• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Nejlika08
    Bebbo2019 skrev 2022-03-30 21:16:27 följande:

Hej, inte skrivit här tidigare men väntar mitt andra barn och är i vecka 10 (9+5) och tycker att mitt illamående jag haft sen vecka 6 har börjat lägga sig redan. Det är helt borta stundtals och de känns så snopet då jag har nästan legat och gråtit i 4 veckor pga sånt illamående. Blir lite orolig då jag hade illamående i min första graviditet men i mkt mindre omfattning, typ endast kopplat till hunger, de illamåendet försvann vecka 13-14.

Långt utlägg här nu hehe men har någon med mkt illamående redan börjat må bättre runt vecka 10?
    Har läst att hcg börjar stabilisera sig från vecka 10, men tycker man hör att de flesta som mår illa inte blir av med de förens vecka 12 och framåt.. 

Har inte så mkt andra symptom men jättetrött hela tiden, problem med mage så lite andra symptom är väl oförändrade.. Gjorde ett tidigt ultraljud vecka 8 pga tidigare missfall men just nu känns de väldigt länge sen och 2veckor kvar till KUB. Är i valet och kvalet att boka ytterligare ett privat ultraljud men samtidigt kan man ju spara den tusenlappen och invänta KUB för man kan ju inte göra något åt de om man har ett missfall på g ändå.. 

Tack <3

Grattis till graviditeten! Mitt illamående gick över i v.10. Men jag kan fortfarande må lite illa i samband med måltider. Är i v.13 nu.
  • Solskensdag

Hej Bebbo2019! välkommen till och grattis! :) Usch det fruktansvärda illamående är så tufft, jag är i vecka 14 och det har släppt en del men är fortfarande illamående ibland. Men det blev bättre runt v 10 för mig också och en del här i tråden verkar också må bättre runt v 10 så tror det är vanligt :)

skönt du redan har sett pyret, jag fick också tidiga ultraljud pga tidigare missfall, men som du var jag super nervös innan KUB även om jag hade sett ett hjärta i vecka 10. Jag förlorade en tvilling den här gången vilket gjorde mig extra nervös också, och 2 veckor innan KUB kände jag plötsligt alla symtom försvann, hade super ont i magen och tänkte det var körd, men veckan efter var jag mer stabil igen. Om du har 2 veckor kvar skulle jag vänta om jag var du, jag tror det är så vanligt man är nervös innan KUB och särskilt med tidigare mf.  Men kan du inte släppa oron alls kan det ju absolut vara värt en tusenlapp att kolla!
    Hoppas du hittar lite lugn och stort grattis igen Hjärta

• Rosen3
    majarg skrev 2022-03-30 19:22:23 följande:

kul ändå, kan ändå tänka mig att det blir liksom lite extra på förlossningen med den överraskningen :D

Den årliga festen är med killens familj :) Bara några vänner och kollegor än så länge. ingen i familjen än så länge - vi har valt att vänta till efter kub där :) 
    har två bonusbarn som önskat sig ett syskon också, men de har trott att bara deras mamma kan få barn av någon anledning haha, kanske inte så logiskt i deras huvuden att barn kan skapas i andra också. När vi berättar för dom vill vi ha ultraljudsbilden :D 

har ni berättat? 

Så mysigt :)

Vi har berättar för två vänner bara, annars vet ingen annan :)
  • Rosen3
    Steffqw skrev 2022-03-30 19:57:08 följande:
    Åh då är vi nästan samma. Jag går in i v 11+0 imorgon:) och ja första barneet!

Ja det har vart påfrestande, har känt mig svag det har tagit på mina krafter. Det är först nu jag känner det börjar lätta. Ja ni kanske ångrar er med könet, har du nån känsla vad det är?
    Ja, ganska lika då :)

Skönt att det börjar lätta ändå :) Ja, kan hända att vi ångrar oss men ska försöka låta det vara :) Ingen känsla än så länge :) Kanske kommer mer och mer efter man gjort UL :)
  • majarg
    Rosen3 skrev 2022-03-31 08:26:53 följande:

När tänker ni sluta äta folsyra? 

Tar du det separat? rekommendation är väl första 12-13v iaf?

jag kommer äta det hela tiden, eftersom jag har det i mina vitaminer. 

• majarg
    Rosen3 skrev 2022-03-31 08:21:37 följande:
    Så mysigt :)

Vi har berättar för två vänner bara, annars vet ingen annan :)
    Skönt att lyckas hålla det hemligt hittills! jag kände att jag behövde berätta för några vänner tillslut för det blev så mycket avbokningar från min sida och ?tjat? från deras sida om att ses och käka middag och dricka vin haha.. 
  • majarg

Hej, inte skrivit här tidigare men väntar mitt andra barn och är i vecka 10 (9+5) och tycker att mitt illamående jag haft sen vecka 6 har börjat lägga sig redan. Det är helt borta stundtals och de känns så snopet då jag har nästan legat och gråtit i 4 veckor pga sånt illamående. Blir lite orolig då jag hade illamående i min första graviditet men i mkt mindre omfattning, typ endast kopplat till hunger, de illamåendet försvann vecka 13-14.

Långt utlägg här nu hehe men har någon med mkt illamående redan börjat må bättre runt vecka 10?
    Har läst att hcg börjar stabilisera sig från vecka 10, men tycker man hör att de flesta som mår illa inte blir av med de förens vecka 12 och framåt.. 

Har inte så mkt andra symptom men jättetrött hela tiden, problem med mage så lite andra symptom är väl oförändrade.. Gjorde ett tidigt ultraljud vecka 8 pga tidigare missfall men just nu känns de väldigt länge sen och 2veckor kvar till KUB. Är i valet och kvalet att boka ytterligare ett privat ultraljud men samtidigt kan man ju spara den tusenlappen och invänta KUB för man kan ju inte göra något åt de om man har ett missfall på g ändå.. 

Tack <3

Välkommen och stort grattis :D 

mitt illamående blev också bättre v.10 tror jag. Nu är jag i slutet av v.11 och kan få dagar där jag mår mycket sämre, hade en sån dag igår. Mådde så illa. Sen blir jag illamående när jag äter, det går dock Över snabbt.

extrema tröttheten är fortfarande kvar :(
  • Utepålandet

Tack <3

Alltid haft spökveckor vecka 10-16. Om du kikar på en graf över mängden hcg ser du att den börjar sjunka rätt snabbt i vecka 10. En del mår ända illa längre än så, andra märker av nivåminskningen direkt. Jag tycker inte du behöver oroa dig alls, försök njuta av att slippa må illa. :)

• Bebbo2019
    Nejlika08 skrev 2022-03-31 07:45:35 följande:
    Grattis till graviditeten! Mitt illamående gick över i v.10. Men jag kan fortfarande må lite illa i samband med måltider. Är i v.13 nu.
    Tack snälla för svar! Det känns lite mer hoppfullt :)
Svar på tråden BF oktober 2022