• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-19 18:18:52 följande:
    Tyvärr fick jag mensblödning imorse och testet kom ut negativt nu på em. Orkar inte ens gråta, är bara nedslagen och besviken att det än en gång inte lyckades. 

Hur går det för dig?? 
    Samma här tyvärr, blödningen började för en stund sen...
    Hur många försök har du gjort nu? Detta va vårt första och är redan less och gett upp hoppet att det någonsin kommer ta sig :( 
    Och ska man fortsätta med lutinusen ändå nu då?...
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-19 19:53:19 följande:
    Samma här tyvärr, blödningen började för en stund sen...
    Hur många försök har du gjort nu? Detta va vårt första och är redan less och gett upp hoppet att det någonsin kommer ta sig :( 
    Och ska man fortsätta med lutinusen ändå nu då?...
    Näe vad trist, ledsen för din skull! Det kommer gå, ge inte upp än! Visst har ni ändå 2 gratis försök till? Läkaren kommer säkerligen att justera medicineringen för dig nu när det vet hur du reagerade första gången.

Detta var min fjärde gång och blir mer och mer uppgiven för varje gång men försöker ändå hålla hoppet uppe. Vi betalar allt själva så det blir också en ekonomisk fråga i slutänden. Tack och lov fick vi ett ägg till frysen så nu hoppas jag att allt går bra och att vi kan få återföring I maj.Solig
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-19 21:45:10 följande:
    Näe vad trist, ledsen för din skull! Det kommer gå, ge inte upp än! Visst har ni ändå 2 gratis försök till? Läkaren kommer säkerligen att justera medicineringen för dig nu när det vet hur du reagerade första gången.

Detta var min fjärde gång och blir mer och mer uppgiven för varje gång men försöker ändå hålla hoppet uppe. Vi betalar allt själva så det blir också en ekonomisk fråga i slutänden. Tack och lov fick vi ett ägg till frysen så nu hoppas jag att allt går bra och att vi kan få återföring I maj.Solig
    Ja vi har 2 försök till plus de ägg som är i frysen då, väntar dock än på svar angående dom. Vi ska nog vänta till efter sommaren med återföring om vi har några kvar i frysen. 

Åh va tråkigt! Men har ni gjort 3 st gratis och börjat betala nu på 4e?  Förstår verkligen att det är en ekonomisk fråga, det är inte billigt alltså! 
    Håller tummarna för dig att ni får återföring i maj och att det är guldägget! Solig

Fortsätter du med lutinus nu ändå? Vet inte hur jag ska göra då td är på måndag nästa vecka
  • summerjam

Hej alla fina starka och underbara!! tänkte jag hänger med också här. 
    är inne på Ivf cykel nr2. Hade äggplock 6/4 fick ut 9ägg  men bara 4som såg bäst ut. Fick tillbaka 1 den 8/4 så nu sitter å väntar. Fick ett brev igår där det stod att det gick inte frysa något. Har haft värk/mensvärk sedan äggplock. Har också ett stort myom över 6cm i diameter som har vuxit under hela hormon inj processen, sedan november 2021. Är så ledsen och deppig. Hur svårt ska det vara Att bli gravid? ???? är rädd att den här försöken misslyckas helt och sedan vid 3e försöket allt förstörs då myomet hinner nog bli ännu större. Känns bara så hopplöst nu. 

jag håller tummarna som sitter och ruvar nu. ??

• 1991februari
    Noran89 skrev 2022-04-16 17:00:30 följande:
    Men ud vad kul! Grattis! Hoppas på samma resultat för oss, bör ha ägglossning vilken dag som helst nu ^^ men försöker inte lägga så mycket "press" på det utan blir det så blir det, sen har vi FET i maj vilket inte känns allt för långt bort längre. 
    Tack! Jag håller tummar och tår för er!
  • 1991februari
    smulis85 skrev 2022-04-15 09:08:15 följande:
    Men gu va kul grattis!! 
    Tusen tack! Jag kan nästan inte fatta det fortfarande!
  • Hopplöstattkommapå

Så jag lider med er som inte lyckats denna vända!

Vi är igång med hormonstimuleringen iaf, dag 4 med Bemfola idag. UL och blodprov på fredag. Ska bli spännande! Känner inte av så mycket, lite svullen men inte alls farligt. Lever som vanligt med skötsel av djur osv. Men har dragit ner på kaffet ordentligt och ÅH vad jag är kaffesugen. Min underbara man har verkligen investerat emotionellt i detta och det är jag tacksam för. Men han är lite lätt överbeskyddande... Jag får inte bli kall, hungrig, bära tungt, helst inte dricka kaffe osv osv. Så ibland får jag smyga ut med vattenhinkar till djuren, haha! 

I övrigt så kommer det en avundsjukkänsla över mig så fort jag ser att folk blir gravida till höger och vänster. Det känns så orättvist på nått vis. 

• Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-19 22:33:31 följande:
    Ja vi har 2 försök till plus de ägg som är i frysen då, väntar dock än på svar angående dom. Vi ska nog vänta till efter sommaren med återföring om vi har några kvar i frysen. 

Åh va tråkigt! Men har ni gjort 3 st gratis och börjat betala nu på 4e?  Förstår verkligen att det är en ekonomisk fråga, det är inte billigt alltså! 
    Håller tummarna för dig att ni får återföring i maj och att det är guldägget! Solig

Fortsätter du med lutinus nu ändå? Vet inte hur jag ska göra då td är på måndag nästa vecka
    Tyvärr var inget försök gratis då vi startade ivf efter att jag fyllde 40. Så kul får man verkligen prioritera bort allt möjligt om man ska fortsätta vidare :p
    Jag slutade tvärt med lutinus eftersom jag var bombsäker på att det var mensen som kom och inte en nidblödning. Hade jag inte varit tvärsäker hade jag fortsatt och konsultera kliniken. Har uppföljningssamtal med läkaren i em så får se vad vi kommer fram till.
    Vi har ju iaf 1 ägg i frysen så lyckas återföring så blir det både billigare och jag slipper hormonerna för en omgång Tungan ute

Fick du svar hur många som blev kvar till frysen??
Svar på tråden IVF 2022