• Anonym (Dase Stark)

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Ni vet hur det kan bli på fester. De trissas och hetsas. Nu ska alla sveta osv. Fullast vinner.

Kom att tänka på ex-ministern som tog fram kuken på stor fest och började veva.

Låt oss säga att ni är på en fest som spårar ur och där med kille för för sig att ta fram dasen och veva.

Hur genant, pinsamt eller annat tycker ni att detta skulle vara?

Hade ni kanske kunnat tänka att "Ja, han blev för full och gjorde bort sig och det kana alla göra"

Eller har gränsen passerats oavsett omständigheterna?

• Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?
  • Anonym (i)
    Anonym (Vevstaken) skrev 2025-06-02 15:36:07 följande:

Männen i vita rockarna är på väg ?

Vart?
  • Anonym (i)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-06-02 11:37:20 följande:
    Beslut om förundersökning tas på grund av vilka möjligheter man ser att utreda brottet, inte på grund av vilka som kände den misstänkte.
    Om åklagaren ens tycker att det är värt..

Många inbrott utreds inte. Fast att dna skulle kunna hittas. Att då utreda en oskyldig helikopter som ingen skadas av låter som snedfördelning inom rättsväsendet.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (i) skrev 2025-06-03 07:22:20 följande:
    Om åklagaren ens tycker att det är värt..

Många inbrott utreds inte. Fast att dna skulle kunna hittas. Att då utreda en oskyldig helikopter som ingen skadas av låter som snedfördelning inom rättsväsendet.
    Åklagare går efter lagen och inte dina åsikter om vad som skadar någon.
  • Anonym (S)

Helt normalt att göra helikoptern på fest,, har själv gjort flera gg, ingen har klagat, blev uppraggad en gång efteråt av dam som såg det hela! Fanns också annan dam som ofta ville visa sina stora bröst,,! Ingen tog illa vid sig,,! Alla glada, nu är allt detta såklart åratal sedan,, idag är folk så lättkränkra,,, 

• Anonym (Dase Stark)
    Anonym (S) skrev 2025-06-03 12:25:47 följande:

Helt normalt att göra helikoptern på fest,, har själv gjort flera gg, ingen har klagat, blev uppraggad en gång efteråt av dam som såg det hela! Fanns också annan dam som ofta ville visa sina stora bröst,,! Ingen tog illa vid sig,,! Alla glada, nu är allt detta såklart åratal sedan,, idag är folk så lättkränkra,,, 

Ja, det är det jag menar. Alltid kränker man någon oavsett hur man gör.

Många har blivit så känsliga. Kom ihåg förr i tiden när vi moonade genom stan.

Rutorna ner på bilen och sedan arslet ut genom bilfönstret.

Var roligt då, nu åker man väl in i finkan.
  • Jesper f

Jag skulle nog mest tycka det vore pinsamt för personen ifråga. Personligen skulle jag inte bry mig, bara det inte sker i mitt "ansikte". Vad andra gör är deras ensak i grund och botten. Sen skulle jag inte vara särskilt imponerad om man verkligen inte har något bättre att komma med vid ett festligt tillfälle - menar, vad tycker man att det ska tillföra?

Skulle ganska fort bortse från det och ägna mig åt, förhoppningsvis, konversera med trevligt bordssällskap istället, får fåntratten stå och vifta bäst den vill tills den förstår att klä på sig igen. 

• Snälla Killen
    Jesper f skrev 2025-06-04 13:17:45 följande:

Jag skulle nog mest tycka det vore pinsamt för personen ifråga. Personligen skulle jag inte bry mig, bara det inte sker i mitt "ansikte". Vad andra gör är deras ensak i grund och botten. Sen skulle jag inte vara särskilt imponerad om man verkligen inte har något bättre att komma med vid ett festligt tillfälle - menar, vad tycker man att det ska tillföra?

Skulle ganska fort bortse från det och ägna mig åt, förhoppningsvis, konversera med trevligt bordssällskap istället, får fåntratten stå och vifta bäst den vill tills den förstår att klä på sig igen. 

Håller med. Jag personligen skulle inte direkt bry mig då jag själv inte är särskilt lättkränkt. Vi är ju svenskar, trots allt och öppensinnade kring sånt här 🙃 (den svenska synden osv)

Men jag hade hellre föredragit att fortsätta kvällen med mer normala människor än såna som bevisligen inte kan besinna sig vid såna tillfällen 🙂
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Dase Stark) skrev 2025-06-03 23:32:07 följande:
    Ja, det är det jag menar. Alltid kränker man någon oavsett hur man gör.

Många har blivit så känsliga. Kom ihåg förr i tiden när vi moonade genom stan.

Rutorna ner på bilen och sedan arslet ut genom bilfönstret.

Var roligt då, nu åker man väl in i finkan.
    Kränker? Handlar om sunt förnuft och vuxen social kompetens.
  • Anonym (i)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-06-03 11:45:25 följande:
    Åklagare går efter lagen och inte dina åsikter om vad som skadar någon.
    Fakta är att åklagare lägger ner många ärenden trots att det hade kunnat utredas.

Men ja, det jag skrev nedan var vad jag tycker. Helt riktigt.
  • Anonym (i)
    Anonym (ABC) skrev 2025-06-04 23:38:56 följande:
    Kränker? Handlar om sunt förnuft och vuxen social kompetens.

Fast vissa blir verkligen kränkta av människor som gör något annorlunda. Eller surar en massa.
    Det normala vore att inte bry sig eller att skademinimera, som att få vevaren att gå och lägga sig.

Jag är lättroad så jag hade skrattat lite i smyg även om vissa övriga festdeltagare hade blivit upprörda och pratat om barnsliga vevare.

När det här har hänt på riktigt, på sprittyngda festivalcampingar som yngre så har jag skrattat mig harmynt, liksom andra närvarande. Men har aldrig gjort något liknande. Som tjej får man inte samma ickesexuella reaktioner.
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?