• Anonym (I)

Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig

får eran partner åka iväg på partykryssning med sina kompisar? Min man som är småbarnspappa åkte nyligen. De va 2 nätter. han åkte med sina 5 killkompisar. 4 av dom är singlar. Förstår inte vittnen? Varför räcker inte det att gå ut och äta eller dra till en bar? Dom som åker partykryssning när dom har förhållande, är det för att vara otrogen?? vill gärna höra era Åsikter.

jag ville inte att han skulle åka men han sa att han bara ville dricka o ha en trevlig resa med sina vänner. ingen tanke alls på att vara otrogen. Han fixa upp sig rätt mycket inför kryssningen. Han gick till barberarn och frisören. Även köpte nya kläder och skor, duschade gjorde sig fräsch... annars brukar han typ aldrig köpa nya kläder, han Bryr sig inte alls om sitt skägg eller utseende. Och brukar låta håret och skägget växa fritt utan att han bryr sig.. men inför kryssningen fixa han upp sig rätt mycket. Tror ni tanken va otrohet??  

• Svar på tråden Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig
  • Anonym (fialotta)
    Anonym (Naivitet) skrev 2022-03-10 12:51:44 följande:
    Anonym (Reality check) skrev 2022-03-10 12:40:48 följande:
    Tydligen enligt vissa i tråden så har män ingen självkontroll så då måste kvinnan gå in och värna om hans moral genom att med alla tillgängliga medel, även om hon så måste bli en riktig j**** ragata på kuppen, stoppa honom från att förstöra relationen.

Eller så kan man lita på sin partner, eller göra slut. Eller se vad som händer.

Nej, jag skrev i mitt första inlägg i tråden att det gäller båda könen. En småbarnsmamma som inte varit ute på länge, och kanske inte haft sex på länge, och som känner att hon inte längre ses som en attraktiv kvinna av sin man utan bara som en mamma och husmor - som plötsligt ska iväg på kryssning med övernattning med bara väninnorna, och ingen av makarna med... Självklart kan det uppstå förväntningar och frestelser.

Då kan det bara betydligt bättre för alla parter - och särskilt barnen - om maken förbjuder henne att åka. Dumt att sätta sitt äktenskap på spel för en sådan onödig sak, liksom. 
    Man kan inte förbjuda någon som du föreslår.
    "Onödig sak" är det verkligen inte att få släppa loss från vardagen någon gång emellanåt.
    Man måste inte göra allt med sin partner.
  • Anonym (fialotta)
    Anonym (Istället för att förbjuda) skrev 2022-03-09 14:40:23 följande:

Istället för att förbjuda och verka som en svartsjuk häxa och tyrann så kan en väl bli lägligt sjuk eller nåt vid sådana saker som gör en orolig så att han själv väljer att stanna hemma med mig istället.

En måste ju inte ta såna strider och riskera bråk varenda gång...finns ju liksom alternativ till det som också gör att han inte åker. Gäller bara att vara lite smart.

Lögner är alltså bättre än att unna sin partner lite roligt med sina vänner?
    Varför skulle han stanna hemma för att du låtsas vara sjuk? Sånt ser man igenom, och det är då man gör slut.
  • Anonym (fialotta)
    Anonym (Reality check) skrev 2022-03-10 12:57:57 följande:
    Och det betyder att låsa in sin partner eller i vilket fall "förbjuda" och tala om vad hen ska göra...? Låter som ett underbart förhållande.
    Låter som ett förhållande jag inte hade stannat i.
  • molly50
    Anonym (Naivitet) skrev 2022-03-10 12:51:44 följande:
    Tydligen enligt vissa i tråden så har män ingen självkontroll så då måste kvinnan gå in och värna om hans moral genom att med alla tillgängliga medel, även om hon så måste bli en riktig j**** ragata på kuppen, stoppa honom från att förstöra relationen.

Nej, jag skrev i mitt första inlägg i tråden att det gäller båda könen. En småbarnsmamma som inte varit ute på länge, och kanske inte haft sex på länge, och som känner att hon inte längre ses som en attraktiv kvinna av sin man utan bara som en mamma och husmor - som plötsligt ska iväg på kryssning med övernattning med bara väninnorna, och ingen av makarna med... Självklart kan det uppstå förväntningar och frestelser.

Då kan det bara betydligt bättre för alla parter - och särskilt barnen - om maken förbjuder henne att åka. Dumt att sätta sitt äktenskap på spel för en sådan onödig sak, liksom. 
    Och du tror inte att man sätter sitt äktenskap på spel genom att börja förbjuda varandra saker?
    Jag har själv levt i ett förhållande med en svartsjuk man som försökte kontrollera allt jag gjorde.
    Så skulle min  nuvarande man börja förbjuda mig att göra saker så skulle han definitivt sätta äktenskapet på spel.
    Att uttrycka sin oro om ens partner vill åka på en partykryssning med sina vänner är en sak.
    Att börja förbjuda och tro sig ha äganderätt över sin partner är en helt annan.
  • Anonym (Naivitet)
    molly50 skrev 2022-03-10 13:05:13 följande:
    Och du tror inte att man sätter sitt äktenskap på spel genom att börja förbjuda varandra saker?
    Jag har själv levt i ett förhållande med en svartsjuk man som försökte kontrollera allt jag gjorde.
    Så skulle min  nuvarande man börja förbjuda mig att göra saker så skulle han definitivt sätta äktenskapet på spel.
    Att uttrycka sin oro om ens partner vill åka på en partykryssning med sina vänner är en sak.
    Att börja förbjuda och tro sig ha äganderätt över sin partner är en helt annan.
    Så här då: man kan göra upp om vissa regler i förhållandet från början, och det är då - anser jag - viktigt att det gäller båda parterna (och inte bara kvinnorna som i muslimska äktenskap). 

En sådan regel kan t.ex. vara, att man inte sover borta, eller att man inte går på firmafester där det vankas sprit. Eller att man inte umgås med vänner av motsatt kön ensam, utan att det finns andra vänner med. 

Detta p.g.a. att vi inte är mer än människor, och att drifterna alltid finns där i bakhuvudet, och kan ställa till det om förnuftet sätts ner p.g.a. förälskelsekänslor, åtrå, kåthet, alkhol eller annan drog (som någon kanske bjuder på, eller smusslar ner i ens glas)... och bara det faktum att möjligheten FINNS, att man KAN... Maken/makan är ju så långt borta, här är jag fri mitt ute på havet, med den eggande musiken och den ljuva alkhololdimman och den häftiga stämningen, och så den här tjusiga karlen/kvinnan som plötsligt ser lilla mig! CARPE DIEM, liksom... Let the Devil take tomorrow. 

Man ska inte vara FÖR naiv heller, för då klarar man sig inte här i världen. 
  • molly50
    Anonym (Naivitet) skrev 2022-03-10 13:37:57 följande:
    Så här då: man kan göra upp om vissa regler i förhållandet från början, och det är då - anser jag - viktigt att det gäller båda parterna (och inte bara kvinnorna som i muslimska äktenskap). 

En sådan regel kan t.ex. vara, att man inte sover borta, eller att man inte går på firmafester där det vankas sprit. Eller att man inte umgås med vänner av motsatt kön ensam, utan att det finns andra vänner med. 

Detta p.g.a. att vi inte är mer än människor, och att drifterna alltid finns där i bakhuvudet, och kan ställa till det om förnuftet sätts ner p.g.a. förälskelsekänslor, åtrå, kåthet, alkhol eller annan drog (som någon kanske bjuder på, eller smusslar ner i ens glas)... och bara det faktum att möjligheten FINNS, att man KAN... Maken/makan är ju så långt borta, här är jag fri mitt ute på havet, med den eggande musiken och den ljuva alkhololdimman och den häftiga stämningen, och så den här tjusiga karlen/kvinnan som plötsligt ser lilla mig! CARPE DIEM, liksom... Let the Devil take tomorrow. 

Man ska inte vara FÖR naiv heller, för då klarar man sig inte här i världen. 
    Visst kan man göra det.
    Men man kan också försöka lita på varandra istället för att ställa en massa krav och hänga varandra i kjolarna hela tiden.
    Min man har t ex aldrig gett mig någon anledning att tro att han skulle vara otrogen,eller att han skulle kunna tänka sig att vara det.
    Så skulle jag hela tiden gå omkring och tro att han plötsligt skulle vara otrogen så skulle jag bara må dåligt.
    Jag tror dessutom att man mår bra av att få lite egentid ibland och få möjlighet att sakna varandra litegrann.
  • Studentpappa

Jag har varit på många fylleresor med kompisar utan att vara otrogen. Förstår inte att det är så svårt att ta in att det skulle vara möjligt?

Är det endast pga att ni vet att brallorna skulle åka av på er själva vid första bästa tillfälle?

Det var iofs längesedan nu och aldrig kryssningar, det tilltalar mig inte och är väl rätt sunkigt. Men skidresor med bra åkning och röjig after ski är ju grymt kul, åkning och fest är syftet inte att ligga.

Ride it like you stole it
  • Ocdmänniska

Att sätta regler att ens partner inte för gå på firma där det är sprit eller umgås med det motsatta könet är ju helt sjukt! Folk är inte djur vi kan kontrollera oss och varför ens anta att behovet för att vara otrogen finns? Skulle aldrig leva i ett förhållande där man har regler 

Jag lita på min sambo och jag vet att min sambo litar på mig det är allt jag behöver. Skulle han vara otrogen så kommer han vara det för att han vill det oavsett regler eller inte. 

• Anonym (Anonym t)

Ser det inte som en könsfråga. Som du kanske vet behövs båda könen för en heterosexuell otrohet. Så båda könen är nog lika goda kålsupare i det läget.
  • Anonym (Naivitet)
    Studentpappa skrev 2022-03-10 14:11:14 följande:

Jag har varit på många fylleresor med kompisar utan att vara otrogen. Förstår inte att det är så svårt att ta in att det skulle vara möjligt?

Är det endast pga att ni vet att brallorna skulle åka av på er själva vid första bästa tillfälle?

Det var iofs längesedan nu och aldrig kryssningar, det tilltalar mig inte och är väl rätt sunkigt. Men skidresor med bra åkning och röjig after ski är ju grymt kul, åkning och fest är syftet inte att ligga.

Du kanske inte var tillräckligt snygg för att inspirera raggningsförsök från andra kvinnor?
    Ocdmänniska skrev 2022-03-10 14:15:22 följande:

Att sätta regler att ens partner inte för gå på firma där det är sprit eller umgås med det motsatta könet är ju helt sjukt! Folk är inte djur vi kan kontrollera oss och varför ens anta att behovet för att vara otrogen finns? Skulle aldrig leva i ett förhållande där man har regler 

Jag lita på min sambo och jag vet att min sambo litar på mig det är allt jag behöver. Skulle han vara otrogen så kommer han vara det för att han vill det oavsett regler eller inte. 

Jag undrar om du ens har en sambo. Jag tycker att du ofta visar upp en brist på livserfarenhet och människokännedom. Det ÄR nämligen så, i sådana här fall, att tillfället gör tjuven. Saker händer för att de KAN hända. Att i nyktert tillstånd börja söka efter en älskarinna på olika dejtingsajter, är en helt annan grej. Det kräver mycket mer långvarig och medveten förberedelse, och därför händer det mycket mer sällan än ett fyllekn*ull.
Svar på tråden Förbjuda kryssningen... intentionerna säger mig