Jag vet vad snippa är
Vet du?
Vet din pappa?
Vet du?
Vet din pappa?
Jag undrar om detta med ordet snippa faktiskt var en avgörande faktor för deras beslut? Media kan ju vinkla saker lite hur som helst. Är det någon som läst domslutet som vet?
Men ja alla vet vad en snippa är. Iallafall svenskar. Om det är ett godtyckligt uttryck för invandrare vet jag inte.
Jag undrar om detta med ordet snippa faktiskt var en avgörande faktor för deras beslut? Media kan ju vinkla saker lite hur som helst. Är det någon som läst domslutet som vet?
Men ja alla vet vad en snippa är. Iallafall svenskar. Om det är ett godtyckligt uttryck för invandrare vet jag inte.
Känns som de försökte hitta någon anledning att frikänna förövaren. Stackars, stackars flicka.
Det skulle vara intressant att veta vad de då trodde att hon menade med snippa. Eftersom de inte trodde det betyder vagina? Öra? Näsa? Mun? Hur är det möjligt att bara avfärda något sånt?
Det är mycket som är anmärkningsvärt i det här fallet. Att ingen annan brottsrubricering användes t ex.
Men också att en 10-åring, som har blivit utsatt för ett troligen ganska skrämmande övergrepp, förväntas kunna förklara exakt vad hon menar med snippa, eller använda föråldrade facktermer eftersom mossiga 60-åriga domare tydligen inte begriper annat.
Flickan ska ha sagt att fingrar var "långt inne". Var trodde domarna hon menade med "långt inne"? I näsan? I öronen?
Jag hoppas att uppmärksamheten kring det här fallet, leder till konsekvenser och att vi slipper liknade rättsfall i framtiden. Beviskraven ska vara höga ja, men detta är ju absurt.
Jag har själv två 10-åringar, en av varje kön, och detta fallet får mig att må illa.
Flickans berättelse anses styrkt. De VET att mannen har förgripit sig på henne. Det är alltså inte en bevisfråga. Ändå kan han inte fällas?