• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994

Rosetattoo- På dag 16 med mitt 2 dagars fick jag som testdag, hur långt fram fick du? 

• Rosetattoo
    Loppan1994 skrev 2022-04-11 19:13:12 följande:

Rosetattoo- På dag 16 med mitt 2 dagars fick jag som testdag, hur långt fram fick du? 

Okej, jag ska testa mig på dag 15 så TD är 18/4. På torsdag är mensen beräknad så får se om den kommer eller inte. Så jäkla nervöst haha! 
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-11 16:39:15 följande:
    Grattis! <3
    Jag fick oxå positivt idag ruvardag 7 men jag vågar inte ropa hej än. Avvaktar till mitt testa tidigt-test, haha. 
    Tack! HjärtaJa, man är försiktigt optimistisk, man vet ju att allt kan hända... Du hade testdag på söndag va? :) 
  • Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-04-11 17:28:53 följande:

Grattis till er va roligt Solig Hjärta

är det någon som har känt att symtomen har stannat av? Är inte lika känslig i brösten längre och värken jag haft i magen har avtagit. Har lite värk bara men inte hela tiden. Kan tänka mig att det är äl-sprutan som gått ur kroppen nu då jag är på RD8.. 

Tack Skrattande

Jag har inte jätteömma bröst längre. Molvärk har jag haft nästan varje dag och nu då illamående hela dagen igår och idag. 
    Men många har ju inga symtom alls heller, så vi hoppas du är en av dem :) 
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-11 17:57:15 följande:
    Jag har såpass ont i min svullna mage så känner inte så mkt annat tyvärr. Tycker brösten börjar ömma lite mer, men annars mår jag bra. Ruvardag 7 idag och är överstimulerad med vätska i buken som gör rätt ont :(
    Jag fick en 5-dagars blastocyst. Vad fick du?
    Hur känns det ungefär?
    Ringde rmc idag just för jag är så svullen och tungt att andas. Dem tyckte det lät som lätt överstimulering, men jäklar vad jobbigt det är! 
  • Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-11 20:27:30 följande:
    Hur känns det ungefär?
    Ringde rmc idag just för jag är så svullen och tungt att andas. Dem tyckte det lät som lätt överstimulering, men jäklar vad jobbigt det är! 

Det känns jätte mkt! Jag är väldigt besvärad. Det gör konstant ont förutom när jag ligger på rygg :( Spänd, svullen, öm. Gör jätte ont när jag skrattar. 

Fick du tid så de får kolla? 

• Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-11 20:19:55 följande:
    Tack! HjärtaJa, man är försiktigt optimistisk, man vet ju att allt kan hända... Du hade testdag på söndag va? :) 
    Ja officiella dagen är söndag :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-11 19:12:00 följande:

Åh va härligt att ni plussat grattis Hjärta

Novabusen- har du vart inne idag på sjukan och dom kunnat se om plusset stämmer? :) 

Jag var inne för magsmärtor men dom kollade inte hormonet. Är ju en vecka kvar typ så de vill nog inte kolla eftersom många graviditeter kommer ut med mensen :/
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-11 21:22:29 följande:

Det känns jätte mkt! Jag är väldigt besvärad. Det gör konstant ont förutom när jag ligger på rygg :( Spänd, svullen, öm. Gör jätte ont när jag skrattar. 

Fick du tid så de får kolla? 

Åh. Har exakt samma, ont när jag skrattar!! Fick knappt på mig arbetsbyxorna idag, och dem sitter annars löst!

Kan du jobba med det? Jag jobbade idag, fysiskt arbete, och det var inte det lättaste, men gick. 

Nej, dem tyckte bara det lätt som en lätt överstimulering. Skulle höra av mig om det inte blev bättre bara. :/"
  • Loppan1994
    Rosetattoo skrev 2022-04-11 20:19:12 följande:
    Okej, jag ska testa mig på dag 15 så TD är 18/4. På torsdag är mensen beräknad så får se om den kommer eller inte. Så jäkla nervöst haha! 
    Okej då har du td 1v före mig :) 

Min är oxå beräknad på torsdag, men sist ja körde med sprutor så gick de 6v mellan så tror inte jag kan gå efter de utan 2v efter äp tänker ja att den är beräknad 
Svar på tråden IVF start mars 2022