• Flutterby

Barnprogram på 70-talet

Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?

• Svar på tråden Barnprogram på 70-talet
  • getingmidja

Nej fasen, nu blev jag högst osäker.
    Fick plötsligt upp en annan melodi, som också var nynnande...den gick i moll och spelades samtidigt som ugglan flög iväg.
    Hmm...avslutades Boktipset i dur? *S*
    Äsch fasen, det var nog 2 program ändå.

• getingmidja

Trazan och Banarne får vi ju inte glömma! (Om ingen redan nämnt dem förstås)
    Hemliga Arne rockar fett! *S*

• Flutterby

Är det nå'n som kommer ihåg ett program, jag har för mig att det var med Claire Wickholm(vem annars ), det var en flicka som hälsade på hos en dam(?) som hade en glasask och varje gång så lade de ett nytt föremål i asken?

• getingmidja

Flutterby---> Kan det vara "Har du tänkt på en sak", Claire W berättade hur barn hade det förr i tiden.?

Googlade...*S*

• Buggis

kapten zoom rappadarooom

Språka på serbokroatiska (fast det kanske var på 80-talet)

Nu är jag alldeles uppe i varv här! Ujujuj

• getingmidja

Någon som kommer ihåg "Det var en gång"?
    Vet inte om det gick på 70-talet, eller tidigt 80-tal.

• PuhTiger
    "Det var en gång" - tecknad fransk serie va'?? Den var riktigt bra vill jag minnas... "modern" för sin tid!

Apropå Farbror Frippes skafferi - någon som minns serien om veterinären... som hade en medhjälpare - en "kandidat" som hette Rolf...? Det sjöngs en sång varje gång oxå - den gick nåt sånthär... "Små sjuka hästar, råttor och kaniiiiiiner, får hjälp hos en viss Dr Krall...." Någon?

Någon som minns Urcellen Ellen??
Svar på tråden Barnprogram på 70-talet