Barnprogram på 70-talet
Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?
Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?
Buggis! Tack, jag har haft melodin i huvudet ända sen jag kom på att det var Allan Edwall! Tack, nu har jag text till melodin, för den kommer nog inte försvinna än på ett tag..
Kommer ni ihåg boktipset, dom hade en "regnbågssoffa" som jag tyckte såg ut som fingrar... det var kanske samma som flickan, mattan och klubban!! Eller?
Vinjetten gick ungefär, na na na na na na na ninna ni na :)
Morgaine: jaaa, jag har funderat över detta i veckor!!! Det har varit jobbigt må du tro! Nu när jag med hjälp kommit på det känner jag mig lite dum, för det var ju så enkelt (när man kom på det)
Oj, vad osammanhängande jag börjar bli nu! Lite trötter
Ankmor: vassego! Nu är det bara att sjunga ut!
Morgaine: har för mig att det var två olika program, regnbågsfingrarna och kappsäcken
Hörrni förresten, minns ni dels den tecknade flickan som gick på en röd lina innan barnprogrammen började? Och den vita pilen som blinkade högst upp i högra hörnet på tv-skärmen när ett program började på andra kanalen?
Ta en titt och minns...
photos1.blogger.com/blogger/7215/1017/1600/mumlan.jpg
Undrar hur det gick för chilenska flickan Graciela. Eller var hon från Chile? Kanske från Peru. Hon sålde rosa donuts.
Wow, nu har jag äntligen fått svar på vad serien hette som jag älskade att se på...dvs Ballongen spricker!
Har tänkt på det många gånger, har man försökt förklara vad det handlade om var det ingen som kände igen det...tack FL! *S*
Jaaa, visst minns man pilen! Pass opp!! Det börjar ett nytt program på den (enda) andra kanalen... ;)
Buggis, Jag har också för mig att detta var två olika program fast jag är inte säker...
Kommer också ihåg att det inte var nåt på tv före typ fem eller sex då barnprogrammen började. Det var tider det...
Jooo, Clownen Manne klockan halvfem!!
"Boktipset" började med den tecknade ugglan som flög iväg i en kappsäck, sen kom man till den urmysiga soffan där kvällens bok presenterades.
Ville länge ha en sån soffa...*ler*