• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Emmissss
    Jag har gått upp 3 kg, samma startvikt som förra graviditeten men gick upp nästan 30 kg då och det vill jag absolut inte denna gång. Blev såå stor.
    Men vad gör man, börjar inse att skriker kroppen efter mat är det ju inte så konstigt att man går upp. Annars kan jag vara utan mat utan problem om det är så, äter normalt liksom. Så nu ligger jag 1 kg innan förra och är jätte besviken på mig själv. 
  • sigridgunnar

Hua idag har jag sån oro i kroppen, en jag följer på instagram la igår ut att hon förlorat sitt barn halvvägs in.. hur ska man skaka av sig den eviga oron att det ska hända något? 
    Jag vågar inte berätta för min omgivning att jag väntar barn heller för rädslan att något ska hända.

• Kallamakka
    sigridgunnar skrev 2022-04-14 08:21:38 följande:

Hua idag har jag sån oro i kroppen, en jag följer på instagram la igår ut att hon förlorat sitt barn halvvägs in.. hur ska man skaka av sig den eviga oron att det ska hända något? 
    Jag vågar inte berätta för min omgivning att jag väntar barn heller för rädslan att något ska hända.

Detta är bara början på en hel del massa oro. Jag tror inte att den går att skaka av, däremot behöver man hitta sätt att hantera den på. Den finns alltid där och skaver lite men man får lov att inte ge den mer bränsle, att inte googla, inte ge det för mycket tanke. Att dirigera bort tankarna och se till annat, omge sig av positiva personer och roliga aktiviteter eller pyssel som tar tid ifrån det oroliga. I slutändan kan vi inte påverka det som sker, sena missfall är ovanligt men det händer. I mitt fall har jag också upplevt det och gör allt ovanstående för att hantera oron, och att också ta kontakt med utbildade som kan bistå med samtalsstöd om man känner sig alldeles för orolig och att det går ut över för mycket i vardagen, är en jättebra grej tycker jag! Skit händer, men inte hela tiden! 
  • majarg
    Kallamakka skrev 2022-04-14 09:13:23 följande:
    Detta är bara början på en hel del massa oro. Jag tror inte att den går att skaka av, däremot behöver man hitta sätt att hantera den på. Den finns alltid där och skaver lite men man får lov att inte ge den mer bränsle, att inte googla, inte ge det för mycket tanke. Att dirigera bort tankarna och se till annat, omge sig av positiva personer och roliga aktiviteter eller pyssel som tar tid ifrån det oroliga. I slutändan kan vi inte påverka det som sker, sena missfall är ovanligt men det händer. I mitt fall har jag också upplevt det och gör allt ovanstående för att hantera oron, och att också ta kontakt med utbildade som kan bistå med samtalsstöd om man känner sig alldeles för orolig och att det går ut över för mycket i vardagen, är en jättebra grej tycker jag! Skit händer, men inte hela tiden! 
    Vad fint skrivet Hjärta
  • Go o gla

Solskensdag, Emmisss, tack. Känns lite lättare att man inte är ensam. Jag vet att viktuppgång är normalt och yadi yadi men så förbenat att se vikten stiga så fort. Jag hamnar lätt på +10kg vid vecka 20-25 vilket bäddar för en 18-22 kg total uppgång. Jag vill inte det denna gången, inte med min startvikt på 70kg. :/

• Go o gla

Glad påsk alla! Hoppas ni haft, och har, trevliga dagar med familjen och njuter extra av långledigt. Vi passade på att ta de små till min mans familjs by, jättemysigt! Var verkligen en välbehövd paus från vardagsrutinerna!

• Utepålandet

Hoppas att ni haft en fin påsk! Här är det spökveckor. Det enda jag märker är att jag måste upp och kissa 637994 gånger varje natt. Fantastisk sömnkvalité! Annars väntar jag bara på KUB på torsdag. Tycker att tiden segar sig fram.

• Andersson85

Påsken har varit härlig med fint väder! Också spökveckor här och ingen direkt gravidmage än heller så känner mig knappt gravid faktiskt. Längtar efter magen så det blir mer verkligt och hjärnan kan börja fatta:) sover dåligt till och från men annars har jag inte så mycket att klaga på nu. Antar att det bara är att njuta!

• Steffqw

Hallå, jag var på kub förra veckan. Allt gick bra. Är nu i v14+2. Illamående har minska, mår lite lätt illa om dagarna och om kvällarna. Magen är sjukt svullen och gasig. blir jobbigt illamående när magen är så där uppblåst och förstoppad. Känns som jag kommer ha så här hela tiden,

någon som känner igen sig?

Svar på tråden BF oktober 2022