Anonym (Stöldärstöld) skrev 2022-08-11 12:29:55 följande:
Du har aldrig funderat på vad din roll är, vem det är som betalar din lön och vad en god arbetsetik är? Rättrådighet är något du bör införliva i ditt arbetsliv, eller byta bransch. Den engelska termen "civil servant" är talande på så vis att den påminner om din roll, inte som en som ska tillförskaffa sig maximalt med olagliga fördelar för att chefen gör så, utan som en vars yrke är att tjäna allmänheten.
Jag kommer att pussla ihop alla små infobitar du har strösslat dina inlägg med och se om jag kan identifiera din arbetsgivare. Du har läckt massor. Sedan blir det kul att som utomstående visselblåsa både till bolaget, och kvällspressen. Jag älskar pussel och är oförskämt bra på att googla.
Fundera på om 10000 kr är värt ditt goda namn och rykte och anställning, jag personligen skulle sälja mig betydligt dyrare.
Samtidigt är bara ärlig hur allting fungerar, ta bara hemtjänst personalen som får åka taxi, min chef gör exakt lika, har ingen framförhållning, dom har inget affärssinne, dom löser problemen i sista minut, och då får det kosta exakt hur mycket som helst, men det är skattebetalarna som betalar, sedan slår dom sig om bröstet o är stolta jag löste problemet. ta bara kvinnan från kommunen som förklarar detta, det var ett nytt problem för oss och vi har inget val,.
Ingen frågar om framförhållningen, dubbla lön till personal som kan tänka flytta semestern, nej man väljer att hyra in taxi, det fyrdubblad kostnaden istället för personalen, bara dubbla lön för ordinarie hade blivit halva kostnaden.
Därför gör det inget om du hittar igen min arbetsplats, inget kommer o hända, nu när du ser att det fungerar liknande på både kommun o övriga statliga arbetsplatser. något affärssinne behöver inte en statlig/kommunal chef ha.