Anonym (Ledsen ångest) skrev 2023-05-16 17:03:33 följande:
Hej!
Jag har faktiskt bokat en ny aborttid till nästa vecka och jag känner just nu i alla fall att det är mitt beslut som jag äger. Visst har jag känt press från min man men han har sagt att han såklart inte skulle vilja skiljas om jag behåll så även om han inte vill så är han kvar. Det var efter detta jag på riktigt började känna efter var JAG vill och det har ändrats kan jag säga.
Pratade med en superbra barnmorska som fick mig att inse att det inte finns rätt och fel. Det har fått mig att inse att jag nog mest vill behålla för att slippa dåligt samvete mot det som ligger i min mage inte för att jag egentligen vill ha fler barn. tidigare har jag känt som att jag ?dödar? mitt barn men jag har kommit på andra tankar. När jag känner efter så orkar jag inte börja om med bebistiden, orkar inte vara gravid, jag vill ha tid för mina nuvarande barn, satsa på mitt jobb osv.
det känns såklart inte kul att göra abort och dåligt samvete har jag känner i grund och botten att jag faktiskt inte orkar.
Hur resonerar du? Berätta gärna för jag har saknat att ha någon att prata öppet med, ingen i vår närhet vet förutom kurator och barnmorska. Hur gamla är dina barn?
Det känns som vi sitter i precis samma sits. Min sambo vill inte behålla Men har varit tydlig med att jag inte ska göra abort om jag inte vill. Han kommer finnas där om jag väljer att behålla.
Men jag orkar nog inte heller börja om just nu. Bebis vore jättemysigt men min äldsta är väldigt tidskrävande och krånglar en del för tillfället. Han behöver vår tid. Plus att relationen haft sina dalar.... jag tänker att om vi separerar längre fram så är det enklare med två barn än tre varav en fortfarande liten.
Våra stora barn är 5 och 8 och de har precis landat i allt sedan vi flyttade för 9 månader sedan. En stor till förändring till hade nog varit för mycket.
däremot utesluter vi inte ett tredje barn längre fram, men då ska det vara ett aktivt beslut som vi längtat efter.
men mår ändå så dåligt över aborten, fast jag vet att det är det rätta. Just nu är det konflikt mellan hjärnan och hjärtat.
Styrka till dig!!!