• Anonym (Marian)

Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

• Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?
  • Anonym (Maria2)

Jag tycker att det inte verkar så allvarligt och att han överreagerar men han har ju rätt att tänka och känna som han vill, välja bort vem han vill.

Så det går egentligen inte att säga att någon har rätt och någon har fel. Ni har nog för olika syn på relationer.

Ni verkar inte vara kompatibla.

(men du kan ju om du vill göra ett försök att ge han din syn på saken och se om han kan tänka om)

• EpicF

Ts: Just därför måste man diskutera vad man har för förväntningar av dejtade. Om man ska vara exklusiva eller inte. Det är sådan man låste kommunicera om med den man dejtar. 
    Här gjorde ni båda fel. Han trodde att ni var exklusiva, du trodde det inte. 

• Anonym (Ax)

Det finns dom som tycker man dejtar en åt gången, andra att man gör som man vill eftersom inget annat är bestämt.

Självklart gör du som du vill oavsett vad ni bestämt eller inte bestämt. Å andra sidan så får vissa saker konsekvenser. 

Vad innebär att ni hånglade? 

• Anonym (Vera)

Du får acceptera hans val här. Saker är inte orättvisa bara för att du har andra referensramar. 

• Anonym (C)

Är han smart så skiter han i ditt veka velande och börjar träffa en jäkla massa andra människor nu. 

• Anonym (Ax)
    Anonym (Marian) skrev 2023-01-02 22:45:12 följande:

Tycker bara det är så orättvist och vi har dejtat några månader. Inte lovar varandra evig trohet 

Orättvist? Du kan ju inte ha alltför djupa känslor för honom, eftersom du hånglade med en annan. Och inte vem som helst, utan ett ex. 
  • Anonym (Marian)
    Anonym (Ax) skrev 2023-01-02 22:52:28 följande:
    Orättvist? Du kan ju inte ha alltför djupa känslor för honom, eftersom du hånglade med en annan. Och inte vem som helst, utan ett ex. 
    Det bara hände?inget som betydde nåt
  • EpicF
    Anonym (Marian) skrev 2023-01-02 22:53:42 följande:
    Det bara hände?inget som betydde nåt
    Så varför berättade du för dejten? 
  • Anonym (B)

Du tänker väldigt märkligt.
    Han får välja vem han vill dejta?

Han kan ej ställa några krav men du kan kräva att han dejtar dig?

Och kärlek och relationer handlar inte om rättvisa , utan båda måste må bra i relationen och vilja dejta varandra.

Anonym (Marian) skrev 2023-01-02 22:38:45 följande:
    Gjorde jag fel mot dejten?

Hej
    Jag har haft tät kontakt med en kille över nätet sen Augusti. Träffades första gången i början och oktober och har väl börjat dejta?känns bra men gjorde ett litet snedsteg på nyårsdagen då han jobbade och jag var ute med tjejkompisarna, råkade då hångla med ett ex. Ingen big deal. Och jag var ändå ärlig mot killen jag dejtade.
    Men han vill inte höras mer, svarar inte när jag ringer eller nåt. Sista han skrev var ?okej, tack då vet jag var jag har dig??

Övereagerar han inte lite här? Vi var inte ens ihop. Kan han ens ha såna krav då? Känns faktiskt som lite kontrollbehov

Anonym (Marian) skrev 2023-01-02 22:45:12 följande:

Tycker bara det är så orättvist och vi har dejtat några månader. Inte lovar varandra evig trohet 

Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?