• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Anonymtjej9

Tråkigt det är att ni har dålig erfarenhet av rmc i Malmö! Jag kan förstå att det är långa väntetider pga allt med corona! 
    Någon som vet när RMC har semesterstängt? 

kan man bli nekad start för att det inte finns plats? Hur många gånger då? 

• Hejanonymhej
    Anonymtjej9 skrev 2022-04-11 21:30:30 följande:

Tråkigt det är att ni har dålig erfarenhet av rmc i Malmö! Jag kan förstå att det är långa väntetider pga allt med corona! 
    Någon som vet när RMC har semesterstängt? 

kan man bli nekad start för att det inte finns plats? Hur många gånger då? 

Alla jag har träffat har varit fantastiskt trevliga och varma människor på rmc. Har absolut inget ont att säga om personalen som vi faktiskt har träffat. Det är bara väntetiderna som är långa, som det är med all vård inom regionen. Och att vi har blivit lite bortglömda däremellan?

Dom gör inga ivf-behandlingar under juli månad. Till oss meddela dom att man kan bli nekat tre gånger och är då ?garanterad? start på fjärde inrapporteringen. 

• Loppan1994
    Har eran basaltemp oxå stigit? Min har vart ca 0.5 högre sen äp och idag 1grad mer, känner mig så varm. Tänkte först om de va förkylningen men har ju vart frisk nu ett par dagar iaf. Helt sjukt hur man granskar minsta lilla symptom haha
  • ttcjuliaa

Kan inte citera med som svar till Hejano­nymhej:

Vi bor i Norge och fick välja mellan sjukhuset och två privata kliniker. Vår husläkare sa att alla tre ger likvärdig bedömning, behandling och att patienterna överlag är nöjda oavsett vart de går. Då valde vi sjukhuset pga att jag ändå jobbar där men jag börjar känna att vi tog fel beslut och istället skulle gått till en av de privata klinikerna men det är lite sent att ändra sig nu så vi får bara hoppas på uppförsbacke resten av resan Glad

• 1991februari
    Noran89 skrev 2022-04-06 11:36:30 följande:
    Ja precis, första återföringen gjorde vi 17/3. 
    Håller tummar och tår för er med! :D
    Nu när vi väntar på återföring i juni så är jag plötsligt gravid!! Jag vågar inte ta ut något i förskott ännu med tanke på hur tidigt det är, men bortsett från den gången jag fick MA 2020 så har vi inte sett röken av ett plus. Jag är i chock!
  • ttcjuliaa
    1991februari skrev 2022-04-14 07:33:56 följande:
    Nu när vi väntar på återföring i juni så är jag plötsligt gravid!! Jag vågar inte ta ut något i förskott ännu med tanke på hur tidigt det är, men bortsett från den gången jag fick MA 2020 så har vi inte sett röken av ett plus. Jag är i chock!
    Stort grattis! Solig
  • Hopplöstattkommapå
    Stort grattis! 
  • smulis85
    Men gu va kul grattis!! 
  • smulis85

Är så nedstämd nu av 21 ägg blev 15 befruktade men fick bara 1 till frysen Rynkar på näsan känns så tråkigt är vårt 3:e ivf försök. Men om de kunde frysa måste de väll betyda att ägget har bra kvalité i alla fall? 

• Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-04-15 09:10:26 följande:

Är så nedstämd nu av 21 ägg blev 15 befruktade men fick bara 1 till frysen Rynkar på näsan känns så tråkigt är vårt 3:e ivf försök. Men om de kunde frysa måste de väll betyda att ägget har bra kvalité i alla fall? 

Men va tråkigt :( hoppas på att det som ligger i frysen är guldägget! Det borde ju vara av bra kvalite på det eftersom det frös ner, odlades dom till dag 5? 

Här väntar vi fortfarande på svar om våra 3st, gjorde väl äp dagen innan dig så konstigt att inget svar har kommit till oss... 
Svar på tråden IVF 2022