• Överraskningsbröllop

Bf December 2022 ????

Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?

Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022. 

• Svar på tråden Bf December 2022 ????
  • Emmfri90
    Omermammashjerta skrev 2022-04-25 15:15:08 följande:

Hej tjejer, 

måste bara fråga när ni berättade eller tänkt berätta för jobb familj och vänner osv? 

jag har ett hyfsat nytt jobb och vet inte hur jag ska lägga fram min graviditet. Är i vecka 8 tänkt berätta efter KUB. Dock är jag riskpatient och vet redan nu jag kommer bli sjukskriven innan v.20.  Just nu vet ingen om det mer än jag och min man. 

behöver verkligen lite stöttning och råd.. 
    vet inte hur jag ska lägga upp det eller när. 
    ska också säga att jag är konsult på företag jag är i just nu vilket ger mig lite skuldkänslor som att man sätter dem i dålig sits.

Jag är under provanställning fortfarande men den är jag inte lika orolig över att förlora då vi har eget företag som går väldigt Bra så behöver jag inte jobba men är uppvuxen med att man måste arbeta samt att jag älskar mitt yrke.

Dock tror jag inte min konsultchef skulle sparka mig Då jag faktiskt sköter och kan mitt arbete väldigt bra. 

vad ska jag göra ? Och hur ska jag göra? Eller rättare sagt när och hur ska jag lägga fram det. 

tacksam för svar! 

Jag är i vecka 5 nu och har inte så mycket symtom så vi har inte berättat för någon än. Ska flytta ur vår lägenhet nästa helg och hem till min sambos mamma i 1,5 månad innan vi får vår nya lägenhet så vi har bestämt att henne kommer vi berätta för om jag börjar må väldigt dåligt. De blir ju svårt att dölja för henne ;D 
    Lär berätta för min chef också ifall jag börjar må dåligt och de påverkar mitt jobb, jobbar som tandtekniker och kan inte jobba hemifrån. 

Vänner och resten av familj vill jag nog vänta till efter KUB eller v12, inte helt bestämt än:) 
  • MrsJenka

Jag kan tydligen hoppa in här.
    Jag har en son född 17 och en dotter född 18.
    2020 miste jag ett barn i v. 21+5 pga. parvo-virus.
    Och 2021 miste jag en 10 dagars son i psd.
    Så livet har varit hårt familj.
    Men tydligen har jag en ny liten druva med tickande hjärta i magen! Det glädjer mig något oerhört.
    Jag har bf 14 dec. Har fortfarande inte riktigt fattat att det är sant att vi får ännu en chans till ett tredje levande barn.

• K747M
    MrsJenka skrev 2022-04-26 14:10:30 följande:

Jag kan tydligen hoppa in här.
    Jag har en son född 17 och en dotter född 18.
    2020 miste jag ett barn i v. 21+5 pga. parvo-virus.
    Och 2021 miste jag en 10 dagars son i psd.
    Så livet har varit hårt familj.
    Men tydligen har jag en ny liten druva med tickande hjärta i magen! Det glädjer mig något oerhört.
    Jag har bf 14 dec. Har fortfarande inte riktigt fattat att det är sant att vi får ännu en chans till ett tredje levande barn.

Åh, vad ledsamt att höra och vad starka ni är. Men så himla fint att ni nu fått ännu en chans. Håller alla tummar och tår för er Solig
  • Laktrisens

Jag tänker nog berätta efter kub för chef, kollegor, nära vänner . bokat kub 10 juni. Sen går jag på 6 v semester så de lär synas när jag kommer tillbaka I augusti.
    för sambons familj berättar vi om typ två veckor när vi gjort första ultraljudet tänkte vi, gjorde så förra gången med! skönt att de visste om det :)
    väntar lite med min familj då de bor långt bort, berättar under semestern någon gång:)
    längtar till första ultraljudet nu. Så lång väntan detta är.
    idag kom också för första gången morgonillamåendet. är i vecka 7, hade hälsosamtal igår med barnmorska. Kändes knäppt när hon fråga hur de kändes att få en bebis i december. Jag bara va? Ska jag få en bebis, man fattar inte riktigt!

• Stinajohannas

Någon här som inte ska göra kub ? Ska ni boka in tidigt UL privat då ? Och isåfall vilken vecka ? känns Så sjukt lååååångt och vänta tills RUL för att se bebis och förstå att de är på riktigt haha! Kluven på hur vi ska göra.. jag är i vecka 9 nu går in i vecka 10 i helgen 

• Cinapuffen
    Stinajohannas skrev 2022-04-27 09:34:02 följande:

Någon här som inte ska göra kub ? Ska ni boka in tidigt UL privat då ? Och isåfall vilken vecka ? känns Så sjukt lååååångt och vänta tills RUL för att se bebis och förstå att de är på riktigt haha! Kluven på hur vi ska göra.. jag är i vecka 9 nu går in i vecka 10 i helgen 

I min region har dom slutat göra KUB. Istället gör dom UL på alla runt v.12 och om man vill får man göra NIPT. Så vi kör på NIPT och UL runt v.12. Glad
  • Stinajohannas
    Cinapuffen skrev 2022-04-27 10:38:29 följande:
    I min region har dom slutat göra KUB. Istället gör dom UL på alla runt v.12 och om man vill får man göra NIPT. Så vi kör på NIPT och UL runt v.12. Glad
    Jasså ? Men gud vad skönt .ja de har vi inte här .. då kostar kub 2500 och sen får man välja att gå vidare med nipt om man vill då. tänk att de ska va så olika vart man bor i landet 
  • CLTU
    Mmäärrttaa90 skrev 2022-04-25 23:58:27 följande:

Någon mer som har BF runt julafton? Skrattande

Jag har bf 22 december. Så det kan mycket väl bli en liten julbebis
  • borisund

Hade första inskrivningen hos min barnmorska igår, en viktig milstolpe under min resa! Känner mig dock lite osäker kring om jag kände mig bekväm med denna barnmorska, och det finns bara två stycken på den privata MVC jag går på. Så det känns lite hugget som stucket om en ska byta eller inte. 

Fick under besöket information om att om vi väljer att göra KUB så behöver vi betala 2500 kr OCH åka antingen 13 eller 16 mil bort till andra städer för att få göra det inom regionen. Det var något vi läst oss till tidigare, och det känns otroligt surt. Speciellt då en närstående, som är lika gammal som jag (28 år), av misstag blev inbokad på KUB här i vår stad - och fick det gratis. Trots att det bara är de över 35 år som får göra det gratis, och som får göra det här i vår stad. 

Men så fick jag också tipset att det finns en privat mottagning 5 mil bort, där en kan göra det för samma pris. Så idag har jag haft kontakt med dem, och KUB är bokat till 7e juni, när jag är i 12+6. Gick in vecka 8 (7+0) idag, så jag hoppas verkligen att tiden går fort, längtar SÅ till att få se vad det är för liten filur där inne! 

• Mimzan

Fick se ett litet tickande hjärtat igår, var så orolig så åkte till gyn akuten då jag fick bruna flytningar och hade väldigt ont i äggstockarna. Så började mitt tidigare mf nämligen. 

Men efter några timmars väntan så sa barnmorskan att titta här, ett tickande hjärta, jag stor bölade så såg inte så mycket efter 2 års bebis försök var det ett stort ögonblick. 

På fredag ska vi på vårt inbokade ul så då får sambon se, det ska bli spännande hans första barn, om detta går hela vägen nu vill säga. Är i vecka 7 +6  må detta gå bra Skäms

Svar på tråden Bf December 2022 ????