Barnprogram på 70-talet
Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?
Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?
musli: Har för mig att det var en del i ett program.... Det var inte sagostunden..... och inte boktipset. Kan iofs ha varit i början av 80-talet
Aja, kommer väl på det förr eller senare....
Buggis
Kan det vara Allan Edwall du tänker på? Han sjöng visor om barn, visorna rimmade.
Ankmor: mmmmm kan det nog vara! måste goooooogla lite nu! Tack, tack =-)
Jag gillade "Malcolm", ett program på Utbildningsradion. Han gick i naturen och hittade myror och grodyngel. Ibland fann han löv.
Undrar vad Malcolm gör i dag?
Är det någon som kommer ihåg "Persiennen"?
Jon Skolmen satt på en stol bakom en persienn och gjorde något kul varje program.
Bulleribock med bl.a Claire Wickholm mfl. Det tittade jag på varje dag!
Nu har jag gooooooglat lite! Lördagsgodis! Det är det närmaste jag kommit hittills, beskrivningen av programmet låter iaf bekant!
Eureka!!! Nu har jag det! "du stackars barn som lyssnar nu, gör lika annorlunda du, ju mer man kan berätta......" Hittade det på bröllopstorgets forum av alla ställen! hehehehe
www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m467647.html
Wow! en del av dessa program maste ha gatt lange for
jag minns boktipset och jag var inte ens fodd pa
70-talet!
Buggis, men det är ju programmet m allan edwall..