• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • mammamalin
    Lillbettan skrev 2022-05-05 13:20:37 följande:

Hej! Jag blir gärna medlem i facebookgruppen. Jag har bf 24 oktober 2022 ????

Skicka ett meddelande till mig så löser vi det :) 
  • Solskensdag

Var till rul idag och det är en liten tjej <3 så
    magiskt att allt såg bra ut, var så otroligt nervös! Har som tur också börjat känna av sparkar, helt surrealistisk ju :)

hur mår ni andra?

• Sellcarro
    Solskensdag skrev 2022-05-09 15:23:53 följande:

Var till rul idag och det är en liten tjej <3 så
    magiskt att allt såg bra ut, var så otroligt nervös! Har som tur också börjat känna av sparkar, helt surrealistisk ju :)

hur mår ni andra?

Vad skönt att få se bebis :) jag har Rul på torsdag och och sitter just nu här hemma bara inväntar, är så nervös att det inte har gått vägen då man knappt känner sig gravid utom brösten som ömmar, vist magen har blivit lite rundare men är lite större sen innan så svårt att se om magen verkligen växer, är första barnet så det kan ta tid innan magen syns men håller tummarna att det ser bra ut på torsdag :) 
  • Solskensdag
    Sellcarro skrev 2022-05-09 16:30:40 följande:
    Vad skönt att få se bebis :) jag har Rul på torsdag och och sitter just nu här hemma bara inväntar, är så nervös att det inte har gått vägen då man knappt känner sig gravid utom brösten som ömmar, vist magen har blivit lite rundare men är lite större sen innan så svårt att se om magen verkligen växer, är första barnet så det kan ta tid innan magen syns men håller tummarna att det ser bra ut på torsdag :) 

Spännande! Jag håller tummarna för dig :) Jag har precis som du, typ inga symtom heller utöver magen, så tror bara man ska njuta det ;)

• Sellcarro
    Solskensdag skrev 2022-05-10 06:28:54 följande:

Spännande! Jag håller tummarna för dig :) Jag har precis som du, typ inga symtom heller utöver magen, så tror bara man ska njuta det ;)

Tack :) jo det gör man har inte mått dåligt heller så det är ju ett plus men det kan ju komma då man har lite mer än halva graviditeten kvar! Men tänker positivt och håller tummarna att det går bra på torsdag för mig :) 
  • Go o gla

Halloj, glad att höra om bra RUL o hoppas resten får lyckade sådana med. Här har vi vad man kan jmf med RUL i vecka 20+x så har mitt i slutet på maj. Hade bm besök idag dock och allt väl. Än så klagar de inte på mina, nu, plus 6kg. Vore ett under om jag håller mej till de plus 9kg de anser sej räcka för mej som uppgång. Ha. Skall dock försöka vara mer medveten om kosten för vi har haft en eller annan typ av kalas varje helg och lite för lyxiga frukostar och kvällsmål på senaste. Hjälper inte mej som går upp så lätt. 

Annars mår jag lite bättre igen, lite mindre illamående men grymt trött och disträ ännu. Vill bara vila och inte arbeta så längtar till semestern. 

• Utepålandet

Jag hinner inte riktigt tänka på bebisen just nu. Händer så mycket i livet i övrigt. Vår äldste genomgår utredning hos BUP och lär få en npf-diagnos inom kort, det pågår en massa insatser för mellanbarnet och hans skolgång och samtidigt ska dottern börja skolan i höst så det är föräldramöten och inskolningsträffar. Kan det bli semester snart?

Tack och lov att det är Eurovision just nu. Äldste sonen har ESC som sitt stora specialintresse så den här veckan är årets bästa för honom. Han är generellt en glad kille, men det värmer att se honom genomlycklig.

• Mangopassion

Grattis till lillflickan solskensdag :) så kul och höra att det går bra för er med graviditeten. Jag var själv på RUL i tisdags och allt såg bra ut här också. Var lite orolig innan med med tanke på att jag känt mig totalt ogravid och mått hur bra som helst sen illamåendet försvann i v 14. Har typ inga symtom längre och tycker att magen inte växer men det gör den tydligen säger alla andra Skrattande Har inte börjat känna några fosterrörelser ännu, ev nån enstaka bara isåfall, men fick höra att moderkakan sitter i framvägg+ en bakåtlutad livmoder gör nog att det kan ta lite extra tid Glad

Hoppas det går bra för er andra som snart har RUL också ????

• Sellcarro

RUL gick bra förutom att bebis stod på huvudet och vände ryggen till! så svårt att se kön då navelsträngen låg mellan benen, mens ja tbk inom 1v för kolla mer på hjärtat då man inte såg den tillräckligt bra utan dom vill bara dubbelkolla. blev framflyttad en dag så nytt bf 6/10 :) men skönt att det är gjort och man kan slappna av och njuta :)

• Mangopassion

Ja dom kan ju verkligen ligga huller om buller där inne i magen så det är nog inte alltid så lätt att se. Sen är det ju alltid trevligt med ett extra ultraljud Drömmer Men skönt att du kan slappna av nu iallafall när du vet att bebisen lever där inne. Glad

Svar på tråden BF oktober 2022