• Anonym (Han äter för mycket)

Har knappt råd

Har en student som äter oss ur huset. 

Vi har en utbytesstudent boende hos oss som ska vara här i 12 månader alltså ett år, men saker har ju blivit så dyrt och han äter mer än vad min man gör. Vi är fyra i hushållet med studenten men om maten ska räcka till oss måste vi laga till 6 personer.

Att få det att räcka till en matlåda till jobbet är bara att glömma.

Vanligtvis äter vi tre för tre personer men nu måste vi dubbla det och ärligt vet jag inte hur vi ska ha råd. Mailade organisationen men dom kan varken hitta en ny familj eller bidra med pengar.

Nu har det gått så långt att jag dagligen irriterar mig på hur mycket mat människan äter. Vi får gömma mat och äta i smyg själva. 

Igår köpte jag fikabröd som jag gömde i förrådet utomhus och hämtade in på natten och har i sovrummet. 

Ska börja laga mindre mat och lägga upp på tallrikar, sen är det den maten man får.. men då vet jag att kylskåpet töms säker istället.
    har ni förslag på hur jag kan få ner människans matintag?

• Svar på tråden Har knappt råd
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 15:20:38 följande:

#277 vårt barn går till vårt jobb eller till fritidsaktiviteter efter skolan. Finns inget behov att gå hem säger jag

Hen har inga vänner?

Hur har ni råd med fritidsaktiviteter och vad för aktiviteter gör inte en 12-åring hungrig?
  • Anonym (Kulturer)

#277 vårt barn går till vårt jobb eller till fritidsaktiviteter efter skolan. Finns inget behov att gå hem säger jag

Vilken organisation har ni använt?
    var i Sverige bor ni?
  • Anonym (Snålt)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 14:59:41 följande:

#272 vi har nätverk i våra mobiler obegränsat som vi delar med sonen när han gör sina läxor hemma. vi har alltså valt bort router hemma. Då vi har våra telefoner istället 
    på kontoret har vi nätverk.

Så er tonåring har bara haft tillgång till internet när hen har gjort läxor? 
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 14:21:56 följande:
    Våran äldsta får inte mer än lunch i skolan. alla andra måltider får han bekosta själv med studiebidraget.  

Varför tvingar ni ert barn att leva på en standard som ligger långt under riksnormen för försörjningsstöd?

#283 missade du att det finns internet både på vårt jobbkontor och att vi har obegränsat nätverk på våra mobiler men vad ska barnet ha internet hela tiden för? av vilken anledning? viktigast är väl ändå skoluppgifterna! 

#284 vem är tvingad? skolan står för skolmat sen får man studiestöd 

#282 hur är det relevant i sammanhanget? 

• Anonym (Biobonus)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 14:35:49 följande:

Varför ska han gå hem till oss när ingen är hemma? och hur ska han komma in? Vi har två nycklar en till min man och en har jag. våra barn har aldrig haft egen nyckel. Mina barn går inte hem dom har alltid gått till vårt jobb efter skolan. 

Och där försvann det sista lilla unset av kredibilitet för TS.
  • Anonym (4?)

Troll! 
  • Anonym (Perka)

Är ni så dåliga på det ni gör att ni inte tjänar pengar så är det oansvarigt att inte ta första nästa jobbs betalar lön.
    Ni har inte driv eller talang att realisera er dröm och det går ut över barnen.

Svar på tråden Har knappt råd