• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • FuckGoggleAskMe
    How do we know the COVID-19 vaccine won't have long-term side effects?

History!  Billions of people throughout time have been vaccinated and while extremely rare side effects can happen with any vaccine,  nearly all these side effects can also occur more seriously through normal infection of a virus. Records show that side effects, if any, occur within 2 months of vaccination [2]. They do not develop years after they are used. mRNA, which is the technology used in the Pfizer and Moderna vaccines, degrades in the body naturally after a few days, and the spike protein it creates only stays for a couple weeks [3]. If a severe side effect were to occur, like myocarditis, it would be during that time [6]. Only the anti-bodies your body creates to fight the disease are left behind.

https://www.springfieldmo.gov/5575/Long-Term-Side-Effects

• EpicF
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-06-15 19:19:36 följande:
    How do we know the COVID-19 vaccine won't have long-term side effects?

History!  Billions of people throughout time have been vaccinated and while extremely rare side effects can happen with any vaccine,  nearly all these side effects can also occur more seriously through normal infection of a virus. Records show that side effects, if any, occur within 2 months of vaccination [2]. They do not develop years after they are used. mRNA, which is the technology used in the Pfizer and Moderna vaccines, degrades in the body naturally after a few days, and the spike protein it creates only stays for a couple weeks [3]. If a severe side effect were to occur, like myocarditis, it would be during that time [6]. Only the anti-bodies your body creates to fight the disease are left behind.

https://www.springfieldmo.gov/5575/Long-Term-Side-Effects

Du  kände att en kommun hemsida var en bra vetenskaplig sida? 
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2023-06-15 19:34:10 följande:
    Du  kände att en kommun hemsida var en bra vetenskaplig sida? 
    Tja det är ändå en ?gov? sida och det är enkelt och kortfattat förklarat. Det var en länk tidigare i tråden till en mer seriös sida med vetenskaplig, detaljerad förklaring, men den kommenterade du inte ens. Tänkte att en Reader?s Digest version kanske var mer på din nivå. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-15 18:28:36 följande:
    Nej, det gör jag inte. Det är experterna som vet, efter att långtidsstudier är färdiga. Före det kan ingen veta. Man kan däremot ha en hypotes och tro men inte veta helt. Märkligt att du förstår detta? 

Till och med Deniss Carroll säger det. En person du höjer till skyarna. 

Det är exakt du gör, då du inte ger någon saklighet för ditt påstående.

Eller hur en substans kan ge skada/biverkning när den inte varit i kroppen på praktiskt taget 10år.

Och nej, det gör han inte alls, varför ljuger du?
    Och ja, Dennis är auktoriteten i sitt område om pandemier, vaccin är inte hans grej, även om hans tes är att samla in alla virus i tesen kan ge den möjligheten.

FuckGoggleAskMe skrev 2023-06-15 20:18:35 följande:
    Tja det är ändå en ?gov? sida och det är enkelt och kortfattat förklarat. Det var en länk tidigare i tråden till en mer seriös sida med vetenskaplig, detaljerad förklaring, men den kommenterade du inte ens. Tänkte att en Reader?s Digest version kanske var mer på din nivå. 

Användaren gillar inte saklighet, och förkastar allt som säger emot hen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-15 20:39:35 följande:

Det är exakt du gör, då du inte ger någon saklighet för ditt påstående.

Eller hur en substans kan ge skada/biverkning när den inte varit i kroppen på praktiskt taget 10år.

Och nej, det gör han inte alls, varför ljuger du?
    Och ja, Dennis är auktoriteten i sitt område om pandemier, vaccin är inte hans grej, även om hans tes är att samla in alla virus i tesen kan ge den möjligheten.

FuckGoggleAskMe skrev 2023-06-15 20:18:35 följande:

Användaren gillar inte saklighet, och förkastar allt som säger emot hen.

Nej, fortfarande inte det jag gör. 

Jo, det gör han faktiskt. Länk till utlandet får du hitta själv. 

Jodå, jag gillar saklighet men det är inget du någonsin kommer att få till. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-15 20:51:44 följande:
    Nej, fortfarande inte det jag gör. 

Jo, det gör han faktiskt. Länk till utlandet får du hitta själv. 

Jodå, jag gillar saklighet men det är inget du någonsin kommer att få till. 

När kommer sakligheten, och nu har börjar du ljuga rätt ut och inte ens bryr dig att du gör.
    Och kan bara se du tror det ska provocera mig, blir aldrig provocerad av så simpla och lättgenomskådade.

För en intressant sak och med tanke jag känner dig så väl, om det vore som du sade.
    Så hade du postat länk DIREKT, då du gillar ha rätt och då har du noll problem med att ge källor då Solig

Nej, ingen saklighet ger du alls om ditt antivaccer propaganda du ger oss.
    Och där experter världen över berättar du har fel, men du vet tydligen bättre än dom har vi lärt oss.
    Ingen långtidsstudie har någonsin sett det som din antivaccer propaganda du försvar så hårt.

Så nu kommer väl halmgubben om att COVID-19 var ett nytt virus, ja, nytt virus har aldrig funnits innan med vaccin :no:  
    :lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-16 12:26:19 följande:

När kommer sakligheten, och nu har börjar du ljuga rätt ut och inte ens bryr dig att du gör.
    Och kan bara se du tror det ska provocera mig, blir aldrig provocerad av så simpla och lättgenomskådade.

För en intressant sak och med tanke jag känner dig så väl, om det vore som du sade.
    Så hade du postat länk DIREKT, då du gillar ha rätt och då har du noll problem med att ge källor då // Solig

Nej, ingen saklighet ger du alls om ditt antivaccer propaganda du ger oss.
    Och där experter världen över berättar du har fel, men du vet tydligen bättre än dom har vi lärt oss.
    Ingen långtidsstudie har någonsin sett det som din antivaccer propaganda du försvar så hårt.

Så nu kommer väl halmgubben om att COVID-19 var ett nytt virus, ja, nytt virus har aldrig funnits innan med vaccin :no:  
    :lol::lol::lol:

Du visste inte att både viruset och vaccinet är nytt. Eller ja, vaccinet är helt nytt. Viruset har funnits långt tidigare, har man kommit fram till. 

Inte speciellt konstigt att ingen långtidsstudie på covid-19 vaccinet har visat sig ha biverkningar då det ännu inte finns resultat från långtidsstudier. 

Och nej, det är inte antivaccpropaganda. 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-16 12:30:41 följande:
    Du visste inte att både viruset och vaccinet är nytt. Eller ja, vaccinet är helt nytt. Viruset har funnits långt tidigare, har man kommit fram till. 

Inte speciellt konstigt att ingen långtidsstudie på covid-19 vaccinet har visat sig ha biverkningar då det ännu inte finns resultat från långtidsstudier. 

Och nej, det är inte antivaccpropaganda. 

Förutspådde halmgubben, ja, COVID-19 är inte unikt, då vi sett nya virusen innan och vaccin.
    Menar du inte visste om detta?
    Undrar då du utelämnar den delen var gång.

Vaccin där COVID-19 vaccinet ingår, så finns ingen långtidsstudier som påvisar ditt antivaccer propaganda.
    Inte ens en gång innan.
    Och experterna säger du har fel, men du vet bättre tror du = Nope!

• EpicF
    klyban skrev 2023-06-16 12:39:09 följande:

Förutspådde halmgubben, ja, COVID-19 är inte unikt, då vi sett nya virusen innan och vaccin.
    Menar du inte visste om detta?
    Undrar då du utelämnar den delen var gång.

Vaccin där COVID-19 vaccinet ingår, så finns ingen långtidsstudier som påvisar ditt antivaccer propaganda.
    Inte ens en gång innan.
    Och experterna säger du har fel, men du vet bättre tror du = Nope!

Jag visste det, du däremot visste det inte. 

Just nu finns inga långtidsstudier färdiga, dvs man har inget resultat ännu. 

Nej, jag har inte sagt att experterna har fel. Var har du läst se 
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-16 15:44:46 följande:
    Jag visste det, du däremot visste det inte. 

Just nu finns inga långtidsstudier färdiga, dvs man har inget resultat ännu. 

Nej, jag har inte sagt att experterna har fel. Var har du läst se 

Ja, jag visste halmgubben skulle komma, då du har inget att säga sakligt.

Det finns många långtidsstudier på nya vaccin på nya virus.
    Och när kommer din saklighet och påvisar du har nått att komma med?

Du säger experter har fel per automatik och när du lyfter ditt antivaccer propaganda du gett oss :whoco5:
    Varför säger du något som de säger inte kommer ske och pga de redan sett skador/biverkningar klingat av redan vid 6 veckor, någon säger nån vecka mer.
    Du praktiskt nästan 10år fel ute än experterna, och ändå säger du att du vet bättre än dom.
    Vad beror det på att du tror det?
    För det är detta du säger VARJE gång när du säger 10år.
    Varje gång1

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?