• Anonym (I)

Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig

får eran partner åka iväg på partykryssning med sina kompisar? Min man som är småbarnspappa åkte nyligen. De va 2 nätter. han åkte med sina 5 killkompisar. 4 av dom är singlar. Förstår inte vittnen? Varför räcker inte det att gå ut och äta eller dra till en bar? Dom som åker partykryssning när dom har förhållande, är det för att vara otrogen?? vill gärna höra era Åsikter.

jag ville inte att han skulle åka men han sa att han bara ville dricka o ha en trevlig resa med sina vänner. ingen tanke alls på att vara otrogen. Han fixa upp sig rätt mycket inför kryssningen. Han gick till barberarn och frisören. Även köpte nya kläder och skor, duschade gjorde sig fräsch... annars brukar han typ aldrig köpa nya kläder, han Bryr sig inte alls om sitt skägg eller utseende. Och brukar låta håret och skägget växa fritt utan att han bryr sig.. men inför kryssningen fixa han upp sig rätt mycket. Tror ni tanken va otrohet??  

• Svar på tråden Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig
  • Anonym (J)

Men herregud, du verkar vara en jobbig partner... Klart man vill göra sig snygg och komma ut och ha roligt om man varit halvsunkig småbarnspappa i några år.
    Min man åkte på tågluff 2-3 veckor med en massa singelkompisar för några år sedan, inga problem för mig. 

• Anonym (öööö)

blir lite onödigt när samma TS startar flera trådar på samma ämne 

• molly50

Han får gärna åka på kryssning,om han vill.
    Han skulle heller inte förbjuda mig.
    Men ingen av oss skulle vilja åka utan den andra.

• Anonym (Istället för att förbjuda)

Varför har mitt inlägg fått en massa minus?  Gillar folk att gräla på sina män och behöva hamna i en konflikt vid såna tillfällen?

Är bara att bli sjuk så stannar han hemma istället. Inget gräl och bli omhändertagen ett par dagar vs bråk och gräl och framstå som en svartsjuk tyrann som skall bestämma allt. Hur kan ni välja det senare? Är ju win-win situation om han stannar hemma utan gräl.

• Anonym (Reality check)
    Anonym (Istället för att förbjuda) skrev 2022-03-09 21:28:48 följande:

Varför har mitt inlägg fått en massa minus?  Gillar folk att gräla på sina män och behöva hamna i en konflikt vid såna tillfällen?

Är bara att bli sjuk så stannar han hemma istället. Inget gräl och bli omhändertagen ett par dagar vs bråk och gräl och framstå som en svartsjuk tyrann som skall bestämma allt. Hur kan ni välja det senare? Är ju win-win situation om han stannar hemma utan gräl.

Kan ju bero på att ditt förslag är manipulativt och så moraliskt lågt att man borde bli lämnad på fläcken om partnern kommer på att man ljugit.

Och sen, varför skulle karln vara hemma bara för att ts blir sjuk? Så sjuk som man måste låtsas vara för att behöva bevakning av sin partner en hel helg kan bli svårt, och när sanningen uppdagas så blir det verkligen problem. Eller så åker han ändå. Alla killar är inte helyllegrabbar som tar hand om sjuklingen. Vore ju synd att slänga bort pengarna, och han har ju sett fram emot det här så länge...

Finns inget att bråka om. Vill han åka så får han åka. Det kan ts inte förbjuda på något sätt. Eller så kan man framstå som en kontrollerande tyrann som du själv sa. Det brukar ju bara sluta på ett sätt i så fall. Eller två. Han kan ju passa på att vara otrogen istället för att lämna henne.
  • SaraL77

Du borde söka hjälp ts för du är långt ifrån att vara frisk. Jag hade inte brytt mig om det inte vore för att du trots allt har barn.

• ElaineBenes

Självklart skulle min sambo få åka på kryssning om han så ville. Men jag kan nog till 99.99 % säga att han inte har något intresse av just det. Mer troligt att han skulle föredra att åka på någon weekend med vännerna. 

Om han hade varit otrogen mot mig tidigare: skulle fortfarande få göra vad han ville för vi skulle inte längre vara ett par. 

• Tukt

Vad är det. Tredje eller fjärde tråden på samma tema i dag? Orkade inte läsa om du börjar svara dig  själv under andra nick i den här tråden också.
    Finns det ens någon pojkvän? Någon kryssning? 

• Anonym (jury)

Hela fenomenet med partykryssning där ett samkönad gäng av inte helt unga kompisar ofta i etablerade förhållanden åker på kryssning där måttlöst supande är enda punkten på agendan, är ett specifikt svenskt (och kanske finskt) fenomen som jag inte sett andra ställen i världen.

Har svårt att tro att någon som deltar i en sådan partykryssning inte åtminstone leker med tanken att kunna vara otrogen och att det är en del av spänningen. Om man förverkligar denna tanke är en annan sak, men om man var helt främmande för tanken vill hela konceptet vara lite meningslöst, som att stå ock skrika på en fotbollsläktare när man inte bryr sig om vem som vinner.

Om man skall tillåta sin partner att partykryssa är en annan femma, men om man gör det tycker jag att man får också lite grann skylla sig själv om det går snett. 

• Anonym (Förvånad)
    Anonym (jury) skrev 2022-03-09 22:46:23 följande:

Hela fenomenet med partykryssning där ett samkönad gäng av inte helt unga kompisar ofta i etablerade förhållanden åker på kryssning där måttlöst supande är enda punkten på agendan, är ett specifikt svenskt (och kanske finskt) fenomen som jag inte sett andra ställen i världen.

Har svårt att tro att någon som deltar i en sådan partykryssning inte åtminstone leker med tanken att kunna vara otrogen och att det är en del av spänningen. Om man förverkligar denna tanke är en annan sak, men om man var helt främmande för tanken vill hela konceptet vara lite meningslöst, som att stå ock skrika på en fotbollsläktare när man inte bryr sig om vem som vinner.

Om man skall tillåta sin partner att partykryssa är en annan femma, men om man gör det tycker jag att man får också lite grann skylla sig själv om det går snett. 

Det har du såklart rätt i. Men i det här fallet med TS så är det svårt att veta. Personen postar repetitivt trådar med liknande tema och tycks svara i dom själv under annat nick. Fyra trådar i dag med samma sak.
    Tror snarare man göder en person som inte mår bra, om man tar allt detta som skrivs på allvar. Bara en tanke.
Svar på tråden Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig