• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994

MaryJen123- det var ju bra med ägg! Gud vad skönt :) och toppen att det inte gjorde så ont

• Loppan1994

Behöver lite hjälp tjejer. Har tidigare fått sprutor 450ie eller 900 ie/0.75ml 

Men fick även en 300ie/0.5ml 

För jag ska ta 200 varje kväll nu tills måndag. 

Men den på 0.5ml vad innebär de istället för 0.75ml som ja annars haft och har på den andra pennan? 
    Får ja för låg dos nu? 

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-01 20:19:55 följande:

Fattade nu att ml är ie va? Haha

Oj va svårt för mig att säga när vi inte har samma medicin.. på mina sprutor så vred jag upp till rätt dos och sen sprutade in. I första sprutan fick jag ut 6 doser.. 
    Men är dina doser i engångssprutor? 
  • Novabusen

Jag fick 2 pennor, en med mer i och en med mindre i, men jag skulle alltid vrida till samma dos. Och var det inte tillräckligt kvar i ena så kunde jag ta lite av ena och lite av andra :)

• MaryJen123

Lite sent svar nu men hoppas att det lösts sig! 

Hade lite ont efter äggplock igår, lite svårt att gå och svullen men idag mår jag nästan som vanligt och piggare än jag varit sen jag började med sprutorna. 

• Loppan1994

Tror det löste sig Skrattande nä mina är oxå såna man skruvar upp men såg sen att 900,450 och 300 hade olika ml skalor så ie/ml är nog samma :) 

MaryJen123- skönt att du når bättre nu :)

• Novabusen

Jäkla väntan.. just nu är jag orolig att alla embryon dör under helgen så det inte finns några att sätta tillbaka Gråter

• MaryJen123
    Novabusen skrev 2022-04-02 15:03:55 följande:

Jäkla väntan.. just nu är jag orolig att alla embryon dör under helgen så det inte finns några att sätta tillbaka Gråter

Väntan och att inte ha kontroll är verkligen hemsk.
    Jag försöker vara lugn men blev lite stressad efter att jag uppdaterat mina närmsta om att vi fick ut 16 ägg, alla kom med heja rop och grattade på ett sätt som att vi skulle få 16 barn haha men man själv lever ju i en annan vetskap. Det är mycket som ska klaffa för att ens få ett embryo tillbaka.

Förhoppningsvis får vi alla tillbaka ett superembryo och några till frysen :)
  • Loppan1994

Förstår att väntan för er är jobbig :( håller alla tummar att de blir många fina efter helgen Hjärta

Jag är förkyld än, har fått ett pcr test ja ska ta på måndag morgon men får inte svar förens tisdag.. och på måndag ska ja ju ha vul, har ingen mer gonal hemma heller och finns inte där ja bor utan bara i Karlstad..  och har bara gått 4 dagar på måndag, måste väl gå minst 5 nu innan man får träffa folk väl? 

Svar på tråden IVF start mars 2022