• Swave

BIM Januari 2023

Här kommer en BIM lista för januari. 

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

• Svar på tråden BIM Januari 2023
  • Valent1n

Jätte blekt ev positivt idag mitt på dagen, bim -1. Är osäker om strecket hade röd pigment i sig eller om det bara var ett skugg streck, tar ett nytt imorgon på morgon urin.

• Lyksa

Hade rosa flytningar vid flera tillfällen under dagen den 8 januari. Misstänker ägglossning runt 7-8e.

Idag är de äl+ 9 eller 10. Mår konstigt. Hög puls, matt, pirrar i hela kroppen som att jag små ryser hela vägen in i själen. Molande värk. Ingen feber men förhöjd temp. Inga symtom på att va sjuk men känner mig sjuk? Kissat flera gånger idag och mycket varje gång. Gick till VC för blev orolig. Alla prover va bra förutom att min puls va hög och 1+ leukocyter i urin. 

Fick mig att fundera så tog två test i samma urin samtidigt. Ena är testa tidigt som mäter från 10 och andra är vanligt som mäter från 25. 

Dock inte morgon urin och har inte lyckats hålla mig länge alls. Nästan vatten urin... nödvändigt att ens ta ett test. 

Men så tycker jag de ser ut som något. Kan jag inbilla mig? 

Filmade när jag doppa dem o har film från nydoppade fram till 2,5 minut. Sedan dessa bilder tagna efter 3 minuter, 4,5 minut och strax innan 5 minuter. Där efter kollade jag inte mera på testen då man inte skulle de enligt bruksanvisningen. 

Ser ni något? Om ni varit gravida innan har ni känt er oförklarligt sjuka? Som att man känner sig sjuk, att något är fel men man kan inte sätta fingret på de? Hög puls, andfådd av att gå i trappan.

• Lyksa

Sista bilden blev så liten så provar lägga in så här med. Ursäkta "spam" 🤗
  • Lyksa

Detta tog jag även idag inom test tiden. Men lyckas inte hålla mig så länge tyvärr.
  • Swave
    Lyksa skrev 2023-01-17 14:34:41 följande:
    Detta tog jag även idag inom test tiden. Men lyckas inte hålla mig så länge tyvärr.
    Ser evetuellt en skugga men Baby Plan ger ofta skuggor/spökstreck Obestämd
  • Lyksa
    Swave skrev 2023-01-17 14:46:08 följande:
    Ser evetuellt en skugga men Baby Plan ger ofta skuggor/spökstreck Obestämd
    Har du bra erfarenhet om spökstreck? Du råkar inte veta om varför spökstreck dyker upp? Tänker om man doppar både ett test med 10 känslighet och ett med 25 om ett spökstreck är lika starkt på båda testen medan om de är hcg att de blir olika starkt streck? ❤️ 
  • Teriz
    Lyksa skrev 2023-01-17 14:34:41 följande:

Ser ut som något där. Skugga eller svagt streck? när jag plussa förut så har jag noterat dagen innan ?snuvig trött och seg? så håller med att jag kan känna mig nästan sjuk innan plus. 
  • Fruffe
    Mathilda999 skrev 2023-01-17 08:07:44 följande:

Plussade idag !

Negativt på ÄL+ 11, kanske något där igår ÄL+12 men tog ett ultratidigt digitalt imorse ÄL+13 (BIM) som sa Gravid ! Hoppas det håller sig hela vägen 🤞

Håller tummarna för er andra ! 

grattis!!!! så roligt ❤️
  • Swave
    Lyksa skrev 2023-01-17 14:57:00 följande:
    Har du bra erfarenhet om spökstreck? Du råkar inte veta om varför spökstreck dyker upp? Tänker om man doppar både ett test med 10 känslighet och ett med 25 om ett spökstreck är lika starkt på båda testen medan om de är hcg att de blir olika starkt streck? ❤️ 
    Nja, det skulle jag inte vilja påstå, men jag har fått synliga tork/spökstreck ofta på just Baby Plan jämfört med andra tester. Det är dock inte alla Baby Plans tester jag får det på. Antar att "teststrecket" ibland är närmare "ytan" på själva testet så det lyser igenom när det blir blött.
  • Allie27

Hej! Tog ett negativt test på BIM men hade antagligen ÄL senare än jag trodde för idag plussade jag! Glad

Svar på tråden BIM Januari 2023