• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 10:37:04 följande:
    Har för mig jag oxå använde de när jag inte hade graviditetstest hemma men minns inte vad de visade haha.
    Håller tummarna att de är ett preggo streck Hjärta

Nu har vi satt in en liten flinga, är de ruvardag 1 imorgon för mig då eller idag? :) 
    Grattis!! Fick du oxå ta kort? Jag fick ta kort på embryot innan de satte in det :) 
    Enligt google är dagen man sätter in 0, så i morgon dag 1 :) 
    Jag tänker att iom att man tar progesteron oxå så finns det väl fler alternativ till att äl-tester ger utslag :) 
    Men för skojs skull ska jag använda dem iaf eftersom jag får slänga dom annars :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-09 15:47:50 följande:
    Grattis!! Fick du oxå ta kort? Jag fick ta kort på embryot innan de satte in det :) 
    Enligt google är dagen man sätter in 0, så i morgon dag 1 :) 
    Jag tänker att iom att man tar progesteron oxå så finns det väl fler alternativ till att äl-tester ger utslag :) 
    Men för skojs skull ska jag använda dem iaf eftersom jag får slänga dom annars :)
    Tack :) nee ja tänkte ju naturligtvis på de efter, hon visade på en surfplatta Gråter  men plussar vi så måste ja ju nästan fråga om dom har kvar de och kan maila haha.

Ja de är lika bra då ju :) eller när man gör fet så använder man väl äl test? Men kanske är clearblue man ska ha då :)

Jag har beställt några gravtest så tänkte ja ska testa ut ovitrellen iaf :) 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 16:46:34 följande:
    Tack :) nee ja tänkte ju naturligtvis på de efter, hon visade på en surfplatta Gråter  men plussar vi så måste ja ju nästan fråga om dom har kvar de och kan maila haha.

Ja de är lika bra då ju :) eller när man gör fet så använder man väl äl test? Men kanske är clearblue man ska ha då :)

Jag har beställt några gravtest så tänkte ja ska testa ut ovitrellen iaf :) 
    Jag har ju babyplans test så tänker att de förser mig med det som behövs när de ska stoppa in ett fryst :) 

Jag har köpt rfsu?s testa tidigt som jag tänkte ta innan vi åker till landet. Hittade ett babyplan gravtest i högen med äl-test men det är ju inte lika känsligt så känns onödigt att ta det liksom :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-09 17:30:44 följande:
    Jag har ju babyplans test så tänker att de förser mig med det som behövs när de ska stoppa in ett fryst :) 

Jag har köpt rfsu?s testa tidigt som jag tänkte ta innan vi åker till landet. Hittade ett babyplan gravtest i högen med äl-test men det är ju inte lika känsligt så känns onödigt att ta det liksom :)
    Okej :) 
    Testa tidigt borde ju gå tycker man :) 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 19:48:53 följande:
    Okej :) 
    Testa tidigt borde ju gå tycker man :) 
    Ja, jag har testdag på söndag 17 april och tänkte ta rfsu testa tidigt torsdag eller fredag. Vi har inte bestämt dag att åka än men då är ju är det väl 50% chans att testet visar rätt :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-09 20:48:59 följande:
    Ja, jag har testdag på söndag 17 april och tänkte ta rfsu testa tidigt torsdag eller fredag. Vi har inte bestämt dag att åka än men då är ju är det väl 50% chans att testet visar rätt :)
    Ja precis :) gud så spännande!! 
    Jag har helt glömt att ta folsyra så fick springa in på apoteket idag och köpa Skrikandes
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 21:02:42 följande:
    Ja precis :) gud så spännande!! 
    Jag har helt glömt att ta folsyra så fick springa in på apoteket idag och köpa Skrikandes

Hoppsan! Jag har ätit massa kosttillskott så frågade BM om det.Hon sa att jag bara behöver folsyra, thats it. Så jag har dragit ner på tabletter och tar folsyra varje dag och ibland d-vitamin och zink. 

Äl-test i morse fortfarande tydligt streck men inte starkare än kontrollstrecket. Man vet ju inte om det är otrivelle eller cyklogest som påverkar. Inte så mkt molvärk men när jag reser mig/spänner magen stramar det typ som att man har träningsvärk i buken. 

Saknar att träna oxå, så
    svårt att veta om äggstockarna minskat än.. promenerar varje dag men det räcker inte.

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-10 07:05:20 följande:

Hoppsan! Jag har ätit massa kosttillskott så frågade BM om det.Hon sa att jag bara behöver folsyra, thats it. Så jag har dragit ner på tabletter och tar folsyra varje dag och ibland d-vitamin och zink. 

Äl-test i morse fortfarande tydligt streck men inte starkare än kontrollstrecket. Man vet ju inte om det är otrivelle eller cyklogest som påverkar. Inte så mkt molvärk men när jag reser mig/spänner magen stramar det typ som att man har träningsvärk i buken. 

Saknar att träna oxå, så
    svårt att veta om äggstockarna minskat än.. promenerar varje dag men det räcker inte.

Till mig sa som inte nått om folsyra så har helt glömt bort det.. 

Kan cyklogesten ge utslag oxå? 

Kollade dom dina äggstockar vid återföringen? Det gjorde dom inte för mig kom jag på efteråt 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-10 15:16:21 följande:
    Till mig sa som inte nått om folsyra så har helt glömt bort det.. 

Kan cyklogesten ge utslag oxå? 

Kollade dom dina äggstockar vid återföringen? Det gjorde dom inte för mig kom jag på efteråt 

Jag vet inte om progesteronet kan ge utslag så kanske, kanske inte :) 
    När jag hade sprutmöte sa BM att jag skulle äta folsyra. 

De sa inget om att de kollade men tänker att det är ju rutin och ser nåt onormalt ut säger de till :) 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-10 16:13:10 följande:

Jag vet inte om progesteronet kan ge utslag så kanske, kanske inte :) 
    När jag hade sprutmöte sa BM att jag skulle äta folsyra. 

De sa inget om att de kollade men tänker att det är ju rutin och ser nåt onormalt ut säger de till :) 

Kollade nu med ett gravtest ja hittade, va knappt så jag såg de andra strecket. Trodde ovitrellen satt i lite längre. Men då vet ja att ja inte behöver testa ut den iaf :) 
Svar på tråden IVF start mars 2022