• Anonym (Dase Stark)

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Ni vet hur det kan bli på fester. De trissas och hetsas. Nu ska alla sveta osv. Fullast vinner.

Kom att tänka på ex-ministern som tog fram kuken på stor fest och började veva.

Låt oss säga att ni är på en fest som spårar ur och där med kille för för sig att ta fram dasen och veva.

Hur genant, pinsamt eller annat tycker ni att detta skulle vara?

Hade ni kanske kunnat tänka att "Ja, han blev för full och gjorde bort sig och det kana alla göra"

Eller har gränsen passerats oavsett omständigheterna?

• Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?
  • Snälla Killen

Lågbegåvad eller inte... Ett sådant beteende kan uppstå spontant, oavsett ett i övrigt, välrenommerat genom.

Såklart kan mutationer uppstå som i sin tur leder fram till oönskade effekter...

Just därför går det aldrig att vara helt säker på att en, till synes begåvad person, är fullständigt frisk i huvudet eller ej 🙃

Men vi kan väl ALLA vara överens om att detta är ett ej önskvärt beteende 😆

Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Anders Borg)
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 10:05:02 följande:

Lågbegåvad eller inte... Ett sådant beteende kan uppstå spontant, oavsett ett i övrigt, välrenommerat genom.

Såklart kan mutationer uppstå som i sin tur leder fram till oönskade effekter...

Just därför går det aldrig att vara helt säker på att en, till synes begåvad person, är fullständigt frisk i huvudet eller ej 🙃

Men vi kan väl ALLA vara överens om att detta är ett ej önskvärt beteende 😆

Så om man onykter får fram pillesnoppen på en fest så är man inte frisk i huvudet?

I många sammanhang är det ett icke önskvärt beteende. Men jag har både själv gjort det när jag var yngre och garvat läppen av mig när någon polare blivit överförfriskad och kört en helikopter eller elefant.

• Snälla Killen
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-03-09 10:28:05 följande:

Så om man onykter får fram pillesnoppen på en fest så är man inte frisk i huvudet?

I många sammanhang är det ett icke önskvärt beteende. Men jag har både själv gjort det när jag var yngre och garvat läppen av mig när någon polare blivit överförfriskad och kört en helikopter eller elefant.

Hur tänkte du nu?? 🤔

Låt oss säga såhär istället... Tänk att en onykter person plötsligt blir arg, vilket inge är helt ovanligt, icke sant?? ^^

Men sedan finns det ett inbyggt fel hos vissa och som yttrar sig i mordiska tendenser, snarare än verbala snedsteg. 

Oavsett vad, så är vissa människor inte riktigt rätt kopplade i huvudet till att börja med och det var min poäng 🙂
  • Anonym (Anders Borg)
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 13:51:11 följande:
    Hur tänkte du nu?? 🤔

Låt oss säga såhär istället... Tänk att en onykter person plötsligt blir arg, vilket inge är helt ovanligt, icke sant?? ^^

Men sedan finns det ett inbyggt fel hos vissa och som yttrar sig i mordiska tendenser, snarare än verbala snedsteg. 

Oavsett vad, så är vissa människor inte riktigt rätt kopplade i huvudet till att börja med och det var min poäng 🙂
    Det är helt sant. Men det är en subjektiv bedömning. Dom du tycker är felkopplade kan jag tycka är skitbra och tvärtom. Vi kan såklart även tycka samma i mångt och mycket även om det är subjektivt så det sjunger om det.

Detta gället tex snoppvevandet. Jag tycker inte det är hela världen om man är full och dan på en fest.

Men andra grövre grejer kan vi absolut tycka samma om.
  • Snälla Killen

Allting är i grund och botten väldigt abstrakt, helt klart!

Vissa anser att Ukraina startade kriget med Ryssland och vissa anser sig veta motsatsen.

Vissa saker kring vad som är rätt och fel, är så grundläggande så det skall inte ens krävas en diskussion egentligen...

• Anonym (Anders Borg)
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 14:09:57 följande:

Allting är i grund och botten väldigt abstrakt, helt klart!

Vissa anser att Ukraina startade kriget med Ryssland och vissa anser sig veta motsatsen.

Vissa saker kring vad som är rätt och fel, är så grundläggande så det skall inte ens krävas en diskussion egentligen...

Vissa anser att Trump och Musk är ointelligenta trots att Trump lyckats bli president 2ggr och Musk är i toppskiktet på denna jord intelligensmässigt.

Så vi har alla olika syn på saker och ting.
  • Snälla Killen
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-03-09 14:26:43 följande:
    Vissa anser att Trump och Musk är ointelligenta trots att Trump lyckats bli president 2ggr och Musk är i toppskiktet på denna jord intelligensmässigt.

Så vi har alla olika syn på saker och ting.
    Även snälla personer kan vara elaka och smarta ^^

"Starka män" är enbart i grunden ett gäng fegisar och som inte har respekt för andra än de som tycker som de själva.

Det finns en anledning till varför Ryssland har sin helt unika olympiska gren "falla ifrån högst höjd till sin död" 🤣
  • Anonym (Laika)

Att göra en sådan här sak, kan bli det mest pinsamma minnet när man är vuxen. 

• Anonym (Dase Stark)

Veva eller inte veva, det är frågan.
    Börjar tveka.
    Händer ju så många konstiga saker nu med Trump och Elon Must.

• Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Dase Stark) skrev 2025-03-16 21:38:12 följande:

Veva eller inte veva, det är frågan.
    Börjar tveka.
    Händer ju så många konstiga saker nu med Trump och Elon Must.

Om man tvekar vid helikoptern så går den inte hela varvet utan faller istället ner. Tveka aldrig!
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?