• Flutterby

Barnprogram på 70-talet

Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?

• Svar på tråden Barnprogram på 70-talet
  • PuhTiger

Visst hade hon ett isländskt namn hon som spelade Ellen?? Åsså var Lena T Hansson oxå med vill jag minnas... Ellen - isländskan gjorde senare en roll i TV4 såpan Skilda världar... om jag minns rätt...?

• getingmidja

PuhTiger---> Du har så rätt! (Tur att google finns)

Bergljót Arnadóttir hette hon visst.

Jag älskade Cellen Ellen!

• Flutterby

getingmidja: nej, det stämmer inte riktigt... kanske var hon inte med i det programmet jag tänker på.

• PuhTiger
    *trallar* Titta, kom å' titta kom sätt dig här hos mig... Sen minns jag inget mer... Visst var det så vinjetten till John B gick??

Åååh... vilka härliga minnen man har till barnprogram. Igårkväll råkade jag av en händelse slå på 1:an vid 19-tiden - döm om min förvåning när man visade "Vita stenen" - den var oxå himla bra! Satt och log och småmyste åt tv:n igår...
    Getingmidja - jepps - precis så hette hon!!!
    Men hörni, minns ni det där programmet som handlade om kroppen då? Han som hade jättekrulligt brunt hår och uggle-brillor som pratade kostcirkeln och hur magen spjälkade fetter etc... Fanns oxå med en del kortfilmer i den serien. DEN skulle väl sannerligen behövas idag med alla överviktiga barn????
  • ebben

Nån som såg ett program där de åt telefonlurar och sånt,som att det var godis??!!
    De var så klart i nåt ätbart materiel ,men det såg man ju liksom inte.......

• ebben

Snälla-NÅN mer har väl sett ett sånt program?!
    min man tror jag har blivit tokig...........han har aldrig sett det.......

• MaLevi

Kastade in ett öga och såg att ni diskuterade serien "Det var en gång". Urbra serie hade två olika inriktningar vad jag minns. En om rymden och en om hur kroppen fungerade. Samma figurer i båda Någon som vet var man kan köpa den idag och om den finns på DVD? Jag har försökt kolla men har inte hittat den Skulle va guldvärt att ha den idag och minnas tiden förr

• PuhTiger

Mysan - så var det ju... och precis - båda var lika bra.

ebben: Känner igen det, men kan inte placera det fn... kanske någon annan kan?

Förresten -urbra tråd... haha... här kan jag spendera många timmar känns det som... Och JA, jag har lite att göra idag... hemma med feber... hihi!

Svar på tråden Barnprogram på 70-talet