Bf December 2022 ????
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Hej alla!
Jag går in i vecka 6 imorgon, förra veckan hade jag jättemycket symtom men nu känner jag i ingenting. Någon som varit med om att det plötsligt bara kan försvinna utan att det är missfall?? Har inte blött något. Man blir så nojig?.
Hej alla!
Jag går in i vecka 6 imorgon, förra veckan hade jag jättemycket symtom men nu känner jag i ingenting. Någon som varit med om att det plötsligt bara kan försvinna utan att det är missfall?? Har inte blött något. Man blir så nojig?.
Vad menar du med test som ökar till 3+ ?
Hej alla!
Jag har en son som är 2.5 och när jag var gravid med honom så kom och gick illamåendet de första veckorna innan det stannade i 2 månader. Så jag tror det är ganska normalt! Jag kommer ihåg att jag var orolig också.
Du kan ju alltid ta ett clearblue gravidtest med veckor om du är orolig. det borde visa 2-3 eller 3+ om du är 6v :) Läs mer på clearblues hemsida om Du inte vet hur det fungerar.
De har ökat från 2-3 till 3 på clearblue, tog test nu ikväll. Så ska försöka släppa oron lite <3
De har ökat från 2-3 till 3 på clearblue, tog test nu ikväll. Så ska försöka släppa oron lite <3
Någon mer som har BF runt julafton? 
Någon mer som har BF runt julafton? 
Hej tjejer,
måste bara fråga när ni berättade eller tänkt berätta för jobb familj och vänner osv?
jag har ett hyfsat nytt jobb och vet inte hur jag ska lägga fram min graviditet. Är i vecka 8 tänkt berätta efter KUB. Dock är jag riskpatient och vet redan nu jag kommer bli sjukskriven innan v.20. Just nu vet ingen om det mer än jag och min man.
behöver verkligen lite stöttning och råd..
vet inte hur jag ska lägga upp det eller när.
ska också säga att jag är konsult på företag jag är i just nu vilket ger mig lite skuldkänslor som att man sätter dem i dålig sits.
Jag är under provanställning fortfarande men den är jag inte lika orolig över att förlora då vi har eget företag som går väldigt Bra så behöver jag inte jobba men är uppvuxen med att man måste arbeta samt att jag älskar mitt yrke.
Dock tror jag inte min konsultchef skulle sparka mig Då jag faktiskt sköter och kan mitt arbete väldigt bra.
vad ska jag göra ? Och hur ska jag göra? Eller rättare sagt när och hur ska jag lägga fram det.
tacksam för svar!
Jag berattade for mina narmsta vanner och familj harom dagen, nar jag gick in i v. 6. Om nagot skulle handa vill jag att dem vet och kan stotta mig.
Ha aldrig skuldkanslor for att du ar gravid! Det ar det mest naturliga i varlden och har du en chef som blir arg sa byt jobb! haha. Forstar att det kanns jobbigt sa klart.
Jag bor inte i Sverige sa har inte riktigt koll pa vilken vecka man gor KUB. Har du ett vanligt ultraljud runt v. 10? Om allt ser bra ut da, hade jag nog berattat efter det. Men vanta om det kanns battre :)
Jag berattade for min chef i v. 11 i min forra graviditet. Mest for jag madde sa sjukt illa, sa ville liksom forklara varfor jag var sa dalig pa mitt jobb haha.
Hej tjejer,
måste bara fråga när ni berättade eller tänkt berätta för jobb familj och vänner osv?
jag har ett hyfsat nytt jobb och vet inte hur jag ska lägga fram min graviditet. Är i vecka 8 tänkt berätta efter KUB. Dock är jag riskpatient och vet redan nu jag kommer bli sjukskriven innan v.20. Just nu vet ingen om det mer än jag och min man.
behöver verkligen lite stöttning och råd..
vet inte hur jag ska lägga upp det eller när.
ska också säga att jag är konsult på företag jag är i just nu vilket ger mig lite skuldkänslor som att man sätter dem i dålig sits.
Jag är under provanställning fortfarande men den är jag inte lika orolig över att förlora då vi har eget företag som går väldigt Bra så behöver jag inte jobba men är uppvuxen med att man måste arbeta samt att jag älskar mitt yrke.
Dock tror jag inte min konsultchef skulle sparka mig Då jag faktiskt sköter och kan mitt arbete väldigt bra.
vad ska jag göra ? Och hur ska jag göra? Eller rättare sagt när och hur ska jag lägga fram det.
tacksam för svar!
Jag har berättat för två vänner, en som visste att vi börjat försöka och en som jag berättade för strax efter att jag plussat. Vi har bokat ett VUL den 6/5 och efter det tänkte jag berätta för min bästa kompis och min syster. (Hade kunnat berätta för min bästa vän samma dag som vi plussade om det varit så, men vi har inte träffats sen dess och vill säga det personligen) Planen var att vänta tills efter UL i juni med att berätta för resten av familj/vänner (kommer nog vara i v14 då) men just nu mår jag så illa så vi kommer eventuellt berätta tidigare. Igår när jag pratat med min mamma i telefon blev jag akut illamående från 0-100 så nästan slängde på luren och sprang till toan, som tur var kunde jag skylla på att jag var kissnödig hehe