• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • smulis85
    Islandinthesun skrev 2022-04-08 07:46:57 följande:

Testdag idag. R13 med FET 5-dagars.

Positivt Hjärta

Vågar inte hoppas på för mycket innan VUL. Men ändå.. yey!

Super grattis!!! Hjärta Håller alla tummar och tår att allt ska gå bra!
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 10:59:43 följande:

Är det någon av er förresten som fått nån plan hur ni ska sluta med lutinus? Om ni ska trappa ner eller sluta tvärt? Såg nått om lite biverkningar om man slutar tvärt så blev lite fundersam :)

Härligt att ÄP gick bra och spännande med återföring! Håller tummarna! 

jag har alltid fått sluta tvärt med lutinus och slutat redan några dagar innan testdag. mår alltid dåligt av dem, ont i magen och så rinner dem som tusan vilket inte är så skoj. 

• smulis85

ÄP igår här och fy vad det gjorde ont :( men 21 ägg blev de uttaget vilket är mer än dubbelt än de två gångerna tidigare. hoppas nu bara att det fins några ägg med bättre kvalitet än förra gången. Blir tyvärr totalfrys här pga att jag redan nu har vätska runt en äggstock så de är oroliga för överstimulering.

Men är super orolig då jag inte fått någon till frysen innan så Kanske inte blir nån fet heller om 2 månader. De ska odlas till dag 5-6 innan frysning så Får veta någon gång nästa vecka om nån klarat sig. Har fortfarande ont idag i magen så hoppas det är värt det till slut. 

• Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-04-09 08:20:39 följande:

ÄP igår här och fy vad det gjorde ont :( men 21 ägg blev de uttaget vilket är mer än dubbelt än de två gångerna tidigare. hoppas nu bara att det fins några ägg med bättre kvalitet än förra gången. Blir tyvärr totalfrys här pga att jag redan nu har vätska runt en äggstock så de är oroliga för överstimulering.

Men är super orolig då jag inte fått någon till frysen innan så Kanske inte blir nån fet heller om 2 månader. De ska odlas till dag 5-6 innan frysning så Får veta någon gång nästa vecka om nån klarat sig. Har fortfarande ont idag i magen så hoppas det är värt det till slut. 

Fy va tråkigt att det gjorde ont..
    Men det var ju bra att du fick ut så många när de ändå blev frys! Håller tummarna att många går att frysa Hjärta

När du slutat tvärt med lutinus så har du inte känt av nått heller då?
  • Loppan1994

Smulis85- magen känner jag oxå idag fortfarande, speciellt när jag går eller ska på toan :(

• Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 18:36:59 följande:
    Men fy va tråkigt då att det behövde göra så ont :(  mår du bättre nu?

Bytte du läkemedel nu sist som gjorde att de blev färre? Minns inte vem som skrivit vad här haha.

Hoppas dom kan frysa dina 4 och mina 3 nu!!

Vilka tider tar du lutinusen förresten? Svårt att få till 8h emellan känns det som.

Ja men de gör det ju, vilken testdag fick du? 
    Håller tummarna stenhårt att vi får ett PlusHjärta
    Ja Det gick så bra sist så var inte riktigt beredd på att det skulle göra ont igen. Jag fick bytt från gonal till rekovelle denna gång så hade hoppats på bättre resultat. Nu mår jag bra förutom alla biverkningar av lutinus, jag blir så kass i magen Tungan ute
    Oj visste inte ens att det rekommenderad att tabletterna tas var 8 timme. Carl von Linné klinikens rekommendation är att tabletten tas morgon middag kväll så jag tar vanligtvis på vardagar 6,15,21 Skrattande
    Min testdag är 23 april så ska försöka hålla mig från att testa tills dess Tungan ute
    När har du fått din testdag?

Hoppas det gick bra med återföringen och att äggen fortsatt håller sig starka och delar sigHjärta
  • Lilleplutt2022
    smulis85 skrev 2022-04-09 08:20:39 följande:

Usch stackars dig förstår verkligen vad du går igenom. Fick också ut 20 ägg första gången och blev överstimulerad. 1 ägg kunde frysas i den gången  men det tog sig inte. På tredje ivf försöket hade vi ett ägg i frysen men den överlevde inte upptiningen . 
    Jag håller verkligen tummar och tår att då många ägg som möjligt överlever till frysen. HjärtaHar du fått besked än hur många dom blev befruktade?
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 10:42:37 följande:
    Fy va tråkigt att det gjorde ont..
    Men det var ju bra att du fick ut så många när de ändå blev frys! Håller tummarna att många går att frysa Hjärta

När du slutat tvärt med lutinus så har du inte känt av nått heller då?
    Tack! Hjärta Nä inga bieffekter efter avslut mått bra så fort jag slutat med dem. 
  • smulis85
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-09 12:22:50 följande:
    Usch stackars dig förstår verkligen vad du går igenom. Fick också ut 20 ägg första gången och blev överstimulerad. 1 ägg kunde frysas i den gången  men det tog sig inte. På tredje ivf försöket hade vi ett ägg i frysen men den överlevde inte upptiningen . 
    Jag håller verkligen tummar och tår att då många ägg som möjligt överlever till frysen. HjärtaHar du fått besked än hur många dom blev befruktade?
    Tack! Ja de ringde och 15st blev befruktade så de är ju bra men som sagt är orolig över hur bra kvaliten är på dem Då jag inte fått några till frysen innan. 
  • Lilleplutt2022
    smulis85 skrev 2022-04-09 14:30:59 följande:
    Tack! Ja de ringde och 15st blev befruktade så de är ju bra men som sagt är orolig över hur bra kvaliten är på dem Då jag inte fått några till frysen innan. 
    15 är ju superbra! Håller tummarna! Solig
Svar på tråden IVF 2022