• Swave

BIM Januari 2023

Här kommer en BIM lista för januari. 

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

• Svar på tråden BIM Januari 2023
  • smulan57

Swave & Snorfrökenhär: 

Ser det ni ser, men vet inte om det är som du Swave sa, spökstreck. Känns ju dock som att jag kommit långt nog i min cykel att det borde ha varit starkare men vad vet jag 🤷?♀️

Ska åka och köpa test nu och ta imorgon morgon. osäker om det är vanligt eller tidigt jag ska ta. Borde egentligen vänta några dagar, men ni vet hur man är 😂

• Swave
    smulan57 skrev 2023-01-19 16:48:06 följande:

Swave & Snorfrökenhär: 

Ser det ni ser, men vet inte om det är som du Swave sa, spökstreck. Känns ju dock som att jag kommit långt nog i min cykel att det borde ha varit starkare men vad vet jag 🤷?♀️

Ska åka och köpa test nu och ta imorgon morgon. osäker om det är vanligt eller tidigt jag ska ta. Borde egentligen vänta några dagar, men ni vet hur man är 😂

Ta ett tidigt test om du hittar något. Ibland så tar det lite längre tid för kroppen att börja producera hcg. Clearblue har ett digitalt tidigt test du kan testa med från BIM-5 tror jag(?) 🤔
  • Hästiväst

ÄL +10 idag och tog ett tidigt test men det visade ingenting.
    Tänkte vänta två dagar och sen göra ett till tidigt test. Så tråkigt att vänta!

• smulan57

Hästiväst: Väntan efter ÄL är den värsta. Håller tummarna för dig! 

Har köpt ett tidigt test nu jag med som jag ska ta imorgon. 

• Snorkfrökenhär

Håller tummarna att testen visar plus för er 😍 

Ska själv försöka hålla mig till ÄL+10?. 🙄😆 Är ju en evighet dit!

• Teriz

Nån som har någon tanke kring det här. Har plussat, och haft super koll på ÄL och vilka dagar vi haft sex osv. Ville bekräfta mina positivta stickor med CB vecko test och den sa 2-3 v. 

Men jag hade ju ÄL för 11 dagar sen. Är det bara massa hormoner så testet tror jag är längre gången? Är ju bara på cykeldag 21 av 24. Kan ju inte blivit befruktad för 2-3 v sen 🤔 

Spelar ju ingen roll förstås jag har plussat!! Men blev så nyfiken. 

• smulan57

Teriz: jag kanske är ute och cyklar, men räknas inte graviditetens första dag från förra mensens första dag? Alltså typ 2v före befruktning. Då stämmer det ganska bra 😊 Hur mår du nu förresten, några nya symptom eller så?

• Teriz
    smulan57 skrev 2023-01-19 21:22:25 följande:

Teriz: jag kanske är ute och cyklar, men räknas inte graviditetens första dag från förra mensens första dag? Alltså typ 2v före befruktning. Då stämmer det ganska bra 😊 Hur mår du nu förresten, några nya symptom eller så?

Jo du har rätt men jag tolka det som att testet visar hur många veckor sen befruktningen skedde... men men jag kommer nog inte våga tro att det är sant förens jag missat min mens. Haha 

inga symtom ännu förutom lite svaga spänningar nere i magen. Hade värre molvärk under ÄL så den har ju avtagit sen dess. mår bara riktigt bra Faktiskt. Är glad, pigg och kärleksfull haha. Vilket är tvärt emot va ja annars är innan mens (pms)
  • Snorkfrökenhär
    Teriz skrev 2023-01-19 21:38:25 följande:
    Jo du har rätt men jag tolka det som att testet visar hur många veckor sen befruktningen skedde... men men jag kommer nog inte våga tro att det är sant förens jag missat min mens. Haha 

inga symtom ännu förutom lite svaga spänningar nere i magen. Hade värre molvärk under ÄL så den har ju avtagit sen dess. mår bara riktigt bra Faktiskt. Är glad, pigg och kärleksfull haha. Vilket är tvärt emot va ja annars är innan mens (pms)
    Wow stort grattis 😍 Sist jag plussade fick jag också 2-3 veckor direkt fast det bara var 12 dagar sedan ÄL. Mkt hormoner tänker jag. Intervallet är ganska stort mellan hur mkt hcg man har som ändå anses normalt, du kanske ligger på de högre värdena. Stort grattis i alla fall 😄 Lovande att höra att du har har svaga spänningar i magen, jag känner lite samma som kommer och går, man kan alltid hoppas det inte är pms 😂
Svar på tråden BIM Januari 2023