• Anonym (Hmj)

Jag vet vad snippa är

Vet du?

Vet din pappa? 

• Svar på tråden Jag vet vad snippa är
  • Anonym (Fitta)

Fitta heter det 

• Anonym (1966)
    Anonym (Fitta) skrev 2023-02-27 20:27:36 följande:

Fitta heter det 

För dig som är vuxen ja. Inte för ett  barn. Vilket var fallet. 
  • Anonym (Hmj)
    Anonym (Fitta) skrev 2023-02-27 20:27:36 följande:

Fitta heter det 

Inte när man är tio år. 
  • Anonym (Morr)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-02-27 20:07:13 följande:

Det är mycket som är anmärkningsvärt i det här fallet. Att ingen annan brottsrubricering användes t ex.

Men också att en 10-åring, som har blivit utsatt för ett troligen ganska skrämmande övergrepp, förväntas kunna förklara exakt vad hon menar med snippa, eller använda föråldrade facktermer eftersom mossiga 60-åriga domare tydligen inte begriper annat.

Flickan ska ha sagt att fingrar var "långt inne". Var trodde domarna hon menade med "långt inne"? I näsan? I öronen?

Jag hoppas att uppmärksamheten kring det här fallet, leder till konsekvenser och att vi slipper liknade rättsfall i framtiden. Beviskraven ska vara höga ja, men detta är ju absurt. 

Håller helt med. Det finns ingen tvekan om vad varken snippa eller barnets förklaring innebar. Jag hoppas detta går till HD med fällande dom!!
  • Anonym (Sweet but a psycho)

Kan inte ens läsa om detta för då kommer jag att göra slut på fanskapet själv.

Så bäst för honom att han blir dömd.

• Xlr8
    Anonym (snipsnapslut) skrev 2023-02-27 18:53:03 följande:

Jag undrar om detta med ordet snippa faktiskt var en avgörande faktor för deras beslut? Media kan ju vinkla saker lite hur som helst. Är det någon som läst domslutet som vet?

Men ja alla vet vad en snippa är. Iallafall svenskar. Om det är ett godtyckligt uttryck för invandrare vet jag inte. 

Har dommen men massiv huvudvärk och somnade 5 gånger och tog mig inte ens igenom första sidan. Av 16 plus bilagor.
    Får göra nytt försök imorgon.

Läst den själv
  • Anonym (Emma)

Men tänk om hon faktiskt inte menade att han stoppade in den i själva hålet, är det vad de menar måste hända för att det ska vara våldtäkt?

• Anonym (Bob)

Ordet har använts i 20 år.
    Kan man inte ta in ny info borde man sluta som domare.

• Xlr8
    Anonym (Morr) skrev 2023-02-27 20:59:30 följande:
    Håller helt med. Det finns ingen tvekan om vad varken snippa eller barnets förklaring innebar. Jag hoppas detta går till HD med fällande dom!!
    Visst dom är nog helt införstådd med exakt vad som hänt. denna tråd och hela hashtag existerar bara pga bristande kunskaper runt juridisk. 
    För allt som diskuteras är egentligen hur man inte förstår något om juridik. 

Har ännu ej läst blir imorgon, men jag har en ganska bra idé varför det blev som det blev.
    Sen vill jag som alla andra, behandla alla pedofiler på ett sätt som vår yttrandefrihet inte tillåter mig att skriva. 

Ta hem domen å läs istället för att spekulera.
  • Anonym (Hmj)
    Xlr8 skrev 2023-02-27 22:16:46 följande:
    Visst dom är nog helt införstådd med exakt vad som hänt. denna tråd och hela hashtag existerar bara pga bristande kunskaper runt juridisk. 
    För allt som diskuteras är egentligen hur man inte förstår något om juridik. 

Har ännu ej läst blir imorgon, men jag har en ganska bra idé varför det blev som det blev.
    Sen vill jag som alla andra, behandla alla pedofiler på ett sätt som vår yttrandefrihet inte tillåter mig att skriva. 

Ta hem domen å läs istället för att spekulera.
    Så du menar att alla jurister, utredare och kommissarier som uttalat sig om detta inte kan juridiken?
Svar på tråden Jag vet vad snippa är