• Flutterby

Barnprogram på 70-talet

Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?

• Svar på tråden Barnprogram på 70-talet
  • Flutterby

Kul att vi är några stycken som minns! Tycker det är trist att man inte får upp några bilder när man googlar, hade varit kul ju.

• Pomperi

åååå vad jag har frågat runt bland kompisar om det programmet! Ingen jag känner minns, men det var ju BRA! Som människor fast dockor men människor liksom. Hur inspirerande som helst för en sann dockentusiast! KUL!

• PuhTiger

Får oxå en flashback... Kul med andra som oxå minns!

• PuhTiger

Förresten - ngn som minns "Farbror Frippes skafferi" med Martin Ljung som visade filmer ur kakburkar???? Ljuva 70-tal... *fånigt flin*

• Buggis

PuhTiger: Jaaaaaaa, jag kommer ihåg! Satt och diskuterade barnprogram med en bekant för ca en vecka sedan! försökte beskriva det, men han såg ut som ett frågetecken när jag snurrade till det!

Var det inte i det programmet som det satt en farbror i en stoooor fåtölj och berättade sagor, eller är det ett annat program? Det var nån fånig melodi.... *funderar*

• Ankis71

Över ån, ån ån
    tappa tån, tån, tån
    in i kammarn efter hammarn
    spika fast den lilla tån...

• Ankis71

Buggis.. Det låter som Boktipset.
    Ninaninaninaninananinanana...

• Buggis

Ankis71: Nej inte den..... Det var riktig text på melodin äääähh fyyyyy vad svårt!

Farbrorn satt i en stooor fåtölj, hade mustasch och pottfrilla, sen har jag för mig att det kom massa dockor krypandes upp i fåtöljen medan den fåniga låten spelades/sjöngs (inte Beppe, han låg i en säng)

Sen fanns det nåt superpedagogiskt program där en massa barn gick i en ring och nån tant sjöng "hundra hundar..... bla bla"

*suckar* vad svååårt det är!

Svar på tråden Barnprogram på 70-talet