• Anonym (Dase Stark)

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Ni vet hur det kan bli på fester. De trissas och hetsas. Nu ska alla sveta osv. Fullast vinner.

Kom att tänka på ex-ministern som tog fram kuken på stor fest och började veva.

Låt oss säga att ni är på en fest som spårar ur och där med kille för för sig att ta fram dasen och veva.

Hur genant, pinsamt eller annat tycker ni att detta skulle vara?

Hade ni kanske kunnat tänka att "Ja, han blev för full och gjorde bort sig och det kana alla göra"

Eller har gränsen passerats oavsett omständigheterna?

• Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 19:04:15 följande:
    Nej,inte allt barnsligt. Men just det ämnet som diskuteras här.
    Oavsett om det är kvinnor eller män som visar könet,eller brösten så är det något jag inte tycker hör hemma på en fest med vuxna. Gör du?
    Jag vet inte riktigt, det beror på vad för slags fest, vad man vet om de andra och så
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 19:16:15 följande:
    Jag vet inte riktigt, det beror på vad för slags fest, vad man vet om de andra och så
    Ok.
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 19:49:27 följande:
    Ok.
    Vad du nu skulle med det svaret till, fattar inte poängen med frågan
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 20:10:15 följande:
    Vad du nu skulle med det svaret till, fattar inte poängen med frågan
    Jag bara undrade om du tycker att beteendet är ok på en fest bland vuxna,eftersom du verkade tro att jag tycker att ett barnsligt beteende är likställt med något dåligt.
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 21:07:23 följande:
    Jag bara undrade om du tycker att beteendet är ok på en fest bland vuxna,eftersom du verkade tro att jag tycker att ett barnsligt beteende är likställt med något dåligt.
    Om det inte är ok så skulle jag kalla det för just inte ok, istället för att kalla det för barnsligt 
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 21:17:04 följande:
    Om det inte är ok så skulle jag kalla det för just inte ok, istället för att kalla det för barnsligt 
    Kan man inte tycka att det är både barnsligt och inte ok?
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 21:46:28 följande:
    Kan man inte tycka att det är både barnsligt och inte ok?
    Jo om man tycker att barnsligt är negativt. Säger man det för att beskriva ett beteende som inte är ok så får man förstå att man uppfattas som att barnsligt är någonting dåligt.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 21:56:51 följande:
    Jo om man tycker att barnsligt är negativt. Säger man det för att beskriva ett beteende som inte är ok så får man förstå att man uppfattas som att barnsligt är någonting dåligt.
    Nej,jag förstår faktiskt inte det.
    Man kan tycka att ett specifikt beteende är barnsligt utan att för den sakens skulle tycka att det är dåligt.
    Man kan också tycka att ett beteende är både barnsligt och dåligt.
    Det betyder inte att man tycker att alla barnsliga beteenden är dåliga.
    Att du sen uppfattar det på ett annat sätt får ju stå för dig.

För övrigt så tycker jag att vi avslutar den här diskussionen nu då den har glidit ifrån ämnet till att märka ord.
    Det känns lite onödigt.
  • Anonym (Dase Stark)

Melodifestival nu.
    I pausen kommer någon veva någonstans i Sverige. Kan vi vara säkra på.

• Anonym (Anders Borg)
    Anonym (PINSAMT) skrev 2025-02-26 18:59:04 följande:

Jag tänker att personen är lågbegåvad. Skulle inte heller bjuda in personen till framtida fester 

Ex finansministern vevade ju till det, han är ju inte direkt lågbegåvad.
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?