• klyban

    Har cirkusen kring Morgan Johansson påverkat hur du kommer att rösta?

    Frågan som omöjligt går ignorera, vad var cirkusen till för SD startade?
    Inte var det Morgan, verkar som att skjuta sank det som ska hjälpa väljaren, för buhu de kan bli glada att få hjälp med det som viss klagat med länge på nu och ökade priser, så säger dom nej.


     


    Den mest komiska kommentar jag sett är att "men jag får bara en tank bensin", och sen glömmer av hur otroligt många mil den pengen hade gett.
    Och är man inte ekonomisk oberoende, så kanske man ska ställa sig frågande till varför dessa pengar ska stoppas.
    Och vågar man som väljare chansen med de som håller på att lägga ut hinder, och det är här Morgan kommer in och NATO verkar vara målet också, fast det saknar all logik, utom för möjligtvis SD.

    Det är lite för mycket obstruerande för sånt som är bra för folket i allmänhet i Sverige, och är det den röda tråd högern ska fortsätta med?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Studentpappa skrev 2022-06-09 16:52:59 följande:
    Känns som en enda stor sandlåda, sen att S överlåter till en ensam kommunist att utpressa dom gör ju inte saken bättre.

    Finns risk att det blir blankt.

    S har ingen makt över en som lämnat parti en den Svenska riksdagen och är vilde, och troligtvis inte ens om hon hade varit kvar i partiet.
    Så kan du berätta igen hur S gjort nått?
    Allt de gjort är att hedra det avtal man hade till slut, och SD spelade detta i handen på "kommunisten", du vet det där orsak och verkan.
    Och kommunist, är det så att du inget vet om politik?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Studentpappa skrev 2022-06-09 17:27:48 följande:
    Dom förhandlar med en politisk vilde som inte direkt har slut på sin kravspec. Dom har kunnat fimpa Mogge och pekat finger åt vilden, budgeten får dom inte igenom utan mer eftergifter till vilden.

    Vpkare=kommunist, det är väl enklare att kalla en spade för spade? Även hon om lyckats med konststycket att åka ut..

    Nu står man där och har skämt ut sig och hoppas någon annan tvingar in oss i Nato, tex Biden. Skulle vara kul att vara en fluga på väggen i Finland 

    VPK har inte existerat på säkert 40år, och därför de bytte namn för 32 år sedan.

    Det är intressant att du missar politiska strategi och den makt denna enskilda Fd Socialdemokrat fick, och som SD gav henne.
    Det är inte S som gett denna makt till denna person, då ingen makt skulle existera om SD inte gett den och sen KD och resten hoppat på.
    Så varför vara upprörd över en makt SD gett henne?
    Du riktar ditt vrede åt fel håll och med tanke på att utan SD hade inte detta skett.
    Om nu du ens har ett vrede längre då vid den insikten, för nått säger mig att detta ska låtsas bort och ur SD, KD och resten av högern gav henne.

    Resten av din ad hominem mot vilden, är innehållslösa ord på en rad och utan inse hur hon fick makten och av SD.


     


    Och om NATO hade varit intressant, då hade man inte startat en fruktlös förtroendeomröstning.
    Och SD lämnade över NATO beslutet på främmande makt, så där ställer man sig direkt frågan om inte detta är vad SD önskar och inget NATO och detta fast de påstår det.


    Det bästa är att de kommer få svårt och backa ur sig NATO efter de  lämnat över frågan till främmande makt och för de ska bestämma sig, och om de gör, så komemr frågan direkt upp om varför.
    Och då kommer bjudresor till Krim av Kreml upp direkt, och om det kanske är orsaken.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Studentpappa skrev 2022-06-09 18:27:29 följande:
    Sist jag kollade var vilden utesluten ur V inte S. 

    S har ju inget frikort till sandlådan för att högern leker där, man önskar ju någon visade sig duglig någon gång.

    Som vilde så kommer hon sen inte få vara kvar som kandidat för S, då hon sagt med detta att jag vill inte vara kvar.
    Detta är inte första gången det skett, se bara Petzäll i SD.


    Och lekar?


    Och när det var SD som gav denna makten, verkar som du inte vill att det faktumet ska få existera.
    Men hur ska det gå till, för vi står ju vid samma punkt och att det är SD som gav den makten.


    Menar du det inte var SD som trodde de hade en chans att fälla Regeringen med denna vilde, för det är där för alla att se, även dig, men du låtsas om att det var vem då?
    VPK som inte funnits på 40år?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Studentpappa skrev 2022-06-09 18:46:28 följande:
    Förstår inte var någonstans du läser in allt detta i det jag skrivigt. 

    Hur detta uppstod och har fortlöpt vet alla som läser tidningen. Jag har ingen bias för SD även om du gärna önskar det.

    Att många från vänstern är kommunister är något som gått dig förbi? Det är ju ungefär lika långsökt som att kalla en sdare rasist/svärjevän

    Det jag berättar för dig, det är att SD gav henne makten till detta.
    Och varför är detta inte fundamentalt i detta?
    För utan SD hade detta inte skett, ska vi låtsas om att det inte är så?
    Och varför?
    Och detta har inget med om vad du tycker om SD, utan vad som skett.


     


    Sjukt intressant när VPK inte existerat på säkerligen 40år, och sen bytte namn för 32år sedan.
    Du får ta ansvar för dina fakta fel, för ingen annan kan ta ansvar för det.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Valet och kvalet) skrev 2022-06-09 21:29:30 följande:
    Snälla klyban kan du snälla sluta ta över varenda politiktråd med dina obegripliga rants! Starta dina egna trådar i stället, där kan du yra på hur mycket du vill, och strunta i trådstarten hur mycket du vill. Tack vare dig handlar åtta av totalt 13 inlägg i tråden om nåt annat än min ts.... 

    Tack till er som faktiskt svarat på frågan! Hoppas att det finns fler som har lust att svara :)


    Det går inte undvika att sen vem som skapade situationen och gav denna makten till en politisk vilde.
    Det är nått de får ta ansvar för, för ingen kan ta ansvar för detta utom dom.
    Och utan att vilja förstå vem som gav denna makten till denna politiska vilde, så blir det bara fel alltihopa.


     


    Så berätta hur man ska kunna diskutera detta och glömma av vem som gav denna makten till en enskild riksdagsledamot av 349st.


    Och varför ska man inte fastställa detta som sakligt?
    För det är en fundamental punkt, och sen hur de försöker projicera detta på Socialdemokrater, och gör man, så blir det bara fel.
    Verkar som inte en del förstår orsak och verkan, SD ger orsak, och verkan är de gav denna makten till den politiska vilden.
    Sen kan man besvara dina frågor, som i sig inte är dåliga, men det är för stor sak att inte ha med och vem som gav denna makten till den politiska vilden och skapade denna cirkus utan mening eller mål än att förstöra.
    Vi är ju trots allt bara par månader från valet och något som de haft 8 år på sig att göra, det är där man inser det är bara agenda.
    Och vill man rösta på agenda, kan  man göra det, men agenda är alltid farligt för medborgarna i förlängningen, då agenda är ointresserad av något annan än sig självt.

    Nummer två, Familjeliv är ett öppetforum och för alla att svara på som vill.


     


    Det är intresant dock hur du tackar de som svarat, men ifrågasätter när jag korrigerar par fel.(För inte heller är hon kommunist, och VPK har inte funnits på säkerligen 40år, och därför de bytte namn för 32år sedan.)
    Så nått personligt då inser man är det troliga, eller varför tillåter du dessa faktafel i din tråd och genom attackera mig än säga "Ja, du har rätt, dom påståenden var inkorrekta!"?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Harakiri hellre än höger) skrev 2022-06-10 01:22:04 följande:
    Varför in hela friden tänkte du rösta på M för?

    Tyvärr har S numera gått mer åt höger och svikit sina huvudväljare med sin passiva och rigida politik. Det är nästan omöjligt att få till förändringar med sossarna förutom när deras makt är hotad och knappt det. Kan dock hålla med om att jag tror Magdalena är bäst på att sköta landet efter sina långa erfarenhet som finansminister och aktiv politiker. Ulf skulle vara en smärre katastrof. Han är så falsk och den värsta kappvändare jag skådat. Tror han helt saknar empati och hjärta.

    Det är tyvärr pga att valresultatet var ett sådant att vänsterblocket var de enda som kunde bilda en Regering.
    Det komsika var att sen när det föll, så försökte man skylla på Socialdemokrater och för något som Centern stod för i det avtalade samarbetet och där man fick jämka sin politik, vilket även de andra fick göra.


     


    Du ska snart se att högern är en enda synkroniserad hög, där talepunkter kommer avlösa varandra och diskutera sakpolitik i detalj kommer vara sällsynt.
    Jag tror inte ens SD kan styra, då de sällan prata politik sakligt och i detalj, så jag tror inte ens de har förmågan.
    Och när de synkroniserade, så kommer SD styra showen.


    Anonym (Fredde) skrev 2022-06-10 07:05:13 följande:
    Jag som alltid röstat M har insett att de blivit beroende av SD och följer dem även i det osmarta som detta misstroende.
    Blir nog M ändå men jag hade önskat att de framhöll sin egen politik och inte gick i fotspåren från SD.

    Jag tror på en fullständig synkronisering mellan dom och att inga avvikande åsikter får finnas, och att de aldrig någonsin har fel, inte ens när de har fel för alla att se, för då komemr extrem populismen fram och berättar är det inte exakt, så existerar ingen av din kritik, och sen är det semantiklekar som följer.


    Och vi alla kommer få se detta facit den dagen de vinner så mycket röster så de även kan berätta detta.
    Och jag förväntar mig att de kommer börja ge sig på grundlagar också.


    Postman skrev 2022-06-10 07:15:17 följande:
    Jag överväger för första gången att inte rösta alls och denna soppa har bara stärkt min tanke tyvärr.

    Borde du då inte rösta på dom som inte gav denna makten till en enskild politisk vilde och skapade cirkusen?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2022-06-10 13:11:49 följande:
    DU fortsätter med din direkta respektlöshet mot TS ser jag..

    Ingen har förnekat att FL är ett öppet forum. Men det i sig är varken en ursäkt eller förklaring till att man skall vara helt j***a respektlös mot ämnet en TS har starta som du är.

    TS frågade redan i rubrik:
    "Har cirkusen kring Morgan Johansson påverkat hur du skall rösta?"

    OM du har så svåra problem att diskutera frågan TS ställer, UTAN att dra med en massa dravel om "vem som gav makten till vem" och "SD  bla bla bla..." så kanske du skall lämna tråden i stället för att försöka tvinga TS att gå med på ditt massiva OT tramsande och rantade i stället bara för att DU har svårt att diskutera det verkliga ämnet utan att blanda in annat.

    Vill du diskutera de du dra upp i dina OT tramsande och rantande inlägg så starta en egen tråd i stället.
    Det borde inte vara så svårt för dig att starta en egen tråd och diskutera det du viull diskutera i stället föär att KAPA andras trådar och byta ämne.
    Fast det är kanske viktigare för dig att vara direkt respektlös mot en TS.

    Och innan du bjäbbar om att jag är OT själv. Så är jag mycket väl medveten om detta. Så det behöver du faktiskt inte nämna eller påpeka detta.


    Ja, det är viktigt och veta om i denna diskussion och vem som gav denna enorma makt till den politiska vilden.
    Det är helt omöjligt att diskutera ämnet sakligt och ignorera detta faktum, men jag förstår pinsamheten och nu när man gnäller på att den politiska vilden tog tillvara på den makt som SD och de som stödde förtroendeomröstningen.
    För hur annars kan man ta ett korrekt beslut i vart lägga sin röst, och om man inte ens bryr sig om fundamentala förutsättningar med Morgan och orsak och verkan och vem som skapat vad?

    Det mest intresant är att man väntar i 8 år, och när man precis har valet runt hörnet.
    Och som jag misstänkte, detta var till för att skjuta i sank det som högern klagat på länge nu och ökade levnadskostnader.
    Och detta hindrade man och anser att detta kan vi göra efter valet, hmmm, trodde det var viktigt redan nu, tydligen ansåg inte högern det var viktigt att möta upp dessa ökade levnadskostnader som man skulle sen få.
    Så de som kände kostnaderna ökat, ja, de fick tji, men inte pga regeringen.
    Det är en viktigt parameter att lyfta i denna cirkus och lägga in i sitt beslut i vem man ska rösta för.


     


    Även får det mig att fundera på om inte SD inte heller vill gå med i NATO, detta fast än de redan lämnade över sitt beslut på främmande makt, och att främmande makt sen bestämde sig att vilja gå med i NATO.
    Även där kommer ett facit en dag, varken du eller jag vill eller inte.


    Anonym (nope) skrev 2022-06-10 13:26:43 följande:
    Jag väljer 1) Jag har inte påverkats alls.

    Det är bara samma gamla patetiska bråk i sandlådan mellan blocken för att försvaga sina motståndare och vinna billiga poäng inför valet.

    Det är bara optiks, hade dom gjort detta för 1-2 år sedan, så hade vi haft en helt annan fråga istället och man insett det inte var en uppenbar agenda som nu när valrörelsen är redan är i startgroparna.


     


    Och SD och högern gjorde detta till en extremt dyr poäng ska tilläggas, och det får dom ta ansvar för, för ingen annan kan.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2022-06-10 14:18:45 följande:
    Nej det är inte viktigt för TS.. TS sa i från till dig själv, men du väljer medvetet i att strunta detta. Det är pinsamt uppenbart att du gör det.

    Respektera detta eller stick och starta en egen tråd om DU anser att det är viktigt.
    Du har ingen rätt att sitta och bestämma ÅT (en) TS vad som är viktigt i (en) TS tråd.. Varken här eller i en annan tråd.  När skall du fatta detta? Aldrig?

    Nu är det mitt sista svar jag ger dig som är direkt OT för ämnet. Jag har inte egentlgen lust att sitta och diskutera egentligen med en totalt respektlösa person (som du är), som självrättfärdigar sig, med trams och rantande, med varför han skall att bestämma åt TS(ar) andra om vad som skall vara viktigt för deras ämne.

    Det är där allt med Morgan och denna cirkus uppstod, och hur detta gav den politiska vilden abnormt stor makt.
    Och det bör påverka en val av parti också och veta vem som ska ta ansvar för vad i denna mycket konstiga och udda förtroendeomröstning och detta med något man kunde ha gjort i 8 år, men väntar tills valet är praktiskt taget redan här.

    Man kan inte exkludera en fråga för den är pinsam och när man ska ta ett beslut om vilket parti man vill rösta på och när man drar in cirkusen Morgan  av SD i detta och vad orsak och verkan sen är.


    Detta är viktigt för ämnet i sakligheten för ett beslut, och det är en liten gåta varför vi inte ska se vem som skapade denna cirkus och vad det blev för verkan.
    För sen har de mage att klaga på Socialdemokraterna och för något en politisk vilde gör och den makt som SD och högern gav henne.


     


    Är det verkligen så man väljer parti och ignorera detta?
    Låter som en sådan person aldrig någonsin kan ta ett korrekt politiskt beslut om vilket parti denne ska rösta på, då den ignorerar fakta den inte gillar.

    Och mitt svar är givetvis nummer ett för den exakta frågan i TS, då detta är ingen nytt under himlen, så inget har förändrats.
    Bara att SD gjort det tydligare med denna Morgan cirkus de startade.


    Även röstar jag på parti, inte block, för det antyder en polarisering om man bara ser block och polarisering är alltid dåligt och ska alltid motverkas.
    Jag är definitivt för att man tillåter mer än en tanke i sitt parti, och när det försvinner så inser man något inte stämmer riktigt och om detta sker 100% och alltid, då det motverkar polarisering som bekant inte är speciellt bra.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (nope) skrev 2022-06-10 14:52:30 följande:
    Det är ju så uppenbart genomskinligt som det kan bli. Jag menar, all vet att kriminalitet hör ihop med sociala problem, det finns det liksom gott om vetenskap och studier kring sen lån tid tillbaka.

    Högern har genom tiderna konstant bedrivit en politik som smular sönder alla faktorer man VET motverkar kriminalitet, socialt skyddsnät, möjlighet till utbildning, inkludering, drägliga arbetsförhållanden och skäliga löner, ect, etc.
    Bevisligen verkar de inte bry sig ett skit om kriminalitet, det enda de bryr sig om är att deras verkliga uppdragsgivare (marknadskrafterna) blir nöjda.

    Men nu när det vankas val så har man mage att sitta och gnälla över Morgans misslyckanden, när de själva bidragit till skiten mins lika mycket genom att bedriva djungelns lag politik. Jag menar, varför i helvete ska en ung kille i förorten INTE bli kriminell när våra politiker så tydligt markerar att det är piratmentalitet och ta vad du kan och lämna inte kvar något för någon annan som gäller?

    Det är tydligen helt ok för Volvo att fuska till sig miljarder i skattepengar genom att hota med att man kommer varsla tusentals samtidigt som man delar ut miljarder i bonus till aktieägare och sen ger staten lånfingret och deklarerar att man minsann inte tänker betala tillbaka ett skit... det är bara business och framgång... men det är inte alls ok för en ung kille i förorten att sälja knark... hycklerin och dubbelmoralen är ju snudd på komiskt.Drömmer

    De väntade i åtta år, och när de valde att skrida till verket, så gav dom en politiskt vilde en abnorm makt, och detta kan bara SD och högern ta ansvar, då ingen annan kan ta det.

    Det riktigt komiska är att detta gängvåld kommer bara fortsätta att öka, så betyder det att för var ökning ska man ha en missförtroendeomröstning?
    Men jag vet redan nu att då komemr de blir skogstokiga över exakt samma, som nu då inte har betydelse längre?
    Varför inte sakpolitik och hur man löser problemet istället än optiks inför valet?
    Och sen att detta stoppar de livsfarliga förslagen att kompensera för stora ökningar av levnadskostnader, som komiskt nog höger klagar på, men inte vill se en kompensation komemr till medborgaren.
    Det är förbudet mot droger som tagit oss hit. och eftersom staten lämnat över en industri värd tiotals miljarder.
    Det är därför gängen bråkar för och under håller vedergällningar, men ingen vågar se den elefanten i rummet.
    Och komiken nog en fullständig konsensus av partierna, även V pratade som de fallit in i den konsensusen också, fast de står de har konsumtion som avkriminaliserat(Inte för den löser några gängproblem)


     


    Det är otroligt intressant att vi ska glömma av och dölja fundamentala saker i politiken, som berättar vad de gjort.
    Men vänta i 8 år, och valet praktiskt taget redan här, då inser man att det inte längre handlar om Morgan det allra minsta.

    Därför så är ettan det enda valet fortfarande, sen vilket parti man röstar på är en bra fråga, men ingen som startade denna betydelselösa cirkusens och dyrbara pga SD.
    Block röstar jag inte på, för det berättar det är polariserat och sektaktigt när sen synkroniseringen inkommer som ett brev på posten.
    För vid den punkten har man slutat sakpolitik för lösa saker i samhället, och vad ska vi med det till?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Har cirkusen kring Morgan Johansson påverkat hur du kommer att rösta?