• Anonym (I)

Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig

får eran partner åka iväg på partykryssning med sina kompisar? Min man som är småbarnspappa åkte nyligen. De va 2 nätter. han åkte med sina 5 killkompisar. 4 av dom är singlar. Förstår inte vittnen? Varför räcker inte det att gå ut och äta eller dra till en bar? Dom som åker partykryssning när dom har förhållande, är det för att vara otrogen?? vill gärna höra era Åsikter.

jag ville inte att han skulle åka men han sa att han bara ville dricka o ha en trevlig resa med sina vänner. ingen tanke alls på att vara otrogen. Han fixa upp sig rätt mycket inför kryssningen. Han gick till barberarn och frisören. Även köpte nya kläder och skor, duschade gjorde sig fräsch... annars brukar han typ aldrig köpa nya kläder, han Bryr sig inte alls om sitt skägg eller utseende. Och brukar låta håret och skägget växa fritt utan att han bryr sig.. men inför kryssningen fixa han upp sig rätt mycket. Tror ni tanken va otrohet??  

• Svar på tråden Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Anonym t) skrev 2022-03-10 14:15:54 följande:
    Ser det inte som en könsfråga. Som du kanske vet behövs båda könen för en heterosexuell otrohet. Så båda könen är nog lika goda kålsupare i det läget.
    I den här tråden är det iaf en man det handlar om och främst män som diskuterats. Självklart är kvinnor också otrogna, och även de som inte ingår i cis-normen, så har vi täckt in alla fält. Däremot är det sjukt oavsett könsidentiteter och sexualiteter att förbjuda sin partner att åka på kryssning, gå på firmafest eller annat.
  • molly50
    Anonym (Naivitet) skrev 2022-03-10 14:24:20 följande:
    Du kanske inte var tillräckligt snygg för att inspirera raggningsförsök från andra kvinnor?
    Ocdmänniska skrev 2022-03-10 14:15:22 följande:

Att sätta regler att ens partner inte för gå på firma där det är sprit eller umgås med det motsatta könet är ju helt sjukt! Folk är inte djur vi kan kontrollera oss och varför ens anta att behovet för att vara otrogen finns? Skulle aldrig leva i ett förhållande där man har regler 

Jag lita på min sambo och jag vet att min sambo litar på mig det är allt jag behöver. Skulle han vara otrogen så kommer han vara det för att han vill det oavsett regler eller inte. 

Även om han är snygg så kan han väl ha karaktär nog att tacka nej om han blir uppraggad.
  • Anonym (Anonym t)
    Anonym (Reality check) skrev 2022-03-10 14:29:10 följande:
    I den här tråden är det iaf en man det handlar om och främst män som diskuterats. Självklart är kvinnor också otrogna, och även de som inte ingår i cis-normen, så har vi täckt in alla fält. Däremot är det sjukt oavsett könsidentiteter och sexualiteter att förbjuda sin partner att åka på kryssning, gå på firmafest eller annat.
    Hårda ord????`Sjukt???
    Undrar varför dessa partykryssningar har fått detta rykte? Till och med att det nästan blev upplopp när det skulle visas en dokumentär på TV om det för några år sedan.Obestämd
  • Anonym (U)
     Det ÄR nämligen så, i sådana här fall, att tillfället gör tjuven. Saker händer för att de KAN hända. 
    För en viss typ av människor, ja. Finns gott om personer som inte skulle vara otrogna även om de är fulla och blir raggade på.

Sedan är det ju ofta så att genom sig själv känner man andra.
  • Anonym (Erfaren_man)
    Postman skrev 2022-03-09 13:56:48 följande:

Ja det hon mer än gärna få göra. Det unnar jag henne. Ser inga som helst problem med det.
    ..... för att därefter stå och säga "jag såg det inte komma!"
  • Studentpappa
    Du kanske inte var tillräckligt snygg för att inspirera raggningsförsök från andra kvinnor?
    Ocdmänniska skrev 2022-03-10 14:15:22 följande:

Att sätta regler att ens partner inte för gå på firma där det är sprit eller umgås med det motsatta könet är ju helt sjukt! Folk är inte djur vi kan kontrollera oss och varför ens anta att behovet för att vara otrogen finns? Skulle aldrig leva i ett förhållande där man har regler 

Jag lita på min sambo och jag vet att min sambo litar på mig det är allt jag behöver. Skulle han vara otrogen så kommer han vara det för att han vill det oavsett regler eller inte. 

Jag undrar om du ens har en sambo. Jag tycker att du ofta visar upp en brist på livserfarenhet och människokännedom. Det ÄR nämligen så, i sådana här fall, att tillfället gör tjuven. Saker händer för att de KAN hända. Att i nyktert tillstånd börja söka efter en älskarinna på olika dejtingsajter, är en helt annan grej. Det kräver mycket mer långvarig och medveten förberedelse, och därför händer det mycket mer sällan än ett fyllekn*ull.
    Och du är en sliten morsa med taxöron som skulle kasta byxorna för första komplimangen du fick i baren?

Jag besitter impulskontroll och har ju en partner så varför skulle jag ha problem att hålla mig till henne? Jag har levt som säsongare med fest och brudar på löpande band och slutade direkt ligga runt när jag skaffade en partner, det är liksom inte svårt att hålla kuken i brallorna för en normalbegåvad.
    Ride it like you stole it
  • Fossil
    Anonym (Naivitet) skrev 2022-03-10 13:37:57 följande:
    Så här då: man kan göra upp om vissa regler i förhållandet från början, och det är då - anser jag - viktigt att det gäller båda parterna (och inte bara kvinnorna som i muslimska äktenskap). 

En sådan regel kan t.ex. vara, att man inte sover borta, eller att man inte går på firmafester där det vankas sprit. Eller att man inte umgås med vänner av motsatt kön ensam, utan att det finns andra vänner med. 

Detta p.g.a. att vi inte är mer än människor, och att drifterna alltid finns där i bakhuvudet, och kan ställa till det om förnuftet sätts ner p.g.a. förälskelsekänslor, åtrå, kåthet, alkhol eller annan drog (som någon kanske bjuder på, eller smusslar ner i ens glas)... och bara det faktum att möjligheten FINNS, att man KAN... Maken/makan är ju så långt borta, här är jag fri mitt ute på havet, med den eggande musiken och den ljuva alkhololdimman och den häftiga stämningen, och så den här tjusiga karlen/kvinnan som plötsligt ser lilla mig! CARPE DIEM, liksom... Let the Devil take tomorrow. 

Man ska inte vara FÖR naiv heller, för då klarar man sig inte här i världen. 
    Med såna krav skulle jag tacka för mig på stubben.

• Anonym (I)

Min kille har ju försökt vara otrogen Så tror mycket väl hans plan var det med partykryssningen. Dessutom stod han och prata med sitt gamla kk där också..

• Anonym (Reality check)
    Anonym (I) skrev 2022-03-10 16:08:32 följande:

Min kille har ju försökt vara otrogen Så tror mycket väl hans plan var det med partykryssningen. Dessutom stod han och prata med sitt gamla kk där också..

Jaså det är ni.... Suck... Ja ni har en del att reda ut. Men du kan ändå inte förbjuda honom att åka.
  • Anonym (I)
    Anonym (Reality check) skrev 2022-03-10 16:15:37 följande:
    Jaså det är ni.... Suck... Ja ni har en del att reda ut. Men du kan ändå inte förbjuda honom att åka.
    suck på dig med. Skriv inte mer om du ska hålla på 
Svar på tråden Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig