• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Rosetattoo
    Cheneyney skrev 2022-04-13 07:00:43 följande:
    Ååh grattis, vad härligt! Känslan när man äntligen får se 2 streck är amazing Solig
    Åh tack snälla du!! Jag tog även ett cb digitalt och de stog gravid. Jag är helt mållös jag kan inte tro det. {#emotions_dlg.flower} Efter så många år så får man äntligen två streck! 
  • Loppan1994
    Har eran basaltemp oxå stigit? Min har vart ca 0.5 högre sen äp och idag 1grad mer, känner mig så varm. Tänkte först om de va förkylningen men har ju vart frisk nu ett par dagar iaf. Helt sjukt hur man granskar minsta lilla symptom haha
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-13 12:29:55 följande:

Jag fick ut 9 ägg och läkaren sa att om man blir gravid blir överstimuleringen värre än om man inte blir gravid. 

Så mig ska de hålla koll på nu iaf, bra det ändå. Känner mig lite mer mobil idag och mår illa till och från. 

Sköterska skulle ringa och kolla läget idag men har inte ringt än. 

Ja, har hört det, eftersom jag fick plus så är det kanske det som hänt då. För hoppas det blir bättre snart, är hemskt att jobba! Tur med semester nästa vecka iaf Solig

Hur har det gått idag? 
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-13 14:18:04 följande:
    Åh tack snälla du!! Jag tog även ett cb digitalt och de stog gravid. Jag är helt mållös jag kan inte tro det. {#emotions_dlg.flower} Efter så många år så får man äntligen två streck! 
    Ååh ska ta digitalt test på min testdag på lördag, längtar! Helt sjukt att få se ett plus efter så lång tid, så härligt!! 
  • Rosetattoo

Loppan: Ja min temp har också stigit. Har känt mig febrig de två sista dagarna men ligger på 37.0. Ligger annars alltid på 36.3-36.5 så jag är lågtempad i vanliga fall Glad

• Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-13 17:12:55 följande:
    Ja, har hört det, eftersom jag fick plus så är det kanske det som hänt då. För hoppas det blir bättre snart, är hemskt att jobba! Tur med semester nästa vecka iaf Solig

Hur har det gått idag? 
    Sköterskan ringde aldrig så de ringer väl i morgon då. Mått illa till och från. Om jag rör mig mkt för jag jätte ont. Vilar jag blir det lindrigare. Så nu blir det ryggläge i soffan resten av kvällen :)
    Jag har inte semester men såg fram emot 4 dagars ledighet men nu känns det som hela helgen är förstörd pga smärtan. Googlat och lyckats hitta att överstimuleringen kan sitta i en vecka. Och mitt började ju förra helgen så det lär sitta över påsk. Och bulan på magen, den är sjukt stor. Sambon undrar hur det är möjligt, haha. Den har inte minskat alls i storlek och i morgon ska vi träffa sambons familj. Kommer få dra en vit lögn, hehe.
  • Loppan1994
    Rosetattoo skrev 2022-04-13 18:14:56 följande:

Loppan: Ja min temp har också stigit. Har känt mig febrig de två sista dagarna men ligger på 37.0. Ligger annars alltid på 36.3-36.5 så jag är lågtempad i vanliga fall Glad

Ja men samma här, ligger precis lika som dig annars oxå :) hoppas de är ett gott tecken då :) 
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-13 18:38:15 följande:
    Sköterskan ringde aldrig så de ringer väl i morgon då. Mått illa till och från. Om jag rör mig mkt för jag jätte ont. Vilar jag blir det lindrigare. Så nu blir det ryggläge i soffan resten av kvällen :)
    Jag har inte semester men såg fram emot 4 dagars ledighet men nu känns det som hela helgen är förstörd pga smärtan. Googlat och lyckats hitta att överstimuleringen kan sitta i en vecka. Och mitt började ju förra helgen så det lär sitta över påsk. Och bulan på magen, den är sjukt stor. Sambon undrar hur det är möjligt, haha. Den har inte minskat alls i storlek och i morgon ska vi träffa sambons familj. Kommer få dra en vit lögn, hehe.
    Skönt, vila är nog det bästa ändå :)
    Aha, trodde det kunde sitta i längre? 1 vecka känns ändå mer hanterbart, så hoppas det stämmer! Men att det prickar in just påskhelgen är ju riktigt segt!

Jag ser också jättegravid ut om magen just nu, alla lär väl tro att man är det också.

Ååh hoppas på positivt test imorgon! Ska ni berätta för sambons familj eller ni håller det för er själva ett tag till isf? :) 
  • Novabusen

Det blev positivt! Ruvardag 10, 15 dagar sen befruktning :) Fortfarande mkt som kan ske men kul ändå :) Magsmärtorna verkar inte vara förgäves.
    Mitt magont börjar bli lite bättre, så nu går jag som en 80-åring istället för en 100-åring, haha. Men magen är stor och gör ont än. 

vi har bestämt att säga att en cysta spruckit i buken igen. (Vi drog den historien vid utomkvedshavandeskapet i nov när jag opererades) Fast denna gången har jag förlorat mkt vatten och salt så jag tar blodförtunnande så jag hoppar alkoholen,hehe. känns dumt att säga när ändå missfallsrisken är så stor. Jag är ju 37 år så alla risker är större :) Så vi har köpt alkoholfria öl som vi ska ta med.

Sambon blev mållös men glad iaf av testet. Ska testa tisdag igen för då ska jag ringa och berätta om det var positivt eller negativt. 

Kul om vi lyckas med en riktig plusstråd här :) Är det Loppan1994 och Cheneyney kvar som ska testa? <3

Svar på tråden IVF start mars 2022