• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Solskensdag

Så häftigt Go o gla! Gör ju man själv undrar om man borde kunna känna något, men jag tycker mig också mest känna rapar och dylikt haha Skrattande Lilla räkan är väl ändå snart kring 10cm.. är ju faktiskt mycket att ha sparkande i magen hehe.

jag tycker det är så konstigt som kroppen förändras alltså, känner mig som tonåring igen. Har gått upp en skål i bh , har D nu och känner mig som en Dolly Parton fast med öl-mage haha. Tror inte andra ser det men man hade ju blivit van vid sin kropp vid det här läget och nu har man noll koll plötsligt. fick som tur massor gravidkläder jag hade beställt från Sellpy så jag har något att ha på mig, kan rekommenderas! vissa plagg sitter inte super, men all in all absolut värt pengarna :) 

• Utepålandet

Idag har jag sett bebisen. Skrattande Det var en livlig krabat som vinkade och studsade hela tiden. Däremot blev jag tillbakaflyttad 9 dagar så det var för tidigt för att göra några KUB-mätningar. Men det känns bra att ha sett en levande bebis och vi halkade åtminstone inte ur oktober, nytt BF 24/10. En FN-bebis. ;)

• Mangopassion

Citat: Utepålandet

Vad roligt att få se den lilla krabaten. Är det första ultraljudet du gjort? Tråkigt att bli tillbakaflyttad men i det stora hela gör det väl inget egentligen, den kommer väl ut förr eller senare vilket som Skrattande

• Utepålandet
    Mangopassion skrev 2022-04-07 17:05:27 följande:

Citat: Utepålandet

Vad roligt att få se den lilla krabaten. Är det första ultraljudet du gjort? Tråkigt att bli tillbakaflyttad men i det stora hela gör det väl inget egentligen, den kommer väl ut förr eller senare vilket som Skrattande

Haha, ja, det får man hoppas. Det var första ultraljudet så jag var inställd på att det kanske inte ens skulle finnas något därinne. Blev så glad när det flimrade till och man såg profilen och ett hjärta som slog. Insåg också att jag kände ett av hoppen den gjorde, men det var så snabbt att jag aldrig hade fattat att det var fosterrörelser om jag inte legat på en ultraljudsbrits.

Nu blir det till att räkna ned två veckor tills jag får komma tillbaka och göra KUB. :)

• Go o gla

Kul med blick på liten och även om du blev tillbakaflyttad så är det ju en bra ursäkt för ett extra UL. Drömmer

• Emmissss
    Steffqw skrev 2022-04-06 10:10:48 följande:
    Tack för tips. Jag får i mig blåbärssoppa och mariekex och då börjar magen värka, den är helt i obalans..

Kul med nästan samma veckor. Hur mår du? Illamående? Vart på kub?
    Går in i v. 12 idag, gjorde ett privat ul i måndags och allt såg fint ut. Har kub onsdagen efter påsk :)
    Jag mår bra, har ofta lite ont i magen (växtvärk?) hungrig hela tiden och extremt trött på kvällarna. Vi håller på och ska flytta och totalrenoverar just nu ett annat hus så vi står mellan två just nu. Så jag tar alla nattningar med vår tvååring och somnar varenda kväll med henne. Katastrof haha. Extremt lika symptom som min förra graviditet, förutom att jag plötsligt åkt på dålig hy..   :( 
    Hur mår du? Hoppas kroppen är bättre nu efter magsjukan <3 
  • Heffaklumpen007

Hejsan! 
    Är ny här, har spanat lite grann men inte skrivit. 
    Jag undrar hur många som fortfarande blir avstängd från sitt jobb? Gäller det fortfarande? 
    Jag jobbar som förskollärare och fick Covid från jobbet i januari och nu har vi iallafall en familj hemma med covid..

Jag försökte fråga folkhälsomyndigheten om detta och fick ett väldigt långt svar med länkar hit och dit och det känns ju som att de vill att man ska bli avstängd... ????

Hur har ni tagit upp det med er chef om det? 

• Solskensdag

Heej. Å ett sånt klassisk inlägg men är ändå lite nervös, jag var hos en kompis igår, och vi har båda har sovit otroligt dåligt i natt - hög puls och svettingar, dock ingen diarre eller kräkningar eller så. Vi åt en one pot pasta med köttbullar som kanske inte blev helt genomkokta och misstänker det? jag känner mig töntig för vet att risken är väldigt liten att det kan skada barnet, men ändå blir man nervös om det varit någon farlig bakterie Gråter 

• Kallamakka
    Heffaklumpen007 skrev 2022-04-09 07:14:48 följande:

Hejsan! 
    Är ny här, har spanat lite grann men inte skrivit. 
    Jag undrar hur många som fortfarande blir avstängd från sitt jobb? Gäller det fortfarande? 
    Jag jobbar som förskollärare och fick Covid från jobbet i januari och nu har vi iallafall en familj hemma med covid..

Jag försökte fråga folkhälsomyndigheten om detta och fick ett väldigt långt svar med länkar hit och dit och det känns ju som att de vill att man ska bli avstängd... ????

Hur har ni tagit upp det med er chef om det? 

Jag arbetar på förskola och blir avstängd från vecka 20. Inga problem, Försäkringskassan har godkänt detta redan. Men bara fram till 31 juli, sedan får jag skicka in ett till graviditetsintyg och chefen får skicka in ett nytt utlåtande om avstängning. Även om "pandemin är över" så är gravida efter vecka 20 i riskklass 3. 
  • Heffaklumpen007
    Kallamakka skrev 2022-04-09 08:42:08 följande:
    Jag arbetar på förskola och blir avstängd från vecka 20. Inga problem, Försäkringskassan har godkänt detta redan. Men bara fram till 31 juli, sedan får jag skicka in ett till graviditetsintyg och chefen får skicka in ett nytt utlåtande om avstängning. Även om "pandemin är över" så är gravida efter vecka 20 i riskklass 3. 
    Okej! Då kanske jag måste lyfta det med min rektor då, för hon har hittills bara ignorerat att jag berättat att jag är gravid..
Svar på tråden BF oktober 2022