• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Syskonförsök

Haha jag är förkyld men inte haft feber så vet därför inte om jag haft ovanligt hög temp på morgonen (36,7-37,0 istället för runt 36,6 som jag brukar ha efter ägglossning). Så därav lite osäkerhet ;) 

Ah, ibland har en snabb äl peak och då kan du behöva testa fm och em för att hitta peaken. För mig går de bra att testa morgon hela tiden utan att någonsin missat den men de är olika. Denna omgång valde jag att pausa allt testande dock så därför vet jag inte helt om och när äl var. Ja, temp är väldigt bra för att veta att och när ägget faktiskt släppte! 

Potatisbulle skrev 2023-03-18 08:55:57 följande:

Haha ja så tänkte jag först men har haft lite för mycket förkylning för att det ?bara? skulle vara grav.symtom... Samt att sambon och kollegorna också varit sjuka Tungan ute Men som jag förstått kan man vara extra känslig om man är gravid och så här sjuk var det länge sedan jag var? (Överanalyserande hej hej.)

Jag hade mycket flytningar även förra cykeln, innan mensen kom, så det är nog inget helt säkert symtom (för mig i alla fall). Och jag antar att man tänker mer på dem nu också. Men lite spännande oavsett! Håller alla tummar för oss Hjärta

Jag är på första barnet, 4:e försöket. Håller fortfarande på att försöka lära mig hur allt funkar. Testade med ÄL-stickor för första gången nu men lyckades inte hitta toppen. Hade helt helt blankt först, sen svagt teststreck (som ev blev lite starkare) 28/2-3/3 och sen helt blankt igen 4/3? Så jag antar att ägget borde ha släppt i alla fall senast 6/3 typ om jag fattat det hela rätt? Om det inte funkar denna månaden ska jag också försöka mig på att börja temp i april Glad

• Syskonförsök

Tycker mig ändå ana något??? Men de där testen har ju oftast litet streck så svårt att veta om de är äkta! :(

Embarazada skrev 2023-03-18 09:05:49 följande:

Och så fortsätter man testa....ÄL+8 idag....

• Syskonförsök

Spännande ! Håller tummarna ❤️

Lulu1987 skrev 2023-03-18 08:59:17 följande:
    Dels att känningarna jag har i magen nu känns precis som när jag var gravid 2020, men även att just "förvärkarna" innan mens inte kommit. 🥰 Den lilla molvärk jag har nu känns annorlunda, inte sådär intensiv som jag brukar ha varje månad innan mens.

En slags magkänsla också, svårt att förklara...men samma känsla som jag hade i Februari 2020, innan gravtest med plus i början på Mars.  🤗
  • Syskonförsök

Så spännande! Ska du testa eller invänta bim?

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-03-18 08:57:30 följande:
    God morgon! Nära bim nu, haft rätt mkt flyt ungar sista dagarna men väldigt ont i brösten, misstänker att mensen är på g inom kort men tycker ändå kurvan ser fin ut 😍
  • Laura90

Bekräftad ÄL så nu börjar väntan igen då! Påminner igen om att ägglossning kan ske fast man inte fått något positivt ägglossningstest så börja tempa gänget :)

• Potatisbulle
    Syskonförsök skrev 2023-03-18 09:11:36 följande:

Haha jag är förkyld men inte haft feber så vet därför inte om jag haft ovanligt hög temp på morgonen (36,7-37,0 istället för runt 36,6 som jag brukar ha efter ägglossning). Så därav lite osäkerhet ;) 

Ah, ibland har en snabb äl peak och då kan du behöva testa fm och em för att hitta peaken. För mig går de bra att testa morgon hela tiden utan att någonsin missat den men de är olika. Denna omgång valde jag att pausa allt testande dock så därför vet jag inte helt om och när äl var. Ja, temp är väldigt bra för att veta att och när ägget faktiskt släppte! 

Verkligen en hel vetenskap det där. Innan vi började hade jag noll koll på någonting och tänkte ungefär att bara inget är fel och vi har oskyddat en gång så kommer det en bebis om 9 månader (haha eller kanske inte riktigt så men ändå lite åt det hållet Flört). Så började jag läsa på och insåg att det är ungefär en miljon saker att hålla koll på och som ska stämma... Men väldigt spännande tycker jag, än så länge, att det är. Även om det gärna får ta sig nu, så att man kan tänka på något annat under dagarna?

Tack för tips! Jag testade bara en gång om dagen, efter jobbet, men då ska jag testa mer en ev nästa gång Oskyldig

Förresten, du verkar ju ha bra koll på det mesta Glad kan man veta/märka av på något sätt om man är låghormonare? Jag har tidigare, när jag var yngre, haft problem med att vissa  hormoner varit låga och bland annat medicinerats med extra östrogen. Men det kanske inte alls hänger ihop med de hormoner som ska visa positivt på ett test?

• t123
    Embarazada skrev 2023-03-18 09:05:49 följande:

Och så fortsätter man testa....ÄL+8 idag....

Tycker att det ser lovande ut! Men som redan är skrivet, testen är ju kända för att ofta ge svagt streck, men det är väl ändå tydligare än det förra? 😀
  • Sannet

Jag har verkligen inte en aning om vart i cykeln jag är vad gäller ägglossning. Är jag inte gravid så har jag verkligen ingen aning om när mensen kommer. Är på CD20.
    Tog detta testet imorse..

• Sannet

Glömde skriva angående symtom. Ingen mensvärk, inga ömma bröst (dessa brukar jag alltid ha en vecka innan mens). 
    Stack lite och kändes konstigt i livmodern igår kväll och idag på morgonen. 

• Embarazada
    Syskonförsök skrev 2023-03-18 09:12:23 följande:

Tycker mig ändå ana något??? Men de där testen har ju oftast litet streck så svårt att veta om de är äkta! :(

Ja det gör jag med, men det ska då bli väldigt rosa innan jag vågar tro på det 😬
Svar på tråden BIM mars 2023