• Flutterby

Barnprogram på 70-talet

Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?

• Svar på tråden Barnprogram på 70-talet
  • noname

jaaa jag kommer ihåg men minns inte vad den hette minns bara att jag gillade det..hahha

Halvtomt eller halvfullt??
  • mammagbg

Jag minns att hon Stefan Sauks fru spelade en av rollerna, minns inte vad hon heter...

• mammagbg

Jag minns att hon Stefan Sauks fru spelade en av rollerna, minns inte vad hon heter...

• Mamma Ia

När jag söker på det på google får jag upp något som hette "Ballongen spricker". Kan det vara det du menar tro???

• Mamma Ia

När jag söker på google hittar jag något som hette "Ballongen spricker". Kan det vara det ni menar ???

• Flutterby

Mamma Ia: Ja! Tack! Googlade på det och det stämmer. Det fanns en fågel som hette dårfinken bl a.

• mammagbg

Javisst, det var den jag tänkte på också, kul att fler minns...

• Ankmor

japp! Det är Ballongen spricker!
    Den serien hade jag glömt bort, men nu får jag minnesbilder och känslor i magen... ?? Varför vet jag inte, jag vet att jag satt och tittade på programmet regelbundet...

• Duckan74

Åh, det tittade jag på. Tyckte det var så bra! Ingen har nånsin fattat vad jag menat för program när jag har försökt beskriva det.

Svar på tråden Barnprogram på 70-talet