• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994
    Cheneyney skrev 2022-04-08 11:13:30 följande:
    Jag googlade lite. Verkar som om det inte är någon fara att sluta tvärt, eftersom om embryot fäst så börjar det själv producera progesteron. Var något med slemhinnan förstod jag det som.
    Så att fortsätta med det då var tydligen helt onödigt då det bara blev kaka på kaka. :) 
    Okej :)
  • Novabusen

(Jag kan bara citera sista inlägget hela tiden)

@Loppan1994

ja jag får nog gör det, hehe

Ruvardag 4 och det börjar bli mindre molvärk oxå. Mår i övrigt som vanligt! 

• Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-08 15:10:38 följande:

(Jag kan bara citera sista inlägget hela tiden)

@Loppan1994

ja jag får nog gör det, hehe

Ruvardag 4 och det börjar bli mindre molvärk oxå. Mår i övrigt som vanligt! 

Har också lite smått molvärk, och var illamående lite både igår och idag. Försöker dock att inte känna efter för mycket.
    Iofs skönt om man får må bra så mycket som möjligt, slippa illamående och så :) 
  • Novabusen

När jag var gravid (på rätt sätt) men gjorde abort v 9, så mådde jag jätte bra men var sjukt trött bara. Hoppas det bli samma nästa gång :) 

Mådde aldrig dåligt under utomkvedshavandeskapen heller men de satt ju fel oxå :)

• Rosetattoo

jag har varit svullen över livmodern sedan äp. Sen tror jag lutinusen gör sitt där ???? men har lite småhugg emellanåt, någon annan som känner samma? Och mer kissenödig men de tror jag beror på svullnaden. 

Fick hem ett brev precis att de lyckats frysa ner 3st ägg. Blev så glad???????? Har ni andra lyckats frysa ner några? ????

• Rosetattoo

Okej det skulle inte vara massa frågetecken utan olika smileys men tydligen kan man bara använda de egna smileysarna här, nu har jag lärt mig det Tungan ute

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-08 17:06:28 följande:

När jag var gravid (på rätt sätt) men gjorde abort v 9, så mådde jag jätte bra men var sjukt trött bara. Hoppas det bli samma nästa gång :) 

Mådde aldrig dåligt under utomkvedshavandeskapen heller men de satt ju fel oxå :)

Kan inte heller citera alltid, men vrider jag Telefonen så går de citera :) 

Samma här, när jag va gravid första gången märkte jag inget alls gjorde abort v 12. (Kom på att jag inte hade haft mens på hela sommaren)

Andra graviditeten kände ja direkt i kroppen och testade v3-4. Men illamående och spydde fram till v 13-14. Sen havandeskapsförgiftning de sista veckorna och eklampsi 4h efter förlossning.

Så håller tummarna att jag inte får en liknande graviditet om de skulle bli nån.
  • Novabusen
    Rosetattoo skrev 2022-04-08 18:09:10 följande:

jag har varit svullen över livmodern sedan äp. Sen tror jag lutinusen gör sitt där ???? men har lite småhugg emellanåt, någon annan som känner samma? Och mer kissenödig men de tror jag beror på svullnaden. 

Fick hem ett brev precis att de lyckats frysa ner 3st ägg. Blev så glad???????? Har ni andra lyckats frysa ner några? ????

Jag är oxå svullen över nedre buken sen äggplock. Kissar oftare är normalt och det startade innan äggplock. Har oxå haft ont och hugg sedan jag startade med cyklogest så tänker att det är den som spökar, nu har det avtagit och gör bara lite ont ibland :)
  • Novabusen

När sambon och jag bestämde att vi skulle göra ett seriöst försök beställde jag hem massa ägglossningstest. Vi hann ju bara med en ägglossning för det tog sig på första försöket. Hittade dessa igår så tänkte att jag kommer ju aldrig behöva dem igen så kan ju ta ett varje morgon för att se om de ger utslag till slut. Hört flera som fått positivt på äl-test och varit gravida. 

Så jag tog ett nu i morse och det blev ett positivt streck även om strecket var svagare, så var det inget spökstreck iaf. Tar det med en nypa salt och fortsätter testa och ser hur de reagerar. Kul experiment om inte annat, haha 

Mående ruvardag 5: svullen buk, svettats inatt, lite värk i buken

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-09 06:27:02 följande:

När sambon och jag bestämde att vi skulle göra ett seriöst försök beställde jag hem massa ägglossningstest. Vi hann ju bara med en ägglossning för det tog sig på första försöket. Hittade dessa igår så tänkte att jag kommer ju aldrig behöva dem igen så kan ju ta ett varje morgon för att se om de ger utslag till slut. Hört flera som fått positivt på äl-test och varit gravida. 

Så jag tog ett nu i morse och det blev ett positivt streck även om strecket var svagare, så var det inget spökstreck iaf. Tar det med en nypa salt och fortsätter testa och ser hur de reagerar. Kul experiment om inte annat, haha 

Mående ruvardag 5: svullen buk, svettats inatt, lite värk i buken

Har för mig jag oxå använde de när jag inte hade graviditetstest hemma men minns inte vad de visade haha.
    Håller tummarna att de är ett preggo streck Hjärta

Nu har vi satt in en liten flinga, är de ruvardag 1 imorgon för mig då eller idag? :) 
Svar på tråden IVF start mars 2022