• Anonym (besviken)

Förvirrd

Hej!
    Tack för insläppet, jag hoppas att jag kan skriva av mig lite här för jag känner mig djupt besviken och förvirrad.
    Jag är en man på 46 år gift med en kvinna på 45år, vi har två söner, som är  18 år resp 13 år. vi har två hundar också.
    Vi bor i villa och har jobb båda två.
    Allt börjad för två årsen med att min fru fick kontakt med en annan man, en gammal kille från gymnasiet.
    Jag började känna att något var fel så jag gjorde det som man inte får men jag snokade lite, och upptäckte en chatt; jag frågade henne vad hon höll på med men hon blå nekade och blev ledsen, så jag lät det vara någon vecka till och då hade jag mer bevis och då sade jag ifrån och hon tog åtsig och bad om ursäkt och blev väldigt ledsen. 
    Hon ville aldrig skada eller såra mig.

Vi pratade om det och redde ut det.

Men nu så för någon månad sen så började jag ana att något var fel, så jag kollade runt lite och åter igen så upptäckte jag att dom hade kontakt.
    Nu blev jag riktigt arg och hon blev inte heller glad för att jag hade snokat.

Men nu säger hon att hon inte vet vad hon känner, utan att hon måste få fundera, det gör mig djupt frustrerad.
    Jag vet att hon har sökt efter honom var och varannan dag på fb dom senaste två åren.
    Henne ursäkt till att hon har tröttnat är att vi aldrig har roligt ihop,bara när vi träffar kompisar och att vi aldrig bråkar,

Det är henne enda ursäkt.
    Men att hon kan vara borta en heldag med hundarna och sen komma hem till ett ny städat hus och att maten står på bordet det är tydligen inte värt något, 

Eller att hon skickar ett sms och ber mig handla och börja med maten för hon ska i väg och gå med en kompis, jag gör gärna det för jag vill att hon ska var lycklig och glad.

Hur jag en vänder och vrider på det i våra diskussioner vi har haft nu så kommer jag inte in på henne utan det är samma svar hela tiden.

Personligen så tror jag att hon har en liten kris, hon ser inte vad hon har, och jag tror att det är en tredje part inblandad som vill ha henne av ett eget intresse.

Ja det här var lite av min historia, jag svarar gärna på frågor och berättar mer.
    Tack

• Svar på tråden Förvirrd
  • Anonym (Camilla)

Bra du ändå startat diskussionen även om den ännu inte lett någonstans. 

Så hon har inte dementerat den ev andra relationen. Har hon sagt något om jon vill fortsätta med dig. 

Av det du berättar så tror jag att du börjar vara över henne. Är du tillsammans med henne ännu pga pitty? Var står du upp för dig själv då? Sätt ner foten nu och be henne flytta. Akt att ni kontaktar mäklare flr försäljning mm. Hon kan inte behandla dig som dräng längre. Du är bergis ett kap för massor av singelkvinnor. 

• Tecum
    Anonym (besviken) skrev 2022-05-29 19:11:43 följande:
    Tack för att du frågade!  Inget vidare, kommer inte in på henne, jag frågade om hon väntar på något,  typ en lägenhet eller så, nej så är det inte sa hon, då hade jag väl sagt det,  menade hon.
    Sen sa jag att hon är fri att flytta till honom,  då blev svaret, absolut inte.
    Det är som att ha ett envägssamtal.
    Jag har en kvinnlig bekant som har pratat med henne och hon säger likadant,  man når inte fram,och i en del svar så svävar hon runt, och värkar inte riktigt tänka klart.
    Hon vill både äta kakan och ha den kvar, även om hon inte inser det själv. Tyvärr blir det nog du som måste bryta relationen om det ska bli gjort. Hon tar dig för given och vill bara flyta på.
  • Jonny55
    Anonym (besviken) skrev 2022-05-29 19:11:43 följande:
    Tack för att du frågade!  Inget vidare, kommer inte in på henne, jag frågade om hon väntar på något,  typ en lägenhet eller så, nej så är det inte sa hon, då hade jag väl sagt det,  menade hon.
    Sen sa jag att hon är fri att flytta till honom,  då blev svaret, absolut inte.
    Det är som att ha ett envägssamtal.
    Jag har en kvinnlig bekant som har pratat med henne och hon säger likadant,  man når inte fram,och i en del svar så svävar hon runt, och värkar inte riktigt tänka klart.
    Nåmen har ni sex och sånt då eller vad är det för typ av förhållande ni har ?
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-05-29 19:34:10 följande:

Bra du ändå startat diskussionen även om den ännu inte lett någonstans. 

Så hon har inte dementerat den ev andra relationen. Har hon sagt något om jon vill fortsätta med dig. 

Av det du berättar så tror jag att du börjar vara över henne. Är du tillsammans med henne ännu pga pitty? Var står du upp för dig själv då? Sätt ner foten nu och be henne flytta. Akt att ni kontaktar mäklare flr försäljning mm. Hon kan inte behandla dig som dräng längre. Du är bergis ett kap för massor av singelkvinnor. 

Tack för dina slutord, det värmde.
    Nu är jag kanske lite gammeldags, men pitty?
    Nej ingen mäklare,  jag vill lösa ut henne för jag trivs så bra här. Jag har svårt att bli arg, när jag inte kan kasta fram bevis, mer än att vi båda vet.
    Ang den andra relationen så var det mer ett kompis snack, ja vad hon sa.
    Han trivdes inte i sin relation därför så skiljde han sig.
    Så jag tror att min fru var en liten flört för honom, och dom diskuterade sina dåliga relationer, och han lyckades att manipulera henne att hon har det dåligt, och så  uppmuntrade han henne. 
    Han kanske inte alls ville gå vidare i någon relation utan bara ha lite skoj. 
    Jag messade honom tidigare i våras och bad honom  sluta att chatta med min fru, fick aldrig svar. Men min fru blev mer och mer sur, jag störde hennes roliga. 
    Hon är livrädd att vår tjej kompis man ska få reda på det, hon har inte sagt det till mig, men jag har fått reda på det, för jag har redan pratat med dom om mitt problem. 
    Ja vart står jag själv,  vet inte riktigt nu då jag inte får ut något av våra samtal. 
    Eller jo, Helst skulle jag vilja bli skitarg och kasta ut henne .
  • Anonym (besviken)
    Jonny55 skrev 2022-05-29 19:56:07 följande:
    Nåmen har ni sex och sånt då eller vad är det för typ av förhållande ni har ?
    Sex har uteblivit den senaste månaden, men vi bor,äter ihop och sover i samma säng.
    Det är precis som att jag är den skyldige, att jag messade honom var precis som att då förstörde jag allt, jag tror hon hittar på sina dåliga ursäkter för att bedöva sitt dåliga samvete, och hon har ingen plan på hur det ska bli, jag tror hon brottas enormt med sitt samvete.
    För några veckor sedan var vi och firade en kompis dotter och då såg hon helt förstörd ut, paret som vi var hos sa detsamma, vad har hänt?
  • Anonym (Camilla)

Ja du! Det är en tuff sits du har. Jag har tidigare pratat om att ni behöver hjälp att kommunicera. Det blir mer och mer tydligt. Om ni försöker själv så ditt i lugn miljö och ta upp att relationen har kört i diket. Ni ska var och en berätta vad ni vill ha av relationen. Hur du upplever vissa delar i hennes beteende. Utgå alltid från dig själv. Hon likaså såklart. Det går inte att anklaga eller ha åsikt om beteende utan bada effekten. Typ jag blir ledsen när du? blir arg?  osv. Hon måste lyssna och ge feedback. Du måste göra samma. Försöka komma fram till gemensam plan och bestämma tid för uppföljning. Funkar inte det så ska en tredje part lotsa er. Förresten har ni någonsin kunnat kommunicera? 

Det jag menade med pitty är att du inte är orsak till att hon inte har familj kring sig. DET kan inte vara orsaken till att du inte avslutar förhållandet. Håller med dig om att man inte kastar 24 år på soptippen. Men ändå inget som tar er i gisslan heller. 

Klart hon är sur för att du tog godiset ifrån henne. Där fick hon ju bekräftelse och boost. Jag tror det ligger mer bakom eftersom du dessutom har kontaktat mannen i fråga och bett honom ge fan i din fru. Då har det gått bra långt. Att vännerna nu ser att hon är sliten. Troligen vet de ju orsaken. 

Ledsamt nog är det antagligen bara att sluta av plåstret och separera. Din snuttefilt funkar inte längre. Hon har grävt ner den. Ta er ur det här med värdighet. Det är ni skyldiga efter så många år tillsammans. 

Sagt det tidigare - vilket kap du är för en kvinna som är kompatibel och har vett att uppskatta en huslig man. 

• Anonym (besviken)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-05-30 12:44:36 följande:

Ja du! Det är en tuff sits du har. Jag har tidigare pratat om att ni behöver hjälp att kommunicera. Det blir mer och mer tydligt. Om ni försöker själv så ditt i lugn miljö och ta upp att relationen har kört i diket. Ni ska var och en berätta vad ni vill ha av relationen. Hur du upplever vissa delar i hennes beteende. Utgå alltid från dig själv. Hon likaså såklart. Det går inte att anklaga eller ha åsikt om beteende utan bada effekten. Typ jag blir ledsen när du? blir arg?  osv. Hon måste lyssna och ge feedback. Du måste göra samma. Försöka komma fram till gemensam plan och bestämma tid för uppföljning. Funkar inte det så ska en tredje part lotsa er. Förresten har ni någonsin kunnat kommunicera? 

Det jag menade med pitty är att du inte är orsak till att hon inte har familj kring sig. DET kan inte vara orsaken till att du inte avslutar förhållandet. Håller med dig om att man inte kastar 24 år på soptippen. Men ändå inget som tar er i gisslan heller. 

Klart hon är sur för att du tog godiset ifrån henne. Där fick hon ju bekräftelse och boost. Jag tror det ligger mer bakom eftersom du dessutom har kontaktat mannen i fråga och bett honom ge fan i din fru. Då har det gått bra långt. Att vännerna nu ser att hon är sliten. Troligen vet de ju orsaken. 

Ledsamt nog är det antagligen bara att sluta av plåstret och separera. Din snuttefilt funkar inte längre. Hon har grävt ner den. Ta er ur det här med värdighet. Det är ni skyldiga efter så många år tillsammans. 

Sagt det tidigare - vilket kap du är för en kvinna som är kompatibel och har vett att uppskatta en huslig man. 

Du har många kloka ord.

Vad jag vet så har hon bara pratat med en vän, och det var nog med påtryckning från mig, när jag sa till henne att hon bör prata med någon, och den här vännen säger samma sak som jag, man kommer inte åt henne.

Vännen har sakt massa positiva saker men det är som att det går inte in, hon rycker lite på axlarna och svamlar, och upprepar samma sak att vi har tråkigt och inte bråkar.
    Hon har sakt till vår vänn att hon får absolut inte berätta något för sin man"en kompis till mig" det påtalade hon flera gånger.Noga

Hon blev arg på mig när jag berättade att jag hade pratat med mina arbetskamrate "inga hon känner", men jag sa att jag var tvungen att prata med någon, men det var inte posetivt.

När jag sa i Lördags att hon är fri att flytta så lät inte det som ett alternativ, hon sa inget vettigt.
    Det är som att det sitter en spärr som måste släppa, och jag vet inte hur man gör.

En av anledningarna till att jag kontakta honom var att jag inte ville avslöja mig förmycket, för jag hade snokat lite. Och jag visste att hon skulle tvär neka och bli arg.

Vår vänn och min fru var på en promenad igår kväll, vännen försökte att prata med henne, men det var stopp, hon svarade fumligt och började att prata om annat.

Vet inte om det hände något med henne när jag sa att hon kan flytta, om verkligheten komikapp.

Jag har också någon typ av spärr som inte bara slänger ut henne, eller som inte vill be henne fara, ja jag vet inte.
  • Jonny55

Jag frågar än en gång, vilket stjärntecken är du och hon ? Ska kolla i min bok om överensstämmelseguiden. Är ju ett intressant "fall" detta. Drömmer

• Anonym (besviken)
    Jonny55 skrev 2022-05-30 19:14:49 följande:

Jag frågar än en gång, vilket stjärntecken är du och hon ? Ska kolla i min bok om överensstämmelseguiden. Är ju ett intressant "fall" detta. Drömmer

Hon är stenbocken och jag är lejonet 
  • Anonym (Camilla)

Tack för svar! 

Klart det finns någon form av spärr. Det är inte ett lättvindigt beslut att separera. Dessutom efter lång tid. Det mesta ställs på huvudet och det finns ett par grabbar med också. Även vovvar. Det är en tuff tid när det kommer till att dela på sig. Någonstans så finns ett hopp, en önskan om att det ska ordna sig och ni kan hitta tillbaka till varandra. Det är inte konstigt alls utan bara mänskligt. Ett separation är ett sorgearbete. En känsla av misslyckande. Där har du spärren som du säger. Det är smärtsamt även om det skulle vara ett gemensamt beslut. 

Nåväl. Känns som om du behöver stå på dig och klart och tydligt uttrycks vad du vill och vilka konsekvenser du anser att situationen ger. Sätt ner foten. Slå näven i bordet. Menar inte att du ska bråka, gapa och skrika men vara glasklar i att nu jävlar är det nog. Så hon skakar till och fattar att hon behöver skärpa sig. 

Du kämpar på bra. Förstår att du inte riktigt vet hur du ska få fram det du vill och är frustrerad. Men det viktigaste är att du faktiskt bryr dig. DET håller jag högt i min bok. Kan vi hör stötta, hjälpa och bolla så gör jag det gärna. 

Svar på tråden Förvirrd