IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Nä inga bieffekter efter avslut mått bra så fort jag slutat med dem. 

Testdag idag. R13 med FET 5-dagars.
Positivt 
Vågar inte hoppas på för mycket innan VUL. Men ändå.. yey!
Grattis! :D
Och till alla som gjort plock och återföringar - håller alla tummar för er!
Här känns det som tiden står still innan vi får försöka igen med FET. Hoppas på att det kan klaffa för oss i naturlig cykel nu under april, men sambon jobbar borta så hoppas jag har lika sen ägglossning som jag brukat haft så han hinner hem.
En helt annan fråga. Har någon av er sett serien Alla utom vi? Jag har dragit mig för att se den men såg första avsnittet här om dagen och blev mest bara arg...på hur IVF vården porträtterades som väldigt dålig och oproffsigt. Sen kändes det som väldigt krystad humor emellanåt som att när dem skrev manus inte varit helt säkra på om man får "skämta om" ämnet infertilitet.
Hej! Vet inte om det är aktuellt att skriva svar nu, va några månader och sen du fråga om akupunktur och slemhinna. och jag har inte läst hela tråden än.
jag har hursomhelst goda erfarenheter av akupunktur! Min slemhinna har blivit tjockare. mitt amh har fördubblats. Jag har fått två positiva graviditetstest sen jag började med akupunktur men tyvärr slutade de i missfall.
hoppas det hjälper dig!
Tusen tack för alla grattis 
Håller alla tummar och tår för alla här i gruppen!
Hur länge har ovitrellen suttit i för er om det är nån som testat ut den? Jag testade idag rd 1 och de va knappt så strecket syndes
Jag och min sambo står i kö för första IVF samtal hos rmc i Malmö. Någon som har erfarenhet av dem?
hur länge fick ni vänta från er remiss mottagits tills ert första samtal?
Jag och min sambo står i kö för första IVF samtal hos rmc i Malmö. Någon som har erfarenhet av dem?
hur länge fick ni vänta från er remiss mottagits tills ert första samtal?
Hej!
Hoppar in här i tråden!
Vi har försökt i snart två år att få barn och väntar nu på ivf-start.
Efter ett år av försök skrev vi egenremiss till rmc i Malmö, detta va förra sommaren i juli. Valde att delta i studien RUBIC. Alla undersökningar och utredningar var klara i slutet av oktober där det visar sig att jag har stopp i ena äggledaren och blev rekommenderade ivf. alla övriga prover är väldigt bra. Dock aldrig blivit gravida på egen hand.
Remiss för ivf skrevs i slutet på november då vi uppenbart glömdes bort efter spolningen i oktober, då vi skulle komplettera blodprov. Fick vänta ytterligare tre månader på tiden till ivf-mottagning och därefter några veckor på tid för visning av injektionsteknik. VÄLDIGT utdragen process och långa köer i Skåne. Det var först igår vi kunde rapportera in min första mens och blev nekade ivf-start på grund av lång kö och platsbrist. Får lov att bli nekade tre gånger innan start på fjärde försöket vilket för vår del kommer bli i augusti då rmc har sommarstängt i juli.
Detta är minst sagt tålamodsprövande Och hoppas på start snart. Hade vi vetat att detta skulle ta sån tid hade vi sökt privat direkt men nu är vi så långt gångna i processen och känner att vi får ge detta ett försök.
Skönt att hitta hit och känna att vi inte är ensamma i detta. Håller med om vartenda människa i ens närhet får barn och blir gravida.
Hej!
Hoppar in här i tråden!
Vi har försökt i snart två år att få barn och väntar nu på ivf-start.
Efter ett år av försök skrev vi egenremiss till rmc i Malmö, detta va förra sommaren i juli. Valde att delta i studien RUBIC. Alla undersökningar och utredningar var klara i slutet av oktober där det visar sig att jag har stopp i ena äggledaren och blev rekommenderade ivf. alla övriga prover är väldigt bra. Dock aldrig blivit gravida på egen hand.
Remiss för ivf skrevs i slutet på november då vi uppenbart glömdes bort efter spolningen i oktober, då vi skulle komplettera blodprov. Fick vänta ytterligare tre månader på tiden till ivf-mottagning och därefter några veckor på tid för visning av injektionsteknik. VÄLDIGT utdragen process och långa köer i Skåne. Det var först igår vi kunde rapportera in min första mens och blev nekade ivf-start på grund av lång kö och platsbrist. Får lov att bli nekade tre gånger innan start på fjärde försöket vilket för vår del kommer bli i augusti då rmc har sommarstängt i juli.
Detta är minst sagt tålamodsprövande Och hoppas på start snart. Hade vi vetat att detta skulle ta sån tid hade vi sökt privat direkt men nu är vi så långt gångna i processen och känner att vi får ge detta ett försök.
Skönt att hitta hit och känna att vi inte är ensamma i detta. Håller med om vartenda människa i ens närhet får barn och blir gravida.

Försöker ha så mycket förståelse som möjligt för vården och misstag händer, framförallt när man får hjälp via regionen. Det är såklart väldigt känslig situation detta och alla känslor ligger ju på ytan, minst sagt frustrerande och tålamodsprövande. Vart går ni någonstans?
Vi har ju varit i Malmö en hel del(bor 1 timme bort med bil) och varje besök blir ju minst tre timmar långa. Varit nere på undersökningar, information, injektionstekniken, dxa-scanning(till studien) osv Så vi har sagt som det är till våra chefer som har full förståelse. Dock har jag turen att inte ha mer än en kollega på plats och vi är ganska öppna med varandra. Sambon har också sagt som det är till sina chefer och kollegorna frågar inte så mycket då de är iväg och träffar klienter/är på möten utanför kontoret. Nog väldigt beroende på arbetssituationen.