• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-14 07:51:22 följande:

Det blev positivt! Ruvardag 10, 15 dagar sen befruktning :) Fortfarande mkt som kan ske men kul ändå :) Magsmärtorna verkar inte vara förgäves.
    Mitt magont börjar bli lite bättre, så nu går jag som en 80-åring istället för en 100-åring, haha. Men magen är stor och gör ont än. 

vi har bestämt att säga att en cysta spruckit i buken igen. (Vi drog den historien vid utomkvedshavandeskapet i nov när jag opererades) Fast denna gången har jag förlorat mkt vatten och salt så jag tar blodförtunnande så jag hoppar alkoholen,hehe. känns dumt att säga när ändå missfallsrisken är så stor. Jag är ju 37 år så alla risker är större :) Så vi har köpt alkoholfria öl som vi ska ta med.

Sambon blev mållös men glad iaf av testet. Ska testa tisdag igen för då ska jag ringa och berätta om det var positivt eller negativt. 

Kul om vi lyckas med en riktig plusstråd här :) Är det Loppan1994 och Cheneyney kvar som ska testa? <3

Grattis, vad härligt!! Solig då har det inte varit förgäves! Hoppas du börjar må bättre snart dock :)

Kul ändå att ha kvar överaskningsmomentet sen när ni väl ska berätta, det kan jag sakna lite. Hoppas dem köper historien utan problem!
    Testet lär ju vara starkare på tisdag, spännande att få ringa in och berätta!

Vi har testdag på lördag, jag testade ju positivt i måndags, men det känns nog inte på riktigt förrän lördag. Hoppas på ett starkt fint plus då :)

Kul med flera julbebisar! {#emotions_dlg.flower}
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-14 07:51:22 följande:

Det blev positivt! Ruvardag 10, 15 dagar sen befruktning :) Fortfarande mkt som kan ske men kul ändå :) Magsmärtorna verkar inte vara förgäves.
    Mitt magont börjar bli lite bättre, så nu går jag som en 80-åring istället för en 100-åring, haha. Men magen är stor och gör ont än. 

vi har bestämt att säga att en cysta spruckit i buken igen. (Vi drog den historien vid utomkvedshavandeskapet i nov när jag opererades) Fast denna gången har jag förlorat mkt vatten och salt så jag tar blodförtunnande så jag hoppar alkoholen,hehe. känns dumt att säga när ändå missfallsrisken är så stor. Jag är ju 37 år så alla risker är större :) Så vi har köpt alkoholfria öl som vi ska ta med.

Sambon blev mållös men glad iaf av testet. Ska testa tisdag igen för då ska jag ringa och berätta om det var positivt eller negativt. 

Kul om vi lyckas med en riktig plusstråd här :) Är det Loppan1994 och Cheneyney kvar som ska testa? <3

Va kul grattis! Hjärta rd 5 och de går så sakta.. 1,5v kvar haha 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-14 09:33:40 följande:
    Va kul grattis! Hjärta rd 5 och de går så sakta.. 1,5v kvar haha 

Jag fick ju svagt positivt på ruvardag 7 men jag fick ju en 5-dagars tillbaka. Du fick en 2-dagars? I så fall bör du väl kunna se plus vid RD 10 tänker jag ;) 

ja tiden går sjukt långsamt och alla andra orosmoment, hehe. 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-14 12:55:31 följande:

Jag fick ju svagt positivt på ruvardag 7 men jag fick ju en 5-dagars tillbaka. Du fick en 2-dagars? I så fall bör du väl kunna se plus vid RD 10 tänker jag ;) 

ja tiden går sjukt långsamt och alla andra orosmoment, hehe. 

Ja precis det fick jag :) 

Får nog testa till veckan ;) 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-14 14:14:28 följande:

Glad påsk på er alla ruvare Hjärta

Glad påsk Hjärta
  • Loppan1994

Är det bara jag som är knäpp som började köpa bebis kläder typ precis när vi började försöka 2019? 
    Är sjukt svag för livly och mini rodini 
    Sen har ja allt sparat från pojken från typ 50-74 för köpte sjukt mycket till han med. Dock är dom 10 år gamla nu haha 

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-14 17:48:44 följande:

Är det bara jag som är knäpp som började köpa bebis kläder typ precis när vi började försöka 2019? 
    Är sjukt svag för livly och mini rodini 
    Sen har ja allt sparat från pojken från typ 50-74 för köpte sjukt mycket till han med. Dock är dom 10 år gamla nu haha 

För oss är det ju första så vi har inte nånting än. Tänker att man kanske börjar köpa senare när alla risker minskar :) Jag har heller inte förutsatt att vi kommer få barn med IVF heller. Vissa funkar det ju bara för så jag har varit rätt avvaktande :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-14 19:28:22 följande:
    För oss är det ju första så vi har inte nånting än. Tänker att man kanske börjar köpa senare när alla risker minskar :) Jag har heller inte förutsatt att vi kommer få barn med IVF heller. Vissa funkar det ju bara för så jag har varit rätt avvaktande :)
    Ja det ja känner lite nu i efterhand, när ja började köpa så trodde ja ju vi skulle bli gravida på en gång lxm. Trodde aldrig att man skulle hamna i denna sitsen när vi väl bestämde oss 
Svar på tråden IVF start mars 2022