• Anonym (besviken)

Förvirrd

Hej!
    Tack för insläppet, jag hoppas att jag kan skriva av mig lite här för jag känner mig djupt besviken och förvirrad.
    Jag är en man på 46 år gift med en kvinna på 45år, vi har två söner, som är  18 år resp 13 år. vi har två hundar också.
    Vi bor i villa och har jobb båda två.
    Allt börjad för två årsen med att min fru fick kontakt med en annan man, en gammal kille från gymnasiet.
    Jag började känna att något var fel så jag gjorde det som man inte får men jag snokade lite, och upptäckte en chatt; jag frågade henne vad hon höll på med men hon blå nekade och blev ledsen, så jag lät det vara någon vecka till och då hade jag mer bevis och då sade jag ifrån och hon tog åtsig och bad om ursäkt och blev väldigt ledsen. 
    Hon ville aldrig skada eller såra mig.

Vi pratade om det och redde ut det.

Men nu så för någon månad sen så började jag ana att något var fel, så jag kollade runt lite och åter igen så upptäckte jag att dom hade kontakt.
    Nu blev jag riktigt arg och hon blev inte heller glad för att jag hade snokat.

Men nu säger hon att hon inte vet vad hon känner, utan att hon måste få fundera, det gör mig djupt frustrerad.
    Jag vet att hon har sökt efter honom var och varannan dag på fb dom senaste två åren.
    Henne ursäkt till att hon har tröttnat är att vi aldrig har roligt ihop,bara när vi träffar kompisar och att vi aldrig bråkar,

Det är henne enda ursäkt.
    Men att hon kan vara borta en heldag med hundarna och sen komma hem till ett ny städat hus och att maten står på bordet det är tydligen inte värt något, 

Eller att hon skickar ett sms och ber mig handla och börja med maten för hon ska i väg och gå med en kompis, jag gör gärna det för jag vill att hon ska var lycklig och glad.

Hur jag en vänder och vrider på det i våra diskussioner vi har haft nu så kommer jag inte in på henne utan det är samma svar hela tiden.

Personligen så tror jag att hon har en liten kris, hon ser inte vad hon har, och jag tror att det är en tredje part inblandad som vill ha henne av ett eget intresse.

Ja det här var lite av min historia, jag svarar gärna på frågor och berättar mer.
    Tack

• Svar på tråden Förvirrd
  • Anonym (Terapi)

Ni måste ju få hjälp att kommunicera. Boka tid hos kommunens familjerådgivning, det är gratis eller åtminstone kraftigt reducerat pris. I min kommun får man tid inom ett par veckor, vet inte hur det är på andra ställen i landet.

• Anonym (Terapi)

Tillägg: Det går bra att gå och prata med familjerådgivningen ensam också om hon inte vill följa med. Eller göra både och, så gjorde vi. Vi gick till en terapeut tillsammans och så gick min man till en annan på mottagningen och pratade själv. Jag hade en annan samtalskontakt sedan tidigare.

• Anonym (besviken)

Hej på er och tack för era stärkande ord!

Ju mer jag funderar på det så tror jag att ni har rätt i det ni säger.
    Hon vill nu bara ha en transportsträcka fram till sitt slutmål, och hon vill inte att någon ska få reda på något innan hon är klar, för sen kan hon bara försvinna lite diskret.

Just nu känns det som att jag har lust att be henne att  ta med hundarna och flytta till sitt ragg, även om hon säger att hon inte har någon kontakt eller inte kan flytta dit, men det känns för mig som att hon kan bo där så länge tills hon hittar något eget. 

För just nu så känns det inte som att hon är villig att jobba på vårt förhållande, utan det är något hon säger.
    När jag kom på henne för två årsedan så hade hon betydligt mer ångest och blev väldigt ledsen för vad hon hade gjort och hon blev mer gullig mot mig, och det är hon inte idag.

Så näe nu börjar det att räcka, med alla lögner och smusslande.

• Mimosa86
    Anonym (besviken) skrev 2022-05-22 19:23:54 följande:
    Ja jag vet,men jag har för mycket empati och kommer att må så dåligt om jag gör det, men jag mår ju inte bra av detta heller.
    För två år sedan så tyckte hon att hon fick uppskattning av den andra killen, men då sa jag hur tror du det känns för mig, när du har varit i väg hela dagen, kommer hem sätter dig och äter , tackar nätt och jämt för maten för att sedan lägga dig på soffan och halv sova; och så har det varit större delen av förhållandet, jag kräver inte att hon ska tacka mig på sina bara knän, men en kram och lite hjälp med att duka av, man är ju två på att driva förhållandet framåt.

Kräv parterapi bums!

inte ok.

Förmodligen en livskris hos henne. Inte ovanligt att man får det någon gång i livet. och det tragiska är att skulle hon gänga sig med den här killen från förr som i hennes fantasi är perfekt så kommer hon stöda på en massa aviga sidor i verkliga livet med honom (som alla har) och vardagen skulle tillslut komma även i den relationen. Detta verkar mer vara en flykt för henne och det borde hon söka för. 

såklart du inte ska behöva må såhär, och jag tror en familkerådhivning 

• Anonym (besviken)
    Anonym (Terapi) skrev 2022-06-13 12:04:39 följande:

Ni måste ju få hjälp att kommunicera. Boka tid hos kommunens familjerådgivning, det är gratis eller åtminstone kraftigt reducerat pris. I min kommun får man tid inom ett par veckor, vet inte hur det är på andra ställen i landet.

Jag har föreslagit det, men hon visste inte om det skulle hjälpa.
  • Gameofthrones
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-13 14:21:12 följande:

Hej på er och tack för era stärkande ord!

Ju mer jag funderar på det så tror jag att ni har rätt i det ni säger.
    Hon vill nu bara ha en transportsträcka fram till sitt slutmål, och hon vill inte att någon ska få reda på något innan hon är klar, för sen kan hon bara försvinna lite diskret.

Just nu känns det som att jag har lust att be henne att  ta med hundarna och flytta till sitt ragg, även om hon säger att hon inte har någon kontakt eller inte kan flytta dit, men det känns för mig som att hon kan bo där så länge tills hon hittar något eget. 

För just nu så känns det inte som att hon är villig att jobba på vårt förhållande, utan det är något hon säger.
    När jag kom på henne för två årsedan så hade hon betydligt mer ångest och blev väldigt ledsen för vad hon hade gjort och hon blev mer gullig mot mig, och det är hon inte idag.

Så näe nu börjar det att räcka, med alla lögner och smusslande.

Ni ska inte gå till terapi, eller nått sånt tjafs.

Jag tror att du är en fin människa. Det märks litegrann hur du beskriver allt. Lite knasigt av din fru  som låter dig gå. Och att hon har gjort som hon har gjort. Inga ursäkter finns. Är man tillsammans så är man tillsammans. Man ska ta det på allvar. 

Vill man träffa andra då säger man det och skiljer sig på rätt sätt utan drama.

Den dagen du känner att träffa ngn så träffar du rätt och blir lycklig. 46år är ingen ålder. :) 

Ja, man har ju lust och säga att flytta.. Förstår dig. 

Det är bra att du håller med om skilsmässa och att du utför den. Bra nystart för dig kunna andas, kanske fiska, rensa tankar. Bara ha det med vänner? Ett tag. 
  • Anonym (besviken)

Känner att jag inte kommer någonvart.

Hon tar inte upp ämnet ett dugg, utan har sakt att hon vill försöka, men jag känner inte att hon är ärlig, och hon verkar inte ha någon ångest eller förståelse.
    Känns helt empati lös.

Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Hon säger att  dom inte har någon kontakt nu, och det var bara en kompis chatt så han väntar inte på henne.

Men jag har lust och säga att hon får ta med hundarna och sina kläder och  flytta till honom så länge, så bor grabbarna och jag kvar så får vi lösa alla praktiska saker senare, så kan hon bo där tills hon hittar ett eget boende, eller om dom vill fortsätta och bo ihop.

Vi har ju alltid delat på allt, men det börjar också kännas som att jag måste börja tänka mer på mig själv och min ekonomi, så jag skulle vilja säga att jag ska ha hälften av barnbidraget nu vid nästa utbetalning, och hon får stå för större delen av bränslekostnaderna, för det är hon som åker längst till jobbet och åker på div hundträningar/ tävlingar.

Vi har en ganska ny bil som kostar en heldel i månaden, den kommer jag också vilja att vi gör oss av med, så får hon skaffa sig en egen bil.

Det är så det känns nu, och det känns jävligt tråkigt  men men

• Anonym (Camilla)

Det verkar som du har det riktigt jobbigt nu men det går bara i cirklar. Du behöver räta ut vad som är vad i dina tankar. Det blir en rackarns blandning. 

Hon är ljummen till att fortsätta relationen. Ställ högre krav på engagemang. Föreslå att ni flyttar isär. Be henne kika på annat boende. 

Hennes ev kontakt med den andre mannen har ingenting med huruvida ni forsätter er relation. Att hon avslutat hör inte till om hon vill fortsätta med dig. 

Ekonomin är en helt annan del. Det är en diskussion ni måste ta om ni ska leva ihop oavsett om er relation är bra eller dålig. 

Sagt det tidigare. Riv av plåstret. Tiden går och inget blir bättre. Inte ens försök att få det bättre. Det hänger faktiskt på dig. För hennes del är den socioekonomiska tryggheter kirrad så länge ni är tillsammans. Jävligt praktiskt för henne att slippa betala allt och har markservicen ordnad. 

Är du inte värd att ha ett bra liv? Gör du inget så kommer den här tråden jama på i samma anda om ett par år. Du slösar din tid. Vet jag är lite tuff mot dig nu men jag tror det behövs för att putta till dig. 

• Anonym (besviken)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-06-16 12:29:39 följande:

Det verkar som du har det riktigt jobbigt nu men det går bara i cirklar. Du behöver räta ut vad som är vad i dina tankar. Det blir en rackarns blandning. 

Hon är ljummen till att fortsätta relationen. Ställ högre krav på engagemang. Föreslå att ni flyttar isär. Be henne kika på annat boende. 

Hennes ev kontakt med den andre mannen har ingenting med huruvida ni forsätter er relation. Att hon avslutat hör inte till om hon vill fortsätta med dig. 

Ekonomin är en helt annan del. Det är en diskussion ni måste ta om ni ska leva ihop oavsett om er relation är bra eller dålig. 

Sagt det tidigare. Riv av plåstret. Tiden går och inget blir bättre. Inte ens försök att få det bättre. Det hänger faktiskt på dig. För hennes del är den socioekonomiska tryggheter kirrad så länge ni är tillsammans. Jävligt praktiskt för henne att slippa betala allt och har markservicen ordnad. 

Är du inte värd att ha ett bra liv? Gör du inget så kommer den här tråden jama på i samma anda om ett par år. Du slösar din tid. Vet jag är lite tuff mot dig nu men jag tror det behövs för att putta till dig. 

Du har helt rätt, det är ingen fara att du är lite tuff mot mig så länge man inte är dum eller renta av otrevlig.

Jag behövde få skriva av mig lite kring mina tankar, och få lite boost.

Det här hurvida dom har kontakt eller inte är väl bara det att jag vill säga till honom att nu får du ta emot henne för du har varit med och ställt till allt detta, och till henne att du får flytta dit. Jag sa ju till henne det vid ett tidigare tillfälle men det var absolut inte aktuellt.

Jag tror inte att dom har den kontakten, för någonting måste ha hänt här i maj, vi var hos ett par kompisar och hon såg sååå sliten ut, det sa även dom som vi var hos.
    Jag tror att han har backat ur, det blev inte lika roligt längre när jag hörde av mig
    och han kanske inte ville ha någon seriös fortsättning.
    Min fru var även väldigt intresserad av tatueringar tidigare här i våras, men nu är det totalt tyst, våran kompis säger samma sak, hon säger ingeting om tatueringar.

Ja det är väl lite hur tankarna går.

Men lite har nog rätat ut sig för jag äter bättre och sover extremt hårt på nätterna, så det känns skönt.

Tack för att du svara 
  • Anonym (Kåt, glad och tacksam)
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-16 12:58:39 följande:
    Det här hurvida dom har kontakt eller inte är väl bara det att jag vill säga till honom att nu får du ta emot henne för du har varit med och ställt till allt detta, och till henne att du får flytta dit. Jag sa ju till henne det vid ett tidigare tillfälle men det var absolut inte aktuellt.
    Men har du förstått än att du inte har någon rätt att säga det till henne....? Och om du ringer honom skämmer du bara ut dig.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Kåt, glad och tacksam) skrev 2022-06-16 15:24:50 följande:
    Men har du förstått än att du inte har någon rätt att säga det till henne....? Och om du ringer honom skämmer du bara ut dig.
    Ja det är klart jag fattar det och jag kommer inte att kontakta honom heller.

Som jag har sakt tidigare så är det något som man tänker när man blir frustrerad och känner sig sviken.

Så jag har koll på läget 
  • Anonym (Kåt, glad och tacksam)
    Anonym (besviken) skrev 2022-06-16 15:39:51 följande:
    Ja det är klart jag fattar det och jag kommer inte att kontakta honom heller.

Som jag har sakt tidigare så är det något som man tänker när man blir frustrerad och känner sig sviken.

Så jag har koll på läget 
    Ja ibland vet man inte vad folk tror. Men det jag tror är samma som du verkar upptäcka nu, hon är inte så himla sugen att fortsätta. Jag tror också du har rätt i att han har dumpat henne, annars hade hon stuckit som en avlöning.
  • Anonym (besviken)

Hej igen!
    För er som undrar så har vi varit i kontakt med en jurist.
    Och om allt går som det ska så kommer jag att köpa ut min fru från huset, dom närmsta veckorna.
    Vi har även skickat in skilsmässoansökan.

Hemma så rullar livet på som vanligt, det är artigt och trevligt,och vi hittar på saker med kompisar och med grabbarna.

Det jag inte kan förstå är varför hon inte har skyndat på sin flytt, och att hon inte pratar med mig om vart eller vad hon tänker skaffa förnågot, utan är bra tyst och säger att hon inte vet vart hon ska ta vägen, fast jag vet att hon kollar dagligen.

Sen fick jag höra att killen som hon har haft kontakt med och som får henne att känna sig glad och lycklig nu vill tillbaka till sitt Ex.
    Jag tog upp det med min fru, men det ville hon inte riktigt tro på, fast jag vet att det är sant, jag sa även att det är en bra kille som förstört två familjer på ett år, då blir hon skit sur. 
    Ja jag vet att jag inte ska nämna honom men i bland så känns det så skönt att få slänga ur sig något.

Svar på tråden Förvirrd