Barnprogram på 70-talet
Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?
Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?
puh tiger-bra,så jag ÄR inte knäpp!? det fanns altså
Känner inte igen det där med telefonlurarna!
ebben: *skrattar* Inte då... men som sagt - jag kan varken utveckla eller placera de mumsiga lurarna ännu... Har du några fler ledtrådar?? Figurer i serien - skådespelare, miljö etc?
Buggis-bra! men jag minns inget mer!? bara att de tuggade på telefonerna!? Hm,fattar ju att min man tycker jag verkar knäpp.......det LÅTER ju onekligen rätt sjukt! .........
Ingen mer än jag som kommer ihåg ett program med en flicka som hälsar på en gammal(?) dam, som har en stor glasask där de lägger en ny "sak" varje gång?
Nu kommer jag inte på fler program! Var mer inspirerad sent i går.
Rädda Joppe, död eller levande!!! Är nog från början av åttitalet....
"Kommer du ihåg hur det var förra sommarn? Kommer du ihåg alla fiskar som simmade runt?" - Joelbitar
puhtiger-nä,minns ju inget mer...........tror det var en kvinna o en man.........
PuhTiger---> "Kroppen", med Jan Bergqvist!
www.jkkonsult.se/nostalgi/tv/Kroppen.jpg
Var hur bra som helst ju
*skrattar* Preeeecis!!!! Kroppen hette det ju! Det var rätt lärorikt vill jag minnas... Kommer oxå ihåg en gång (eller, ja, mamma har berättat) när mamsen ropade MAT - men jag satt som förstenad framför tv:n - när hon kom in för att hämta mig deklarerade jag vuxet att "Jag tittar på fjärilar som parar sig, jag har inte tid att äta..." Och just det inslag var i KROPPEN... haha... jättekul!
Minns tyvärr inte Claire Wikholm programmet med glasasken... inte sådär rätt av iaf... Sorry!
Blev lite orolig när det inte skrivits ngt i tråden på ett tag... den får inte dö ut...
puhtiger: jag försöker fortfarande komma på det där programmet med glasasken!
Har ni sett att "Vita stenen" visas i repris på 1:an???
när gjordes vita stenen?
1973