Go o gla skrev 2022-04-12 17:26:47 följande:
Hur mår ni andra? Jag fick någon mild släng av matförgiftning så legat med magknip i två dagar men nu mår man äntligen lite bättre igen. Känner mig dock lite bedrövad över min vikt. 3,5kg plus nu och ser inte att det kommer plana ut direkt. Brukar gå upp mycket så det är väl väntar men än så irriterande då jag faktiskt började på +7kg från förrförra graviditeten iom jag aldrig kom ner till startvikten innan min minsta och ej heller innan denna grav. :( Hade jag kunnat veta med mig att jag på något vis kan balansera ut de där extra kilona så kanske det känts lättare men på sistone är jag mest deppad över det hela. Dessutom är ca 1,5kg av dessa inom loppet av mindre än 2veckor. Suck... Peppa mej någon, eller kom med mättande kalorisnål mat som jag kan frossa i i hopp om att det kanske hjälper. Hah...
Å vad jobbigt med magsjuka, glad att höra du mår bättre nu!
Förstår 300% med vikten, du har ju provat det många gånger tidigare men kanske ändå lika konstigt att kroppen ?tar över? på det sättet? För mig är det iaf väldigt märkligt - är första gång och man är ju helt ute av kontroll som var man tonåring igen och kroppen ändras som den vill och ska!
3,5 kg låter dock inte alls som mycket? Även om det fanns lite innan ska allt ju växa, bara bröst / bebis / vatten etc blir lätt ett par kilo! Jag själv har gått upp 3,8 kg och känner ibland det är jobbigt och ibland inte, väldigt beroende på vad jag har på mig och hur jag annars mår :)
Men när inte det är typ 10kg du gått upp vid det här läget tänker jag det verkligen bara handlar om ditt mindset- hitta snygga saker vid din kropp som den är, kanske köpa lite nya kläder? Jag beställde massor från Shein och Sellpy, och även om kvaliten inte är topp är det så härligt att ha nya saker att ha på sig så man kan hylla den där rumpa / bröst och mage hehe.
Sen tänker jag du ev får jobba med din kropp och de där 7kg OM du vill det - efter du är klar med bebis-verkstaden, och just nu fokusera på att vara snäll mot dig själv och din otroliga kropp som bygger en människa