• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-02 17:22:06 följande:

Förstår att väntan för er är jobbig :( håller alla tummar att de blir många fina efter helgen Hjärta

Jag är förkyld än, har fått ett pcr test ja ska ta på måndag morgon men får inte svar förens tisdag.. och på måndag ska ja ju ha vul, har ingen mer gonal hemma heller och finns inte där ja bor utan bara i Karlstad..  och har bara gått 4 dagar på måndag, måste väl gå minst 5 nu innan man får träffa folk väl? 

Om du är orolig kanske du kan ta ett antigen-test? Är det neg så på med munskydd och gå på ultraljudet :) 
    Alla restriktioner släppte väl 1 april? 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-02 22:56:55 följande:
    Om du är orolig kanske du kan ta ett antigen-test? Är det neg så på med munskydd och gå på ultraljudet :) 
    Alla restriktioner släppte väl 1 april? 
    Ja dom kanske gjorde de, hittar typ inga restriktioner när ja googlat haha :) 
  • MaryJen123

Novabusen - Lycka till idag! Har du hört nåt än om hur det har gått under helgen? 

Loppan 1994-  Du har UL idag va? Lycka till, hoppas du frisknat till

Själv sitter vi här och inväntar samtal från livio, har planerad insättning i eftermiddag men kanske flyttar de fram om några ska odlas vidare. Vill bara få det gjort :) 

• Novabusen
    MaryJen123 skrev 2022-04-04 08:53:50 följande:

Novabusen - Lycka till idag! Har du hört nåt än om hur det har gått under helgen? 

Loppan 1994-  Du har UL idag va? Lycka till, hoppas du frisknat till

Själv sitter vi här och inväntar samtal från livio, har planerad insättning i eftermiddag men kanske flyttar de fram om några ska odlas vidare. Vill bara få det gjort :) 

Dom sa att de ringer vid 11 på dagarna om det är nåt. Inte hört nåt än så tar en dusch, käkar lunch och siktar på att va där vid 14 om de inte ringer :)
    Ja nu vill man ju liksom ha tillbaka sitt ägg!

Lycka till till oss alla idag! <3
  • Loppan1994

Åh spännande, ni får ruva båda två idag då?

På vul idag sa han på höger fanns en på 12.5, 13, 14.5 och 2 över 18  varav den Störst på 20.5mm 

På vänster tre st på 10-12, en på 14.5 och en på 19.5

Ska ta gonal-f ikväll, sen ovitelle imorgon och äggplock på torsdag. 
    Men känns inte som att vi kommer få ut många alls? Kanske hade vart bättre att avbryta igen och gå på starkare nästa månad.

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-04 15:04:29 följande:

Åh spännande, ni får ruva båda två idag då?

På vul idag sa han på höger fanns en på 12.5, 13, 14.5 och 2 över 18  varav den Störst på 20.5mm 

På vänster tre st på 10-12, en på 14.5 och en på 19.5

Ska ta gonal-f ikväll, sen ovitelle imorgon och äggplock på torsdag. 
    Men känns inte som att vi kommer få ut många alls? Kanske hade vart bättre att avbryta igen och gå på starkare nästa månad.

Vissa äggblåsor växer ju till sig innan torsdag oxå :) Ändå 3 dagar dit så jag tycker absolut de kan plocka. Sen så vet man ju inte förrän senare om äggen är mogna så det är ju lite av ett lotteri? Men jag tror det kommer går bra för dig :) 
    Yes, nu ska det ruvas till 17 april. Så jäkla segt med väntan, haha.. 
    Äter ni några kosttillskott? Jag äter folsyra, d-vitamin, zink, bidrottninggele och nattljusolja, haha. Frågade BM om tillskott och hon sa att det räcker med folsyra. 
    Och kör ni nolltolerans på alkohol och tobak? Min sambo röker cigarr och ibland har jag smakat, men inte under behandling..

• Cheneyney

Ååh, verkar vara undefär lika i tiden med er andra här. Började med sprutor(bemfola) den 16e mars, hade äggplock den 30. Vi fick ut 11 ägg :)

Fyllde 30 år den 31 mars och en fågel bajsade på mig, hoppas jag får en fin present av detta, haha!
    Hade ET idag och ruvar nu på en superfin 5 dagars blastocyst, fick dessutom en till frysen. Har varit så nojig hela helgen och morgonen att dem skulle ringa och säga att alla avstannat. 

Första ivfen, friska, oförklarlig barnlöshet för vår del. 
    Hur räknar man rd, är jag på rd1 imorgon eller? Glad

• Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-04 19:56:40 följande:

Ååh, verkar vara undefär lika i tiden med er andra här. Började med sprutor(bemfola) den 16e mars, hade äggplock den 30. Vi fick ut 11 ägg :)

Fyllde 30 år den 31 mars och en fågel bajsade på mig, hoppas jag får en fin present av detta, haha!
    Hade ET idag och ruvar nu på en superfin 5 dagars blastocyst, fick dessutom en till frysen. Har varit så nojig hela helgen och morgonen att dem skulle ringa och säga att alla avstannat. 

Första ivfen, friska, oförklarlig barnlöshet för vår del. 
    Hur räknar man rd, är jag på rd1 imorgon eller? Glad

Varmt välkommen till vår lilla tråd:) 
    Jag vet inte hur man räknar ruvardagar?

Första IVF för oss oxå, har inga äggledare kvar så hoppas IVF funkar. Vi blev ändå gravida i höstas på första försöket men utomkvedshavandeskap då, mitt andra..

Jag fick oxå en 5-dagars idag, en frös de ner, 4 st ska odlas till i morgon och ev fryses nån mer ner om de är fina :)
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-04 20:17:53 följande:
    Varmt välkommen till vår lilla tråd:) 
    Jag vet inte hur man räknar ruvardagar?

Första IVF för oss oxå, har inga äggledare kvar så hoppas IVF funkar. Vi blev ändå gravida i höstas på första försöket men utomkvedshavandeskap då, mitt andra..

Jag fick oxå en 5-dagars idag, en frös de ner, 4 st ska odlas till i morgon och ev fryses nån mer ner om de är fina :)
    Ändå positivt att ha blivit gravida förut har jag hört, hoppas det stämmer! :) hemskt att man lyckas få inte bara 1 men 2 utomkveds, kan bara tänka mig.. 

Åh så spännande, då ligger vi exakt lika i tiden! När har du testdag? 
  • Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-04 20:21:56 följande:
    Ändå positivt att ha blivit gravida förut har jag hört, hoppas det stämmer! :) hemskt att man lyckas få inte bara 1 men 2 utomkveds, kan bara tänka mig.. 

Åh så spännande, då ligger vi exakt lika i tiden! När har du testdag? 

Ja sjukt drygt med utomkvedshavandeskap men man får försöka tänka positivt. Med IVF får man ju de allra bästa embryona :) Så det blir bra till slut. 

Jag ska testa 17 april :)
    Själv då?

Svar på tråden IVF start mars 2022