• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Lilleplutt2022
    Islandinthesun skrev 2022-04-08 07:46:57 följande:

Testdag idag. R13 med FET 5-dagars.

Positivt Hjärta

Vågar inte hoppas på för mycket innan VUL. Men ändå.. yey!

Grattis!!!HjärtaSolig
  • Loppan1994

Igår blev de äp även för mig. 7st fick dom ut. Imorse ringde dom och sa att 4st befruktats så imorgon blir det återföring :)

• Loppan1994
    Islandinthesun skrev 2022-04-08 07:46:57 följande:

Testdag idag. R13 med FET 5-dagars.

Positivt Hjärta

Vågar inte hoppas på för mycket innan VUL. Men ändå.. yey!

Grattis håller tummarna att det håller i sig!
  • Loppan1994

Är det någon av er förresten som fått nån plan hur ni ska sluta med lutinus? Om ni ska trappa ner eller sluta tvärt? Såg nått om lite biverkningar om man slutar tvärt så blev lite fundersam :)

• Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 10:59:43 följande:

Är det någon av er förresten som fått nån plan hur ni ska sluta med lutinus? Om ni ska trappa ner eller sluta tvärt? Såg nått om lite biverkningar om man slutar tvärt så blev lite fundersam :)

Jag tar lutinus för 4 gången nu. Beskedet jag har fått är att sluta tvärt om gravtestet blir negativt och är det positivt ska jag fortsätta en extra vecka. Har fått biverkningar men inte så hemska som beskrivningen är (har för ligger det står kraftig ångest bl a)

Lycka till med återföringen! Hjärta
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-08 11:50:09 följande:
    Jag tar lutinus för 4 gången nu. Beskedet jag har fått är att sluta tvärt om gravtestet blir negativt och är det positivt ska jag fortsätta en extra vecka. Har fått biverkningar men inte så hemska som beskrivningen är (har för ligger det står kraftig ångest bl a)

Lycka till med återföringen! Hjärta
    Okej :) 

Ja precis ångest och kramper bla, inga mysiga biverkningar man vill ha. 

Tack Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 14:43:57 följande:

Lilleplutt2022- hur går det för dig? Hade du äp i tisdags?

Japp gick si och så. Tyvärr var jag svullen och själva äggplocket gjorde det fruktansvärt ont även om jag fick lugnande och morfin Rynkar på näsan
    Tack och lov fick min sambo följa med in denna gång och kunde då hålla mig i handen Hjärta
    De fick ut totalt 14 men bara 6 var mogna och 5 blev befruktade . Avsevärt mycket mindre än sist när vi fick 17 av 20 som blev befruktade. Men nu hoppas jag att det ägget jag ruvar på fäster och att de fyra återstående äggen är starka nog att de överlever till frysen! HjärtaSolig

Då skiljer det sig bara två dagar för oss i ruvningen , hoppas att vi båda kan Plus om några veckor!Solig
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-08 16:16:36 följande:
    Japp gick si och så. Tyvärr var jag svullen och själva äggplocket gjorde det fruktansvärt ont även om jag fick lugnande och morfin Rynkar på näsan
    Tack och lov fick min sambo följa med in denna gång och kunde då hålla mig i handen Hjärta
    De fick ut totalt 14 men bara 6 var mogna och 5 blev befruktade . Avsevärt mycket mindre än sist när vi fick 17 av 20 som blev befruktade. Men nu hoppas jag att det ägget jag ruvar på fäster och att de fyra återstående äggen är starka nog att de överlever till frysen! HjärtaSolig

Då skiljer det sig bara två dagar för oss i ruvningen , hoppas att vi båda kan Plus om några veckor!Solig
    Men fy va tråkigt då att det behövde göra så ont :(  mår du bättre nu?

Bytte du läkemedel nu sist som gjorde att de blev färre? Minns inte vem som skrivit vad här haha.

Hoppas dom kan frysa dina 4 och mina 3 nu!!

Vilka tider tar du lutinusen förresten? Svårt att få till 8h emellan känns det som.

Ja men de gör det ju, vilken testdag fick du? 
    Håller tummarna stenhårt att vi får ett PlusHjärta
  • ttcjuliaa

Hej flickor! Undrar om man får hoppa in här? 
    Min sambo och jag har försökt i snart 2 år, genomgick en fertilitetsutredning i början av året och kvalificerade oss för IVF efter att ha fått veta att allt ser normalt ut hos både honom och mig. Preliminärt startdatum för kort protokoll den 24 Maj Solig

Svar på tråden IVF 2022