IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????

Hej alla fina.
mär på ruvardag 16 men fick mens nu. Detta var andra försöket för oss. Känns så himla trist. Hur svårt ska det vara? Längtar så himla mycket för en liten :( men det verkar inte bli nåt. Hopplöst :(
Hej allihopa, har följt tråden ett tag men haft problem med att skapa en profil här på Familjeliv, men hänger gärna på nu när jag lyckades.
Blev så ledsen för er skull Lilleplutt och Loppan att det inte verkar ha funkat den här gången, höll verkligen tummarna för er och ville gärna ha goda nyheter för någon av oss så man kan få lite hopp att IVF verkligen fungerar?
Jag känner stor frustration inför allt detta, det enda jag fått höra på alla undersökningar är att jag har jättefina ägg, äggledare osv, min mans spermier är jättebra, det blev en jättefin befruktning och det första ägget som stoppades in några dagar efter uttaget var den bästa kvaliten som man kunde få fram? Men om allt ser så bra ut varför funkar det inte? Och varför kunde vi inte bli gravida naturligt om nu allt är så himla bra?
Jag vet att de bara försöker peppa oss men för mig blir det frustrerande, jag bryr mig ju egentligen inte om hur fint allt ser ut om det ändå inte går att bli gravid?
Jag fyller 33 i år och min man är 36, vi har försökt sedan i september 2020.
Jag har haft ett ägguttag som sagt, 13 ut, 2 mogna, 1 återfördes och ett till frysen (5 dagars). Första insättningen med ?superägget? fungerade inte så är skeptisk till att det i frysen skulle göra det nu.
Jag går på progynon nu för att jag haft lite oregelbunden mens, ska på ultraljud imorgon och förhoppningsvis få något svar på när eventuell ägglossning kan tänkas ske för att kunna planera in en insättning av ägget i frysen.
Tycker tiden går så långsamt och att man bara går runt och väntar?
Hej allihopa, har följt tråden ett tag men haft problem med att skapa en profil här på Familjeliv, men hänger gärna på nu när jag lyckades.
Blev så ledsen för er skull Lilleplutt och Loppan att det inte verkar ha funkat den här gången, höll verkligen tummarna för er och ville gärna ha goda nyheter för någon av oss så man kan få lite hopp att IVF verkligen fungerar?
Jag känner stor frustration inför allt detta, det enda jag fått höra på alla undersökningar är att jag har jättefina ägg, äggledare osv, min mans spermier är jättebra, det blev en jättefin befruktning och det första ägget som stoppades in några dagar efter uttaget var den bästa kvaliten som man kunde få fram? Men om allt ser så bra ut varför funkar det inte? Och varför kunde vi inte bli gravida naturligt om nu allt är så himla bra?
Jag vet att de bara försöker peppa oss men för mig blir det frustrerande, jag bryr mig ju egentligen inte om hur fint allt ser ut om det ändå inte går att bli gravid?
Jag fyller 33 i år och min man är 36, vi har försökt sedan i september 2020.
Jag har haft ett ägguttag som sagt, 13 ut, 2 mogna, 1 återfördes och ett till frysen (5 dagars). Första insättningen med ?superägget? fungerade inte så är skeptisk till att det i frysen skulle göra det nu.
Jag går på progynon nu för att jag haft lite oregelbunden mens, ska på ultraljud imorgon och förhoppningsvis få något svar på när eventuell ägglossning kan tänkas ske för att kunna planera in en insättning av ägget i frysen.
Tycker tiden går så långsamt och att man bara går runt och väntar?

Hej alla fina.
mär på ruvardag 16 men fick mens nu. Detta var andra försöket för oss. Känns så himla trist. Hur svårt ska det vara? Längtar så himla mycket för en liten :( men det verkar inte bli nåt. Hopplöst :(

Så jag lider med er som inte lyckats denna vända!
Vi är igång med hormonstimuleringen iaf, dag 4 med Bemfola idag. UL och blodprov på fredag. Ska bli spännande! Känner inte av så mycket, lite svullen men inte alls farligt. Lever som vanligt med skötsel av djur osv. Men har dragit ner på kaffet ordentligt och ÅH vad jag är kaffesugen. Min underbara man har verkligen investerat emotionellt i detta och det är jag tacksam för. Men han är lite lätt överbeskyddande... Jag får inte bli kall, hungrig, bära tungt, helst inte dricka kaffe osv osv. Så ibland får jag smyga ut med vattenhinkar till djuren, haha!
I övrigt så kommer det en avundsjukkänsla över mig så fort jag ser att folk blir gravida till höger och vänster. Det känns så orättvist på nått vis.

Håller tummarna för nästa återföring Lilleplutt!
Tråkigt att mensen kom ?på riktigt? Loppan, vet precis hur det känns hade det exakt på samma sätt.
Håller med om avundsjukan Hopplöstattkommapå, och så känner jag mig som en dålig människa när jag blir avundsjuk att jag inte kan unna andra deras lyckade graviditeter.. dålig spiral..
Jag ska ha återföring på fredag, började med lutinus för första gången idag, förra svängen hade jag crinone, vet inte om lutinus är bättre? Inte enligt läkaren men ville testa. Crinone var väldigt mycket smidigare tycker jag iofs.. Min läkare är väldigt snäll och positiv i alla fall, sa att man ska ha väldigt tur om det ska sätta sig på första och att vi har goda chanser nu på andra, men ibland känns det som att de bara försöker hålla modet uppe på en ;P
Vi ska prova ICSI nästa vända om det inte sätter sig nu, någon annan som har gjort det? Tycker det lät lite konstigt då de hela tiden sagt att min man har bra spermier, men de sa att de inte ville ta några risker då det var så få av mina ägg som befruktades vid första ägguttaget och att de inte kan veta om det beror på att äggen var omogna eller om spermierna hade svårt att befrukta? en sån djungel det här?
Hur förhåller ni er till alkohol under den här processen?
Jag har bara haft uppehåll när jag ruvat, men också läst att det kan vara dåligt att dricka ens ett glas när man försöker bli gravid?Ger ett ständigt dåligt samvete. Tycker det är ett väldigt svårt val även om jag inte dricker så mycket är det ändå trevligt att kunna ta en öl ibland eller ett glas vin till maten. vet ju inte hur länge jag ska hålla på med det här och hur länge man ska sätta livet på ?paus?. Jag har alltid druckit också så tycker det är så jobbigt att tacka nej nu så andra tror att man är gravid när man inte är det?