• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Utepålandet

Vänta nu, har ni sex barn? Imponerad! Jag minns när jag träffade min man och han sa att han ville ha tre barn, jag höll på att vända och springa för livet. Här är vi nu, med fjärde på väg och det är jag som insisterat på den bebisen. Tji fick jag.

Min farmor lyckades också med det där varannan-knepet. Dessutom fick hon sista när hon var 45. Får ju mig att känna mig riktigt ung helt plötsligt. Skrattande

• Go o gla

För mej var tanken alltid fem barn, men efter separationen med min exman tyckte jag tre var många nog. Men för 9 år sedan träffade jag verkligen den finaste människan jag känt och vi började planera barn 2019, vilket resulterat i sonen 2020, dottern 2021, och om allt går väl också i vår Leo 2022. Men sen blir det inga fler. Funderar på klippa äggledarna faktiskt, för orka hålla på med preventivmedel när man ändå inte planerar fler barn sen... :)

• Andersson85
    Go o gla skrev 2022-04-30 17:40:11 följande:

Det är en Leo!!! Solig

Grattis till en liten Leo! Så mysigt ju!!
  • Utepålandet

Hur har ni det med nattsömnen?

Jag har hamnat i en period där jag omöjligt kan somna om ifall jag blir väckt. Nu har barnen varit sjuka i flera veckor (misstänkt kikhosta) och när de ÄNTLIGEN slutat hosta ställer sig 11-åringen och kaskadkräks över hela vardagsrumsgolvet kl 02:30. Joråsåatte, nu är klockan snart 05 och jag har givetvis inte somnat om. Suck.

*trött*

• Go o gla

Usch o fy för vaknätter. Jag har också svårt att somna om, och sover mkt lätt. Rymmer tom ner till soffan ibland med lill-tösen så att iaf man bara blir ev väckt av henne då hon vill nattäta, men inte av lille storebror eller pappabjörn. Heh, baksidan är, förutom att sova separat, att även om jag inte blir väckt lika ofta så sover jag än lättare. 

I morse vaknade jag 4:44, gav lillan mat, somnade runt 6 för att sen vakna av larmet 30 min senare... zzz

• Go o gla

Usch, känner mej gnällig idag. Mår illa, är trött, och vill bara sova vilket inte livet tycks tillåta just nu. Mått illa ett par dagar, känns verkligen som jag har försenade gravidsymptom, ha.

lillfisen börjar iaf göra sej mer påmind igen så balanserar ut det hela lite iaf 

• Utepålandet

Usch, det där illamåendet vill man ju verkligen inte få en andra släng av. Hoppas att det ger med sig för dig.

Det är inte lätt att hinna sova när man redan har (flera) barn. Jag somna när jag nattar på kvällarna och sover ändå oftast middag också. Nu är ju mina lite äldre (5, 10 och 11) så det brukar fungera bra. 5-åringen är min privata barnmorska, jäklarns vad hon tar hand om mig och bryr sig om bebisen. ?Stäng jackan mamma, annars kanske bebis fryser!? :D

• Go o gla

Vad sött! Här är de små alldeles för små, men 2-åringen väntar glatt på att lillebror kommer ut så de tillsammans kan leka med bilar. :)

• Lillbettan
    Lillbettan skrev 2022-05-05 13:20:37 följande:

Hej! Jag blir gärna medlem i facebookgruppen. Jag har bf 24 oktober 2022 ????

Skulle vara en emoji, inte massa frågetecken Skrattande
Svar på tråden BF oktober 2022