• Flutterby

Barnprogram på 70-talet

Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?

• Svar på tråden Barnprogram på 70-talet
  • musli

jag trodde jag var ensam om att minnas Mumlan men upptäckte att det fanns en och annan här som mindes det också i en annan sån här tråd!

Ballongen spricker minns jag dock inte.....

Sagostunden var väl den enda sago-boksläsningen på den tiden? Den där en gubbe, en flicka och en drake (som satt och slickade på flickans klubba) och en mullvad med glasögon (som ramlade av) åkte iväg på en matta och mullvaden fick åka efter i en resväska??? 
    //heavy metal-mamma...
  • Buggis

musli: Har för mig att det var en del i ett program.... Det var inte sagostunden..... och inte boktipset. Kan iofs ha varit i början av 80-talet

Aja, kommer väl på det förr eller senare....

• Ankmor

Buggis

Kan det vara Allan Edwall du tänker på? Han sjöng visor om barn, visorna rimmade.

• Buggis

Ankmor: mmmmm kan det nog vara! måste goooooogla lite nu! Tack, tack =-)

• Blueblood

Jag gillade "Malcolm", ett program på Utbildningsradion. Han gick i naturen och hittade myror och grodyngel. Ibland fann han löv.
    Undrar vad Malcolm gör i dag?

• Ankmor

Är det någon som kommer ihåg "Persiennen"?
    Jon Skolmen satt på en stol bakom en persienn och gjorde något kul varje program.

Bulleribock med bl.a Claire Wickholm mfl. Det tittade jag på varje dag!

• Buggis

Nu har jag gooooooglat lite! Lördagsgodis! Det är det närmaste jag kommit hittills, beskrivningen av programmet låter iaf bekant!

• Knyttet Salome

Wow! en del av dessa program maste ha gatt lange for
    jag minns boktipset och jag var inte ens fodd pa
    70-talet!

• Morgaine

Buggis, men det är ju programmet m allan edwall..

Svar på tråden Barnprogram på 70-talet