• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-11 21:25:45 följande:
    Jag var inne för magsmärtor men dom kollade inte hormonet. Är ju en vecka kvar typ så de vill nog inte kolla eftersom många graviditeter kommer ut med mensen :/
    Ah okej men håller tummarna att du blir bättre och att ditt plus är där för att stanna :) 
  • Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-11 21:37:22 följande:
    Åh. Har exakt samma, ont när jag skrattar!! Fick knappt på mig arbetsbyxorna idag, och dem sitter annars löst!

Kan du jobba med det? Jag jobbade idag, fysiskt arbete, och det var inte det lättaste, men gick. 

Nej, dem tyckte bara det lätt som en lätt överstimulering. Skulle höra av mig om det inte blev bättre bara. :/"

Som tur är jobbar jag hemma, annars hade det inte gått. Inatt var det fruktansvärt. Sambon ville köra mig till akuten men det jag tror hände var att jag drack så mkt vätska och under natten blev blåsan så stor så den oxå pressade mot alla organ så det blev för mycket :( Är ju redan fullt i buken så att säga. 

ÄL-test idag blev starkt positivt under 1 min så nåt reagerar de på iaf :) På torsdag ska vi åka till landet så då kommer jag ta min rfsu testa tidigt-test så får vi se :) 

• Novabusen

Läkaren från igår ringde nu och blodproven såg bra ut förutom att vita blodkroppar var lite högt så jag ska börja  med blodförtunnande sprutor för att inte riskera blodpropp. Va trött man blir. Jag är ju en aktiv person oxå så att ligga på rygg i soffan är inte min grej Gråter

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-12 16:24:22 följande:

Läkaren från igår ringde nu och blodproven såg bra ut förutom att vita blodkroppar var lite högt så jag ska börja  med blodförtunnande sprutor för att inte riskera blodpropp. Va trött man blir. Jag är ju en aktiv person oxå så att ligga på rygg i soffan är inte min grej Gråter

Kan det bli så vid överstimulering eller vad händer? :( 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-12 17:26:47 följande:
    Kan det bli så vid överstimulering eller vad händer? :( 
    Ja, hon sa nåt om att eftersom jag blivit av med vätska och salt pga överstimuleringen så kan de vita blodkropparna ställa till det. Om jag inte missuppfattade. Risk för blodpropp är iaf högre vid överstimulering :(
    Så tillbaka till sprut-träsket ikväll. Dock är magen så spänd så får se om jag får tar i nåt fett, haha 
  • Rosetattoo
    Loppan1994 skrev 2022-04-11 21:42:15 följande:
    Okej då har du td 1v före mig :) 

Min är oxå beräknad på torsdag, men sist ja körde med sprutor så gick de 6v mellan så tror inte jag kan gå efter de utan 2v efter äp tänker ja att den är beräknad 
    Okej Glad Jag testade mig idag, tidigt jag vet men har haft en konstig känsla i magen. Som mensvärk men annorlunda. det kom två streck.. det ena var väldigt svagt men ändå, har aldrig fått två streck. Ska ta nytt om några dagar. Men hoppet gick upp lite. Solig Vet att det är tidigt men vem kan hålla sig egentligen haha! 
  • Novabusen
    Rosetattoo skrev 2022-04-12 18:33:31 följande:
    Okej Glad Jag testade mig idag, tidigt jag vet men har haft en konstig känsla i magen. Som mensvärk men annorlunda. det kom två streck.. det ena var väldigt svagt men ändå, har aldrig fått två streck. Ska ta nytt om några dagar. Men hoppet gick upp lite. Solig Vet att det är tidigt men vem kan hålla sig egentligen haha! 
    Grattis! Va spännande! Vad har du för Ruvardag idag? Jag fick positivt på rd 7 men ska testa torsdag igen. Officiell testdag 17 april. Jag mår ju skit pga överstimuleringen men försöker va positiv iaf. Svårt när man har jäkligt ont bara :/
  • Rosetattoo
    Novabusen skrev 2022-04-12 19:18:02 följande:
    Grattis! Va spännande! Vad har du för Ruvardag idag? Jag fick positivt på rd 7 men ska testa torsdag igen. Officiell testdag 17 april. Jag mår ju skit pga överstimuleringen men försöker va positiv iaf. Svårt när man har jäkligt ont bara :/

Jag har ruvardag 9 idag Glad TD är på måndag 18 april. Så de är tidigt ännu men hoppet finns här! 

åh fyfasen jag förstår att du måste ha ont.. jag har inte överstimulering men har ont ändå så kan tänka mig va ont du har. Hoppas det släpper snart {#emotions_dlg.flower}

• Novabusen
    Rosetattoo skrev 2022-04-12 19:59:48 följande:

Jag har ruvardag 9 idag Glad TD är på måndag 18 april. Så de är tidigt ännu men hoppet finns här! 

åh fyfasen jag förstår att du måste ha ont.. jag har inte överstimulering men har ont ändå så kan tänka mig va ont du har. Hoppas det släpper snart {#emotions_dlg.flower}

Ja överstimuleringen är ingen hit. Och sprutan mot blodpropp är som fyremadel så det var inge kul. Framförallt nu i påsk när vi ska umgås med sambons familj tors-söndag vill man ju va ?frisk?. Just nu går jag böjd framåt som krösamaja och jämrar mig, haha. 

Har googlat ihjäl mig men hittar inget bra om hur länge  det kan sitta i :(

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-12 18:00:32 följande:
    Ja, hon sa nåt om att eftersom jag blivit av med vätska och salt pga överstimuleringen så kan de vita blodkropparna ställa till det. Om jag inte missuppfattade. Risk för blodpropp är iaf högre vid överstimulering :(
    Så tillbaka till sprut-träsket ikväll. Dock är magen så spänd så får se om jag får tar i nåt fett, haha 
    Nej men fy!! Stackare inte kul att behöva sticka sig när man mår dåligt heller :( hoppas du snart mår bra Hjärta
Svar på tråden IVF start mars 2022