• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • sigridgunnar
    Rosen3 skrev 2022-04-01 14:45:11 följande:
    Kommer med tråkiga besked. Åkte in till gynakuten för att jag fått lite blödningar. Det visade sig att jag fått missed ab och barnet dog tyvärr runt vecka 6. Kroppen har inte stött bort det. Då var min magkänsla rätt. Nu mår man såklart väldigt dåligt och man är ledsen. 

Så nu lämnar jag denna sida, håller tummarna för er andra! 
    Beklagar Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • majarg
    Utepålandet skrev 2022-04-01 12:40:49 följande:

Åhåjaja, jag har fått en jättehärlig växtvärk (antar jag) i livmodern. Känns som om den försöker växa åt alla håll samtidigt och jag är lika smidig som en 85-åring. 

Kan glädja mig med ännu ett avklarat MVC-besök i alla fall och att jag fått upp järnvärdet. Däremot verkar det trögt att bli beviljad ett planerat snitt. Jag trodde att det skulle vara rätt enkelt med tanke på mina tidigare förlossningar, men icke.

Oh hade jätte mycket växtvärk igår,

hur lång tid tog det för dig att få upp järnet? :)
  • Kallamakka

Mitt ultraljud i fredags gick bra. Var då i vecka 13+0 och liten mätte precis rätt på dagen. Jag gick därför med i Facebook gruppen, men kommer fortsätta att logga in här då och då ändå

• Utepålandet
    majarg skrev 2022-04-02 15:26:54 följande:
    Oh hade jätte mycket växtvärk igår,

hur lång tid tog det för dig att få upp järnet? :)
    10 dagar cirka. Snabbt upp men också lika snabbt ner om jag slarvar.

Bortsett växtvärken verkar jag ha hamnat i spökveckorna nu. Alla symptom är som bortblåsta. Jag tänker inte oroa mig utan njuter av att ÄNTLIGEN känna mig som en människa igen. Woooah!
  • Utepålandet
    Kallamakka skrev 2022-04-03 17:25:58 följande:

Mitt ultraljud i fredags gick bra. Var då i vecka 13+0 och liten mätte precis rätt på dagen. Jag gick därför med i Facebook gruppen, men kommer fortsätta att logga in här då och då ändå

Grattis! Jag väntar också med Facebook tills jag varit på KUB. Hoppas det finns plats kvar då annars kommer jag få hålla monolog här. Flört

• sigridgunnar

När har ni tänkt berätta för era nära och kära? Solig
    Vi är inne i vecka 15 nu (14+2) jag känner mig själv ogravid och har därför inte börjat prata om det ännu.

• majarg
    sigridgunnar skrev 2022-04-04 05:56:04 följande:

Vi är inne i vecka 15 nu (14+2) jag känner mig själv ogravid och har därför inte börjat prata om det ännu.

Vi kommer eventuellt berätta för killens mamma i helgen, vi ska hjälpa henne och flytta, hoppas bara det finns någon tid för lugn och ro att berätta. (är i v13 nu) men vi får se hur kub går på onsdag :)  annars berättar vi vid påsk. 

för min familj ska vi berätta i helgen, eftersom min brorsdotter fyller år då :D

• Utepålandet
    sigridgunnar skrev 2022-04-04 05:56:04 följande:

Vi har redan berättat (fast med tillägget att vi inte gjort något ultraljud än). Jag har alltid fått gravidbula snabbt och nu när det är fjärde barnet var mina magmuskler chanslösa. I vecka 8 syntes det rejält i tajta kläder, så vi tyckte att det var lika bra att berätta. Nu i vecka 13 ser jag ut som många gör i vecka 20-25. ?Kul.? Jag kommer att bli en badboll. :D

• majarg
    Utepålandet skrev 2022-04-04 12:16:38 följande:

Vi har redan berättat (fast med tillägget att vi inte gjort något ultraljud än). Jag har alltid fått gravidbula snabbt och nu när det är fjärde barnet var mina magmuskler chanslösa. I vecka 8 syntes det rejält i tajta kläder, så vi tyckte att det var lika bra att berätta. Nu i vecka 13 ser jag ut som många gör i vecka 20-25. ?Kul.? Jag kommer att bli en badboll. :D

Haha samma här med magen! jag är i v13 och ser ut som många gör v17-20, ännu mer tydligt att det är gravidmage nu när svullnaden lagt sig också. jobbet vet iaf, orkar inte dölja magen där, de fick reda på det i v10. hittills har jag lyckats dölja för familj men vet att vissa nog tänker på att jag klär mig i mycket slappare och större kläder.. får alltid komplimanger annars för att jag klär mig fint. Så finns nog misstankar. 
    har försökt dölja det genom att inte ses överhuvudtaget haha.. 
  • Go o gla

Vi har berättat för närmaste familjen, och några få utvalda vänner och arbetskamrater. Här är också magen, och rumpan (!), svår att dölja. Går ju upp så sablans fort i början med så har fått köpa större byxor men hänger mest i myskläder nu för tiden. Tur man arbetar hemifrån och bara behöver fixa till överdelen inför möten. Jag har dock ingen som helst aning om hur jag endast skall gå upp 9kg under denna grav som jag blev rådd av BM. Har redan gått upp 3 och brukar gå upp 20 totalt.... ufff 

Svar på tråden BF oktober 2022