• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • sigridgunnar
    Solskensdag skrev 2022-04-26 08:05:18 följande:

Är det andra än jag som är lite rädd för ma? :( Jag har ju två veckor till rul och kan inte riktigt tro det faktiskt är en bebis som mår bra i min mage. Jag vet att risken är jätte liten och har ingen anledning att tro något är fel (men rädsla pga tidigare mf) och vet ju också det är vanligt att vara nervös, men.. vore så skönt om man kunde njuta bara :/
    vi håller på att planera flytt / försäljning just nu bla förbi vi vill få det på plats innan bf, vilket också lägger på rädslan att göra massor förändringar om nu det plötsligt inte blir bebis..

Jag känner likadant där, har inte berättat på jobb eller för vänner/familj heller pga min rädsla för att sedan behöva säga att det inte blir något. Och jag känner mig dum för jag inte säger något på jobbet känns som dom kommer bli sura för man går ut med det så sent. Två veckor till RUL imorgon har jag dolt det så länge kan jag likaväl hålla ut två veckor till haha..
  • Go o gla

Utepålandet: bra planerat! Skrattande Här har vi än så länge kört varannan-metoden, både kön och årstider så kläder är det vi minst kunnat återanvända effektivt. 

Ang. trista tankar om MF måste jag hålla med om att även jag, som då sett lillfis ofta, har hjärnspöken. Har fått sån växtvärk i livmodern sen 1.5v tillbaka ca, först sporadiskt och nu dagligen. Särskilt påträngande morgon och kväll. Trots att jag förstår att det är växtvärk så spökar det till sej då det är ett nytt fenomen för mej så här ?sent? i graviditeten. Nästa UL den 27 maj, så en hel månad kvar...

• Solskensdag

Även om det är tråkigt att höra ni också inte kan släppa bekymren, är det skönt att inte vara ensam om de tankarna Hjärta@utepålandet jag känner fler som inte har berättat innan rul och det har inte varit något problem alls! Förstår verkligen, och det beror ju också på hur man känner själv - vissa vill gärna kunna få sympati från kollegorna om något går snett, man kan också vara skönt att inte behöva förklara någon random kollega..

@go o gla, jag har också fått mycket växtvärk senaste veckan - inte haft det på typ 10 veckor så väldigt konstigt och gjorde också mig lite nervös även om det är vanligt. Jag önskade verkligen man kunde titta in och se om plutten mår bra - har känd något som kunde vara rörelser men likaväl min egen puls eller bara magen som håller på? så längtar efter att få veta mer. Man får väl påminna sig själv om hur låg risken är :)

• Steffqw

Någon mer som börjat känna bebis i magen?

Denna vecka har jag känt fladder och små små tryck mot magen. En helg underbar känsla. Trodde först gaser men är hundra på att det är bebis som bökar runt.

Går in i v16+0 på söndag.

• Utepålandet
    Steffqw skrev 2022-04-28 18:33:09 följande:

Någon mer som börjat känna bebis i magen?

Denna vecka har jag känt fladder och små små tryck mot magen. En helg underbar känsla. Trodde först gaser men är hundra på att det är bebis som bökar runt.

Går in i v16+0 på söndag.

Vad mysigt! Jag känner inget som uppenbart är fosterrörelser  ännu, trots moderkaka i bakvägg. Men jag är bara i vecka 14+1, så jag håller tummarna för att det kommer inom de närmsta veckorna. Var smått absurt att se hur livlig bebisen är på ultraljudet och så känner man liksom ingenting. 
  • sigridgunnar
    Utepålandet skrev 2022-04-29 12:51:55 följande:
    Vad mysigt! Jag känner inget som uppenbart är fosterrörelser  ännu, trots moderkaka i bakvägg. Men jag är bara i vecka 14+1, så jag håller tummarna för att det kommer inom de närmsta veckorna. Var smått absurt att se hur livlig bebisen är på ultraljudet och så känner man liksom ingenting. 
    Tycker också det var hel sinnes egentligen när vi var på KUB bebis var upp och ner vred och for hit och dit och en själv ba va ne det är nog ingen där inneSkrikandes. Jätte skumt att se på.
    Jag har börjat känna denna veckan som en liten puff då och då 17+5. Sen kanske det är tarmarna som rör på sig säg vad vet jag men de känns inte så.
  • Go o gla

Försökte svara igår redan men fl var inte samarbetsvillig.

Jag som kände rörelser så tidigt, som jag brukar, känner nu i stort set nada mer än att jag är uppblåst. Ha. Brukat alltid känna aktivt vid denna tiden så man blir lite smått paranoid. 

Växtvärk som sagt har jag, och till o från börjar även blygdbenet värka vilket betyder jag blivit lyckligt lottat med att få uppleva foglossning även i denna graviditeten. Sista var h.e.m.s.k så inställer nej nu på att det mkt väl kan bli så kraftigt igen längre fram. Hoppas bara inte ischiasnerven kommer i kläm igen på köpet för då gråter jag! Ajajaj!!!

• Utepålandet

Hej Leo! Glad Mycket fint namn också!

Jag känner mig totalt o-gravid just nu. Inte ett enda symptom kvar. Men jag tror att jag eventuellt kände första pyttelilla sparken i magen när jag skulle somna igår kväll. Kändes som om någon nypte mig från insidan. Glad

• Go o gla

Tack!! Glad

Barnen blev glada vi håller fast vid varannan-traditionen. Undrar hur stor chansen egentligen är, med varannan flicka/pojke sex gånger om. :D

Ang. symptom känner jag mej nygravid nästan, dvs mol-/växtvärk, ömma bröstvårtor (som jag inte haft försän nu), konstant kissnödig, förstoppning, ja.. sånt där mys som man har under första trimestern. Sen vikten och blygdbenet som på inner mig om stt första redan är förbi. Knasig känsla att ha noll koll eller kontroll över kroppen... 

Myyys med första spark-nypet!! Längtar efter att få känna lillparveln igen. Ibland har jag mina misstankar att det är mini som bökar men känns så diffust nu för tiden. 

Svar på tråden BF oktober 2022